بازدید سایت : ۴۴۹۷۹

◄ استفاده از پابند فوق ارتجاعی ونگارد برای کاهش ارتعاشات قطار‌های مترو

مدیر عامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه گفت: برای اولین بار در ایران از تکنولوژی پابند فوق ارتجاعی ونگارد به منظور کاهش ارتعاشات ناشی از عبور قطار در پروژه خط ۶ مترو تهران استفاده شده است.

استفاده از پابند فوق ارتجاعی ونگارد برای کاهش ارتعاشات قطار‌های مترو
تین نیوز

مدیر عامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه گفت: برای اولین بار در ایران از تکنولوژی پابند فوق ارتجاعی ونگارد به منظور کاهش ارتعاشات ناشی از عبور قطار در پروژه خط ۶ مترو تهران استفاده شده است.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط عمومی مترو تهران، علی امام مدیر عامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو) اظهار کرد: تکنولوژی ونگارد یکی از تمهیدات کاهنده ارتعاش است که می‌تواند در زمان بهره برداری و در حین عبور قطار، میزان ارتعاشات را به میزان ۲۵ دسی‌بل کاهش دهد.

مدیر عامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو) افزود: خط ۶ مترو از مجاورت بیمارستان قلب و شریعتی عبور می‌کند و انتقال ارتعاشات مترو در زمان بهره برداری و عبور قطار ممکن بود روی دستگاه‌های حساس بیمارستان اثرگذار باشد. بر همین اساس برای نخستین‌بار در عملیات روسازی و ریل گذاری مترو در زیر این بیمارستان‌ها از تکنولوژی پابند ونگارد استفاده شد تا امواج ارتعاشی کمتری را منتقل کند.

امام گفت: برای دستگاه‌های موجود در بیمارستانها، حد مجاز ارتعاش طبق استاندارد، باید حداکثر ۶۵ دسی‌بل باشد که از طریق تکنولوژی پابند ونگارد، مقدار ارتعاش به کمتر از این مقدار کاهش پیدا کرده است.

وی ضمن اشاره به شعار شهردار تهران مبنی بر «تهران شهری برای همه» بیان کرد: در همین راستا تلاش داریم تا مسایل و ملاحظات زیست محیطی را در ساخت و ساز مترو رعایت کنیم تا منجر به افزایش کیفیت زندگی در پایتخت شویم.

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.