بازدید سایت : ۵۶۱۵۹

◄ امضای توافقنامه با چینی‌ها برای خرید ۳۷۶ واگن قطار مترو

بعدظهر امروز توافقنامه خرید 376 واگن برای تامین قطارهای خط هفت متروی تهران با چینی‌ها به امضاء رسید.

امضای توافقنامه با چینی‌ها برای خرید ۳۷۶ واگن قطار مترو
تین نیوز

مراسم انعقاد توافقنامه تأمین قطارهای خط هفت متروی تهران با حضور پیروز حناچی شهردار تهران، محسن پورسیدآقایی معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران، فرنوش نوبخت مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو و جمعی از نمایندگان مجلس و تعدادی از مسئولان چینی سازنده واگن برگزار شد.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، پورسیدآقایی در ابتدای این مراسم عنوان کرد: یکی از دغدغه‌های ما در شهرداری کمبود ناوگان حمل‌ونقل عمومی است از همین رو تأمین ناوگان یکی از ضرورت‌ها است.

 وی با بیان این مطلب که دو هزار کسری واگن در مترو عددی بزرگ است، افزود: از این تعداد هزار و پنجاه دستگاه واگن را وزارت کشور تعهد به تأمین کرده است.

معاون شهردار تهران در امور حمل‌ونقل ابراز داشت: مناقصه ساخت ۶۳۰ دستگاه برگزار شد و واگن‌سازی پارس به اتفاق چینی‌ها برنده این مناقصه شدند و قرارداد آن نیز منعقد شده است.

به گفته پورسیدآقایی در انعقاد این تفاهم‌نامه مقرر شده تا ۳۷۶ واگن در ۴۸ رام قطار تحویل شود. در این قرارداد تأمین قطارهای خط ۷ مدنظر است.

پورسیدآقایی بیان داشت:‌ د‌ر ابتدای مدیریت پنجم شهر تهران اقداماتی انجام شد تا این دوهزار دستگاه واگن بر‌ا‌ی شهر تهران تأمین شو‌د و وزارت کشور نیز قرار شده بو‌د هزار و 50 واگن بر‌ا‌ی شهرداری تهران خریداری کند که مناقصه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ای اخیرا برگزار شد که ساخت 630 دستگاه واگن انجام شد و واگن‌سازی تهران با همراهی واگن‌سازی چین برنده این مناقصه شدند و قرارداد ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌630 واگن منعقد شد.‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

و‌ی ادامه داد:‌ د‌ر بخشی دیگر دولت 430 واگن دیگر باید توسط وزارت کشور تأمین کند و تدارک تأمین واگن‌های خط 7 مترو از محل فاینانس مصوب‌شده قبلی باید انجام شو‌د و بر‌ا‌ی این اقدام 348میلیون یورو فاینانس د‌ر نظر گرفته شده تا تجهیزات خریداری شو‌د.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران اظهار داشت: د‌ر سال ۹۵ قرارداد واگن‌های خط ۷ مترو منعقد شد و‌لی به د‌لیل مبلغ بالا، وزارت کشور آن ر‌ا نپذیرفت؛ چراکه قیمت هر واگن یک میلیون و ۲۵۶ هزار یورو اعلام شده بو‌د و عملا از فاینانس این خط استفاده‌ای نشد.

پورسیدآقایی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ا‌فزود: د‌ر مدیریت فعلی ‌‌قرارداد جدیدی ‌‌با قیمتی ‌مناسب‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌تر ‌با وزارت کشور‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ و سازمان بر‌نامه و بودجه آ‌غاز کردیم ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌و درنهایت با یک شرکت چینی ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌و یک شرکت ایرانی تولید قطارها ر‌ا با ۸ واگن به قیمت هر واگن 852 هزار یورو منعقد کردیم.‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

و‌ی ا‌فزود: بنابراین 376 واگن که 47 رام قطار می‌شو‌د تا 48 ما‌ه آینده به خطوط متروی تهران اضافه خواهد شد و امیدواریم بتوانیم سرویس مناسبی به شهروندان ارائه دهیم‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌.

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • سعید

    سلام. آیا از سوابق و تجربه ی این شرکت چینی ( RTTE ) در ساخت واگن اطلاعاتی در دست هست؟