طرح عارضه سنجی در خطوط مترو تهران کلید خورد
مدیر عامل شرکت مترو از روند انتخاب مشاور برنامه « عارضه سنجی خطوط برای کاهش سرفاصله حرکتی قطارها در متروی پایتخت» خبر داد و گفت: این امر منجر به سرعت یافتن اقدامات شرکت مترو در کاهش سرفاصله حرکتی قطارها شده و از اتلاف بودجه و خواب سرمایه جلوگیری خواهد کرد.
مدیر عامل شرکت مترو از روند انتخاب مشاور برنامه « عارضه سنجی خطوط برای کاهش سرفاصله حرکتی قطارها در متروی پایتخت» خبر داد و گفت: این امر منجر به سرعت یافتن اقدامات شرکت مترو در کاهش سرفاصله حرکتی قطارها شده و از اتلاف بودجه و خواب سرمایه جلوگیری خواهد کرد.
به گزارش تیننیوز به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو) علی امام مدیر عامل این شرکت با اشاره به روند انتخاب مشاور «عارضه سنجی خطوط برای کاهش سرفاصله حرکتی قطارها در متروی پایتخت» عنوان کرد : خطوط متروی تهران برای سرفاصله حرکتی 2 دقیقه طراحی شده است و با این مطالعه به دنبال شناسایی و اولویت بندی گلوگاه هایی هستیم که مانع رسیدن سرفاصله حرکت قطارها به میزان استاندارد است.
او در ادامه با اشاره به این که کاهش سرفاصله حرکتی نتیجه عوامل مختلف از جمله تامین ناوگان، پارکینگ ها، پایانه های تعمیراتی ، روسازی خطوط مترو، سیگنالینگ، سامانه های تهویه، برق و ایمنی است، عنوان کرد : همچنین با اجرای این برنامه قصد بررسی الزامات کاهش سرفاصله حرکتی قطارها در اجرا و اولویت بندی اقدامات مورد نیاز برای این موضوع را داریم.
مدیر عامل شرکت مترو با اشاره به اینکه در طراحی و اجرای خطوط 6 و 7 و نیز توسعه خطوط این موضوع مورد دقت قرار گرفته و پس از بهره برداری کامل باید به سرفاصله 2 دقیقه برسد، عنوان کرد: این برنامه برای قسمت های در حال بهره برداری خطوط یک تا 4 متروی تهران انجام میشود.
او با اشاره به اینکه یکی از مهمترین محورهای این طرح مطالعاتی اولویتبندی اقدامات لازم برای کاهش سرفاصله حرکتی قطارها است، گفت: بدون شک این امر نه تنها منجر به سرعت یافتن اجرای اقدامات مورد نیاز برای کاهش سرفاصله حرکتی قطارها می شود، بلکه از اتلاف بودجه و نیز خواب سرمایه جلوگیری می کند، زیرا در این صورت ما می دانیم چه اقدامی را باید در اولویت قرار دهیم؛ در نتیجه هزینه کرد برای آن به موقع انجام شده و مشمول مرور زمان نمی شود.