خط ۲ مترو شیراز پیش از موعد بهرهبرداری میشود
دو پروژه خط دو مترو و بزرگراه کوهسار، ابرپروژههای شیراز است که در حال تلاش برای بهرهبرداری آنها پیش از موعد مقرر هستیم.
شهردار شیراز با بیان اینکه بر اساس برنامهریزیهای انجام شده، تلاشها در نیمه دوم سال گذشته برای ساماندهی حوزه عمرانی در پروژههای کلان و خردپروژهها بود، گفت: دو پروژه خط دو مترو و بزرگراه کوهسار، ابرپروژههای شیراز است که در حال تلاش برای بهرهبرداری آنها پیش از موعد مقرر هستیم.
به گزارش تین نیوز به نقل از ایمنا، سیداحسان اصنافی در صفحه شخصی خود در اینستاگرام نوشت:
«تلاش برای بهرهبرداری زودتر از موعد از دو ابرپروژه خط دو مترو و بزرگراه کوهسار حضرت مهدی (عج)
به همراه تعدادی از مدیران شهرداری شیراز از چند پروژه عمرانی از جمله تعریض پل سلمان فارسی و خط دو مترو بازدید داشتیم.
بر اساس برنامهریزیهای صورت گرفته در شهرداری شیراز و سیاستگذاریهای شورای اسلامی شهر شیراز در دوره ششم در نیمه دوم سال گذشته تلاشها بر ساماندهی حوزه عمرانی در پروژههای کلان و خردپروژه صورت پذیرفت.
تعدادی از پروژهها که مشکلات فنی و مجوزهای صادره داشتند، رصد شده و مشاورین به آن ورود کرده، بهعنوانمثال طرح تقاطع جام جم که محل اتصال بزرگراه کوهسار و بلوار جمهوری بود اصلاح شد و اصلاحاتی نیز در دوربرگردان نیایش و تقاطع محور بلوار شهید استوار و حدود ۱۵ پروژه کلان شهری انجام گرفت و تقریباً از بهمنماه این پروژهها سرعت خاص خود را گرفت.
دو پروژه خط دو مترو و بزرگراه کوهسار، دو ابرپروژه شهر هستند، که در عملیات اجرایی پروژه کوهسار از دو حوزه فعال به ۱۲ حوزه افزایش پیداکرده است و دو تونل عملیات قالبگیری و بتن آن تمام شده و عملیات حفاری دو قطعه آخر تونلهای مسیر نیز از فروردین آغاز شده است.
پیشرفتهای خوبی در پروژه خط دو مترو داریم و امیدواریم بتوانیم بهعنوان هدیهای برای مردم تا پایان سال بخشهایی از خط دو مترو را افتتاح کنیم؛ حدود هشت ماه کاهش زمان اجرا با درایت مجموعه قطار شهری و قرارگاه تنظیمشده است.
این دو، اَبَرپروژههای تأثیرگذار شهر هست که سرعت اجرایی آن افزایش قابلتوجهی داشته و برای مردم نیز ملموس است و تلاش بر این است که با کاهش زمانِ اجرا بتوانیم آن را زودتر از موعد مقرر به مردم برسانیم.
در مورد پروژههای عمرانی مناطق نظیر پیادهروسازیها و پروژههایی مثل بوستانها هم برنامهریزی صورت پذیرفته است که بر مبنای درآمدی که از عوارض خواهیم داشت، درصدی تنظیم خواهیم کرد و بودجهها را تخصیص خواهیم داد و در ماههای آتی با تحقق درآمدهای عوارضی شهرداری، سرعت آنها را افزایش دهیم.
پروژههای عمرانی در دو طرف پل پیرنیا مانند تقاطع میدان ولیعصر (عج)، پل کابلی ولیعصر (عج) و راههای دسترسی کنارگذرهایی که ایجاد شده، گلوگاه این محور پل قدیم پیرنیا است و با تعریضی که صورت میپذیرد از هر طرف حدود ۱۱ متر عرض مناسب جهت عبور ترافیک ایجاد خواهد شد و مطابق برنامهریزی و مطالعاتی که داشتیم بخشی از گره ترافیکی این مجموعه و این محوطه برطرف خواهد شد.»