بازدید سایت : ۴۵۷۲۲

متروی پرند چه زمانی افتتاح می شود؟ | تست گرم این خط با موفقیت انجام شد

با انجام موفقیت آمیز تست گرم این خط، اکنون شرایط برای بهره برداری از این مسیر در روزهای آینده فراهم شده است.

متروی پرند چه زمانی افتتاح می شود؟ | تست گرم این خط با موفقیت انجام شد
تین نیوز

اواسط آبان بود که علیرضا زاکانی، شهردار تهران در برنامه تلویزیونی صف اول از افتتاح متروی پرند در اوایل آذرماه امسال خبر داد. با انجام موفقیت آمیز تست گرم این خط، اکنون شرایط برای بهره برداری از این مسیر در روزهای آینده فراهم شده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از همشهری، پیش بینی می شود در بدو امر، روزانه ۱۳ تا ۱۵هزار نفر- سفر از طریق این مسیر به جمع استفاده کنندگان از شبکه متروی تهران اضافه شود و همین ظرفیت ایجادشده، قطعا در هزینه تردد مسافران بین تهران و پرند و همچنین مصرف سوخت وسایل نقلیه عبوری تأثیر خواهد گذاشت. به طور مثال اگر یک فرد با خودروی شخصی و یا تاکسی بخواهد از پرند به تهران بیاید، روزانه بین ۷۰ تا ۱۰۰هزار تومان هزینه باید پرداخت کند اما با استفاده از خط مترو، این هزینه ها حداقلی می شود.

شیرین شدن کام مردم پس از سال ها

محسن هرمزی، درخصوص انجام تست گرم این مسیر و تأثیر آن بر ترافیک شهر تهران پس از بهره برداری می گوید: «هزینه تمام شده برای ساخت مسیر ریلی ۱۹کیلومتری و ایستگاه متروی پرند به ارزش امروز کالا و خدمات، رقمی در حدود ۶هزار میلیارد تومان بوده و اگر بخواهیم از سرمایه گذاری صورت گرفته بهترین بهره وری را حاصل کنیم، تأمین ناوگان مورد نیاز یکی از ضروریات به شمار می آید. مردم از شهر پرند برای کار، تحصیل و سایر امور روزانه به پایتخت تردد می کنند و این ترددها باعث افزایش آمار ترافیکی می شود. در صورت تامین ناوگان به میزان لازم، بخش عمده ای از بار ترافیک معابر بین این شهر و پایتخت کاسته خواهد شد. پروژه ساخت و تکمیل مسیر و ایستگاه متروی پرند، برای رسیدن به مرحله بهره برداری، موارد متعددی از قبیل عدم تأمین بموقع منابع مالی تا مشکلات زیرساختی را پشت سر گذاشت، اما در حال حاضر تمام موانع اجرایی برطرف شده و قرار است به زودی این پروژه ۱۸ساله، افتتاح شود تا کام مردم پس از سال ها انتظار، بالاخره شیرین شود.»

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • شقایق

    ۳٠ آبان قرار بود افتتاح بشه امیدوارم دیگه تعویق نیفته

  • ناشناس

    ای کاش همین قطار پرند تهران مقداری بهداشت و نظافت همگانی و بهداشت محیط در آن رعایت می شد متاسفانه ما همه فقط پول را می بینیم و سلامت و تمیزی و بهداشت وسایل حمل و نقل عمومی مثل اتوبوس ها و قطارها اصلا مورد توجه و اولویت مسولین کشوری نیست‌.

  • امیر

    امروز فقسط همه به فکر افتتاح هستند
    اما غافل از اشکال اساسی این خط
    لطفا پیگیری کنید
    مسیر پرند تا مترو شاهد با اتوبوس و تاکسی نیم ساعت است اما این مترو مسیر را 50 دقیقه تا یکساعت طی خواهد کرد
    اگر خط پرند بصورت مستقیم به خط شاهد وصل نشود و مردم لازم باشد در ایستگاه شاهد پیاده و سوار شوند ، این خط مورد استقبال قرار نخواهد گرفت !

  • امیر

    طول مسیر مترو پرند 50 کیلومتر است که اگر قطارها با حداکثر سرعت که 80 کیلومتر است بروند حدود 40 دقیقه تو راه خواهند بود . ضمنا دو ایستگاه در مسیر است که حداقل 10 دقیقه باعث اضافه شدن زمان میشود . پس 50 دقیقه زمان مسیر حداقل محاسبات است ولی قطعا در تمام مسیر امکان سرعت حداکثری وجود ندارد .
    این خط زیاد مورد استقبال قرار نخواهد گرفت .
    مگر اینکه قطارها مستقیم وارد خط یک شوند و مردم را تا تجریش ببرند .

  • امیر

    در خصوص تست گرم دروغ گفتند من دیروز شنبه 27 آبان ساعت 8 شب داشتم به خانه بر می گشتم که قطار مترو را دیدم که وارد ایستگاه پرند شد .
    تاریخ و ساعت دقیق تست گرم اینستکه من گفتم .
    مسئولین به سایتها دروغ گفتند که پنجشنبه تست گرم انجام شد.