بازدید سایت : ۳۲۷۴۳

ورود واگن‌ های چینی به پایتخت تا سال آینده

مدیر عامل متروی تهران با تأکید بر تسهیل ساخت قطار ملی از سهم ۱۰ درصدی مترو در حمل و نقل عمومی خبر داد و گفت: باید این سهم بر اساس تکلیف به ۷۰ درصد برسد.

ورود واگن‌ های چینی به پایتخت تا سال آینده
تین نیوز

مدیر عامل متروی تهران با تأکید بر تسهیل ساخت قطار ملی از سهم ۱۰ درصدی مترو در حمل و نقل عمومی خبر داد و گفت: باید این سهم بر اساس تکلیف به ۷۰ درصد برسد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، مسعود درستی در سمینار تخصصی بررسی ابعاد مختلف پروژه احداث خطوط جدید شبکه متروی تهران که توسط شرکت متروی تهران برگزار شد با بیان اینکه امروز بابت چرایی و چگونگی تکمیل شبکه متروی تهران گرد هم جمع شدیم، گفت: ما امروز شاهد هستیم که مترو سهمی کمتر از ۱۰ درصد در حمل و نقل در تهران دارد و این در حالی است که سهم حمل و نقل عمومی در جابجایی شهروندان کمتر از ۲۵ درصد بوده و برای ارتقاء جایگاه مترو باید کارهای زیادی انجام دهیم.

وی با بیان اینکه در حال حاصر از ۷ خط مترو حدود۳۰۰ کیلومتر و بیش از ۱۵۰ ایستگاه داریم که برای ارتقاء همین ۷ خط مترو باید در حوزه زیرساخت و ارتقاء ناوگان اقدامات مهمی انجام دهیم ، افزود: مردم به علت کمبود ناوگان آنطور که باید و شاید از مترو استفاده نمی کنند و مهمترین گام ورود ناوگان و ارتقاء زیر ساخت است و در سنوات گذشته کارهای زیادی در مورد ارتقاء ناوگان رخ داده است.

مدیرعامل شرکت متروی تهران افزود: مهمترین اتفاق فعلی دو قرارداد مهم و کلیدی است که قرارداد۶۳۰ واگن یکی از آنهاست که به نظر می رسد امروز به لحاظ اجرایی به جایی رسیده که تا یک سال آینده شاهد ورود قطارها و اتفاقات خوب باشیم. همچنین قرارداد قطار ملی نیز قرارداد دیگر است که پیگیر انعقاد قرارداد نهایی آن هستیم و روزهای آخر برای نهایی شدن طی می کند و مجوز سازمان مدیدیت نیز برای قرارداد ۱۱۳ واگن اخذ شد.

وی با بیان اینکه مرور دو سال گذشته متروی تهران نشان می دهد که علیرغم ورود ایستگاه های جدید به مدار، خیلی اتفاق خاصی در افزایش تعداد مسافر در مترو رخ نداده است، گفت: در حال حاضر تعداد مسافران مترو در حد یک میلیون و۷۰۰ تا ۸۰۰ نفر باقی مانده است و با این ۷ خط نباید منتطر معجزه در افزایش تعداد مسافر داشته باشیم و متروی تهران نیاز به خطوط جدید دارد و شبکه متروی تهران با ۷ خط ناقص است و باید برای رسیدن به سهم ۷۰ درصدی در حمل و نقل عمومی کار جدید توسعه ای انجام دهیم و بر همین اساس ما را آماده عملیات اجرایی ۴ خط مترو کرد.

درستی با بیان اینکه با ۱۷۰ کیلومتر خطوط جدید و ۱۳۰ ایستگاه جدید، به نظر می رسد در ۶ الی ۷ سال آینده این هدف را محقق کنیم و سهم بهتری در جابجایی مسافر با احداث خطوط جدید داشته باشیم، اظهار کرد: متروی تهران به تنهایی اتفاق خاصی رقم نمی زند و اگر سایر مدهای حمل و نقلی پا به پای مترو ارتقاء پیدا کند در کنار یکدیگر می توانند به تکلیف ۷۰ درصدی برسند و امید است در سنوات آتی سایر مدهای حمل و نقل به موازات مترو ارتقاء یابد تا شرایط حمل و نقل عمومی در شهر تهران ارتقاء مناسب داشته باشد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.