بازدید سایت : ۴۵۷۲۲

◄ اخبار مهم شهری و مترو در هفته گذشته / از بازنگری در اندیشه ایرنشهری وزیر راه تا بازدید مدیران شهری ایتالیا از مترو تهران

◄ اخبار مهم شهری و مترو در هفته گذشته / از بازنگری در اندیشه ایرنشهری وزیر راه تا بازدید مدیران شهری ایتالیا از مترو تهران
تین نیوز | لزوم بازنگری اندیشه ایرانشهری به منظور بازیابی جایگاه ایران،  پیش بینی خطوط مترو، اتوبوس و تاکسی به مقصد نمایشگاه بین المللی شهر آفتاب ، طرح ضربتی جمع‌آوری فروشندگان مترو اقدامی مناسب اما مقطعی، آغاز به کار رسمی خودروهای دوربین دار پلیس، نوسازی 90 هزار تاکسی ادامه دارد، لزوم بازنگری اندیشه ایرانشهری به منظور بازیابی جایگاه ایران، دولت، شهرداری، مردم و معوقات مترو، اری‌های بین‌المللی ژاپن از مترو تهران، پیش‌بینی انبوه‌سازی قطارهای زیر زمینی تا ۱۰ سال دیگر، بازدید مدیران حمل‌ و نقل میلان از متروی تهران، ایستگاه‌های کهریزک و حرم مطهر از فردا تا پایان اسفند پذیرش مسافر ندارند. برخی از خبرهای مهم شهری و مترو در هفته گذشته بوده که در ادامه می خوانید.

به گزارش تین نیوز، وزیر راه و شهرسازی در نشست تخصصی چالش های توسعه شهری در «اندیشه ایرانشهر» گفت: اندیشه ایران شهری باید مبتنی بر خرد گرایی، پذیرش دین و مذهب و به دور از نژاد گرایی باشد.

عباس آخوندی در ادامه با اشاره به اهمیت باز تعریف اندیشه ایران شهری، افزود: این بازتعریف می تواند راهی برای رسیدن به مدیریت تعارض در دنیای امروز و ارتقاء کیفیت زندگی در فرآیند باز آفرینی شهرها باشد.

وی با تاکید بر اهمیت بازنگری اندیشه ایرانشهری به منظور بازیابی جایگاه ایران در منطقه، تصریح کرد: وزارت راه و شهرسازی با همراهی دانشگاه ها در تلاش است تا تصویر خوبی از فرآیند توسعه شهری در کشور با توجه به اجرای وضعیت موجود محصول یک جاکندگی اجتماعی و هویتی و تاریخی است که ایران را در غربت مبهمی قرار داده است.

وضعیت موجود حاصل از جا کندگی اجتماعی است
آخوندی با بیان اینکه برای حرکت در بخش های مختلف با مساله روبرو هستیم، خاطر نشان کرد: متاسفانه رضایت مندی اقشار مختلف جامعه روز به روز در حال کاهش است. حس رضایت در زندگی شهری رو به کاهش گذاشته و مسئولان نمی توانند نسبت به این مهم بی تفاوت باشند. هراس در این بخش قابل چشم پوشی نیست.

پیش بینی خطوط مترو، اتوبوس و تاکسی به مقصد نمایشگاه بین المللی شهر آفتاب
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در جریان بازدید نیم روزه ای که به اتفاق مدیران ارشد این معاونت از محل «شهر آفتاب» داشت، از پیش بینی تدابیر و تمهیدات ترافیکی به منظور آغاز به کار نمایشگاه بین المللی جدید تهران در این محل خبر داد و گفت: محل فعلی نمایشگاه بین المللی تهران در بزرگراه شهید چمران با توجه به مراجعات زیاد، مسائل و مشکلات ترافیکی فراوانی را برای شهروندان ایجاد نموده است.

سید جعفر تشکری هاشمی افزود: بر این اساس، مدیریت شهری در ابتدای بزرگراه خیلج فارس و در محدوده محل سابق عوارضی قم و در مجاورت حرم مطهر حضرت امام (ره)، مجموعه نمایشگاهی بزرگی را با ابعاد و ویژگی های بین المللی طراحی کرده که مراحل ساخت و ساز آن در حال انجام است.
 
وی با اعلام این که یکی از نیازهای اساسی این مجموعه، بحث های ترافیکی است، ‌اظهار کرد: چه برای آنها که تمایل دارند با استفاده از حمل و نقل عمومی به نمایشگاه جدید تهران مراجعه کنند و چه برای آنها که مایلند با وسیله نقلیه شخصی خودشان به این محل مراجعت نمایند، باید امکانات و تسهیلات لازم تدارک دیده شود تا شهروندان بتوانند از اقصی نقاط شهر، خود را در کمترین زمان ممکن به این محل برسانند.

آغاز به کار رسمی خودروهای دوربین دار پلیس
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران از شروع به کار رسمی خودروهای مجهز به سیستم دوربین ثبت تخلفات خبر داد و گفت: مدت 3 ماهه طرح آزمایشی این دوربین ها با موفقیت به اتمام رسیده است.

سردار سید تیمور حسینی، با اشاره به رونمایی رسمی از خودروهای مجهز به دوربین پلیس راهنمایی و رانندگی توسط فرماندهی ناجا که چندی پیش صورت گرفته بود، افزود: این خودروها که به سیستم ثبت تخلف ساکن مجهز هستند از مدتی پیش راه اندازی شده و حدود سه ماه به شکل آزمایشی در سطح شهر مورد استفاده قرار گرفتند.

وی از پایان یافتن دوره تست خودروهای مجهز به دوربین ثبت تخلف ساکن خبر داد و تصریح کرد: این خودروها در حال حاضر به طور رسمی فعالیت خود را آغاز کرده و با حرکت در سطح معابر پایتخت با تخلفات ساکن ناشی از توقف غیرمجاز همچون پارک دوبله، توقف در ایستگاه‌های تاکسی و اتوبوس، توقف در حریم تقاطع‌ها و میادین، توقف در پیاده رو، توقف مقابل شیرهای آتش نشانی، مخازن زباله، درب پارکینگ‌ها، سد معبر و دیگر موارد که در قانون راهنمایی و رانندگی تخلف محسوب می شود برخورد خواهند کرد.

طرح ضربتی جمع‌آوری فروشندگان مترو اقدامی مناسب اما مقطعی
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با انتقاد از افزایش حضور دستفروشان در وسایل حمل ونقل عمومی، گفت: طرح ضربتی پلیس در جمع‌آوری فروشندگان مترو اقدامی مناسب اما متاسفانه مقطعی بود.

محمداسماعیل سعیدی تامین آرامش شهروندان را در وسائط نقلیه عمومی اعم از مترو و اتوبوس امری ضروری خواند وتصریح کرد: بهتر است شهرداری تهران تمهیداتی را اتخاذ نماید که معضل حضور دستفروشان در وسایل حمل ونقل عمومی حل شود؛ چه بسا که عده ای در پوشش فروشندگی دست به اقدامات غیرقانونی می‌زنند.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه از فعالیت دستفروشانی که در اتوبوس‌های پایتخت باعث  ایجاد مزاحمت و سروصدا برای مسافران می‌شود باید جلوگیری کرد، تصریح کرد: البته به نظر می رسد این گروه از دستفروشان همان فروشندگان مترو باشند که این بار به نوعی دیگر به فعالیت خود ادامه می‌دهند.

این نماینده مردم در مجلس نهم، طرح ضربتی جمع‌آوری فروشندگان مترو را اقدامی مناسب ولی مقطعی خواند وگفت: هرچند پلیس اقدام به جمع‌آوری فروشندگان مترو کرد ولی به دلیل نبود نظارت مسئولان، همچنان شاهد فعالیت برخی از آنها در مترو هستیم؛  مشخص است وقتی ساماندهی به صورت موقت و بدون برنامه باشد بعد از مدت زمان کوتاهی باز هم در نقطه‌ای دیگر از شهر شاهد حضور دستفروشان هستیم که حضور گسترده فروشندگان در اتوبوس‌های پایتخت نیز ممکن است ناشی از همین موضوع باشد.

نوسازی 90 هزار تاکسی ادامه دارد
سخنگوي طرح نوسازی ناوگان تاكسي راني در شهرهاي كشور، از تمدید ثبت نام تاکسی های فرسوده خبر داد و گفت: دارندگان تاكسي هاي فرسوده كه تا کنون در طرح جايگزيني تاكسي های فرسوده شركت نكرده اند، تا پايان وقت اداري روز پنجشنبه 29 بهمن ماه فرصت دارند تا از طريق دفاتر پيشخوان دولت نسبت به ثبت نام خود اقدام کنند.

مهران كفاش، افزود: تمدید تاریخ ثبت نام  به منظور مشاركت هر چه بهتر کلیه دارندگان تاكسي هاي فرسوده اي كه تا به امروز موفق به ارائه درخواست خود به دفاتر پیشخوان نشده اند، صورت گرفته که این افراد تا پایان وقت اداری روز پنج شنبه 29 بهمن ماه فرصت دارند تا نسبت به ثبت درخواست خود اقدام کنند.

كفاش با تاکید بر به همراه داشتن مدارک مورد نیاز به هنگام ثبت نام در طرح نوسازی تاکسی های فرسوده، تصریح کرد: مدارك لازم براي ثبت نام شامل اصل سند خودرو، اصل كارت خودرو، اصل كارت ملي مالك خودرو، اصل پروانه بهره برداري و اصل پروانه فعاليت است که باید در مراجعه به دفاتر پیشخوان دولت همراه متقاضی باشد.

دولت، شهرداری، مردم و معوقات مترو
عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران از تصمصیم دولت به خودداری از توجه به بحث مهم فاینانس مترو خبرداد و گفت: دولت در زمینه معوقات مالی تنها جوابگوی شورا نیست و باید در مقابل 12 میلیون شهروند تهرانی پاسخگو باشد.

ابوالفضل قناعتی، ضمن تاکید بر نقش شهرداری در شرایط سخت تحریم به منظور ساخت مترو، افزود: شهرداری تا به حال با وجود تمام کاستی ها، زمان کوتاهی نیز از اقدام به ادامه ساخت مترو غافل نبوده است.

وی با اشاره به اینکه اعضای شورای شهر، نمایندگان مردم در حمایت از حقوق حقه آنان هستند، تصریح کرد: اعضای شورای شهر با انتخاب سه نماینده از میان اعضاء، آنها را مامور دریافت معوفات شهرداری از دولت کرده اند، در اینجا توجه دولت را به این امر جلب می کنیم که، تمامی حقوق مالی که در اختیار شهرداری ها قرار می گیرد، توسط دولت مصوب و ابلاغ شده است.

عضو شورای شهر تهران، با خاطر نشان ساختن تاثیر شهرداری در توسعه حمل و نقل شهری در زمان اعمال تحریم های سخت از سوی کشورهای اروپایی، گفت: با توجه به همراهی شهرداری با دولت در مواقع سخت، اینک شرایط ایجاب می کند تا با اجرای موفق برجام، دولت نسبت به همکاری با این بخش سعه صدر بیشتری به خرج دهد.

اعمال نرخ جدید جرایم رانندگی از 15 اسفند ماه
رئیس پلیس راهور تهران در خصوص اجرای مصوبه جدید افزایش نرخ جریمه ها از نیمه دوم اسفندماه سال جاری خبر داد و گفت: افزایش نرخ جرایم رانندگی در مصوبه اخیر دولت به گونه ای بوده که تخلفات حادثه ساز بیشترین درصد نرخ را به خود اختصاص داده اند.

سردار سید تیمور حسینی، با بیان اینکه افزایش نرخ جرایم 20 تخلف حادثه ساز در سال 89 به تصویب هیات دولت رسید، اظهار داشت: از میان این تعداد 10 تخلف که از اهمیت بیشتری برخوردار بود با افزایش نرخ صد در صدی و 10 تخلف دیگر شاهد افزایش نرخ 50 درصدی بودند. در این میان  استفاده از مواد "الکلی و روانگردان‌" مورد دقت نظر بیشتری قرار گرفته و جریمه در این بخش از 200 به 400 هزار تومان افزایش نرخ را تجربه خواهد کرد.

دیوان عدالت اداری مانعی در اعمال جرایم ایجاد نکرده است
وی در خصوص منوط شدن اعمال نرخ جرایم جدید در اعلام نظر دیوان عدالت اداری،خاطر نشان کرد: پلیس مجری قانون است و مصوبه هیات‌ وزیران خطاب به همه دستگاه‌ها بوده ضمن آنکه، ابلاغی در ارتباط با متوقف شدن اجرای مصوبه هیات دولت به پلیس از سوی دیوان عدالت اداری تحویل نشده است.

لزوم توجه به نوسازی موتور سیکلت‌های کاربراتوری
رئیس کمیته محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران، با بیان اینکه موتور سیکلت به وسیله امرار معاش تبدیل شده است، گفت: به دلیل افزایش آلایندگی بالای موتور سیکلت های کاربراتوری، لزوم توجه به نوسازی در این بخش به شدت احساس می شود.

محمد حقانی، با بیان اینکه موتورسیکلت های تهران به اندازه 10 تا 20 میلیون دستگاه خودرو آلودگی تولید می کنند، افزود: به این ترتیب 70 درصد آلودگی هوای تهران از لوله اگزوز موتور سیکلت های کاربراتوری که یکی از منابع بزرگ آلاینده متحرک هستند، منتشر می شوند.

وی با تاکید بر لزوم استفاده از سوخت پاک و گسترش حمل و نقل عمومی با اولویت قرار گرفتن مترو، ‌اظهار داشت: مترو  با دارا بودن مزایای امنیت، آرامش و پاکی یکی از شاخص های مهم در بین گزینه های وسایل حمل و نقل عمومی است، لذا سرمایه گذاری دراین بخش سلامت جامعه در آینده را تضمین خواهد کرد.

تجلیل از برگزیدگان آثار ارسالی به جشنواره ترافیک و رسانه
دبیر جشنواره ترافیک و رسانه در مراسم اختتامیه تجلیل از برگزیدگان این جشنواره گفت: امید است که با بررسی آثار برگزیده بتوان راهکار مناسبی را برای حل مشکل ترافیک پیدا کنیم.

سید غلامرضا کاظمی دینان تصریح کرد: امروز اهمیت رسانه در آشکار ساختن مشکلات ترافیکی حرکتی پوشیده نیست و می‌توان اذعان داشت رسانه نقش بسزایی در نمایان ساختن مسایل و چالش‌های فرا روی ترافیک بویژه در شهرها بر عهده دارد.

وی افزود: رسانه ها صرفا به بازنمایی ساده شهر نمی‌پردازند بلکه در بازآفرینی آن در تمام ابعاد نیز موثر هستند. شهر بیش از آنکه ساختار فیزیکی باشد متنی قابل قرائت است و فراتر از آن یک رسانه است.

کاظمی دینان در ادامه تصریح کرد: یکی از دلایل سختی کار رسانه در ورود به حوزه حمل و نقل و ترافیک ماهیت سیال آن است. امروز این جشنواره به کودک هفت ساله ای می‌ماند که 7 سال از عمر خود را پشت سر گذاشته است.

وی در پایان افزود: بواسطه حضور ارزشمند داوران و معاونت حمل و نقل و ترافیک در برگزاری این جشنواره می‌بایست تقدیر و تشکر ویژه‌ای از آنها صورت پذیرد. در مقابل اصحاب رسانه سر تعظیم فرود می‌آوریم؛ زیرا در روزهای خوشی و ناخوشی همواره همراه مدیران حمل و نقل ترافیک شهری بوده‌اند.

کیلومتر مترو نسبت به برنامه ۵ ساله دوم شهرداری عقب هستیم
عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران با اشاره به اینکه طبق برنامه بایستی سالانه ۳۰ کیلومتر مترو احداث شود، گفت: در حال حاضر ۴۱ کیلومتر مترو نسبت به برنامه ۵ ساله دوم، عقب هستیم.

محسن سرخو در جریان دویست و سی و نهمین جلسه شورای شهر تهران با اشاره به لایحه بودجه سال 95 شهرداری تهران، اظهار داشت: بودجه اعم از نقد و غیرنقد به‌عنوان مصارف و درآمدها دیده شود.

وی تصریح کرد: طبق برنامه 5 ساله دوم شهرداری تهران می‌بایست سالانه 30 کیلومتر مترو به بهره‌برداری برسانیم که تا پایان سال 94 و با احتساب بهره‌برداری 2 کیلومتر مهرآباد باز هم 41 کیلومتر مترو مربوط به سال‌های 93 و 94، از برنامه عقب هستیم.

سرخو خاطرنشان کرد: در خصوص اتوبوسرانی نیز تا پایان سال 94، نیاز به 1000 دستگاه اتوبوس معمولی و 300 دستگاه اتوبوس برقی داشته‌ایم که این موضوع نیز هنوز محقق نگردیده است.

گلایه از کاهش بودجه حمل و نقل در سال 95
 رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر از کاهش بودجه حمل و نقل پایتخت در سال 95 گلایه کرد.

احمد دنیامالی در واکنش به بررسی لایحه بودجه سال 95 شهرداری تهران افزود: با کاهش هزار میلیاردی بودجه 95 شهرداری، فشاری به سمت بودجه سرمایه‌ای شهرداری وارد کرده و این مهم را تحت تاثیر قرار داده‌ایم.

وی با بیان اینکه بودجه سرمایه‌ای شهرداری تهران حدود 4000 میلیارد تومان کاهش یافته و نگرانی‌هایی را ایجاد کرده است اظهار کرد: باید کسری بودجه به تناسب در هزینه‌ها و بودجه سرمایه‌ای سرشکن می‌شد.

رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تصریح کرد: بر اساس برنامه باید بودجه شهرداری در موضوع توسعه مدیریت و هوشمندسازی به 3000 میلیارد تومان ارتقاء می‌یافت اما در حال حاضر با اضافه کردن ردیف‌های بسیار در بودجه هوشمند سازی به رقم 6600 میلیارد تومان رسیده‌ایم که این برخلاف برنامه است.

وی با بیان اینکه در حوزه حمل و نقل و ترافیک نیز از سال 93 شاهد کاهش بودجه بوده‌ایم ادامه داد: در سال جاری باید طبق برنامه هشت هزار میلیارد تومان بودجه اختصاص می‌دادیم اما 5800 میلیارد تومان بودجه اختصاص داده شده است. شهرداری در مهرماه بودجه پرداخت دیون را به مناطق ابلاغ نکرده بود و این در حالی است که مصوبه شورا به معنای ابلاغ اعتبارات است و باید این مهم محقق می‌شد.

اولین دستاورد برجام برای تهران
 شهردار میلان برای همکاری حمل و نقلی با محمدباقر قالیباف به تفاهم رسید.

وی که در راس هیاتی به تهران سفر کرده بود با شهردار تهران برای همکاری در زمینه حمل‌و‌نقل عمومی با اولویت قطار سبک شهری و مترو به تفاهم رسیدند. این اولین تفاهم همکاری بین‌المللی شهرداری تهران در دوره پسابرجام محسوب می‌شود. روز دوشنبه تفاهم‌نامه‌ای در برج میلاد میان شهرداران دو کشور به امضا رسید.

محمد باقر قالیباف شهردار تهران در جریان این تفاهم‌نامه گفت: هم‌اکنون زمینه‌های همکاری اقتصادی، فنی، عمرانی، خدماتی و ظرفیت‌های فرهنگی، توریستی و محیط‌زیست بین دو شهر تهران و میلان آماده‌تر از هر زمان دیگری است. «جولیانو پیزاپیا» شهردار میلان هم از آمادگی برای فعالیت درعرصه‌های حمل ونقل عمومی، مترو، فرودگاه بین‌المللی، محیط‌ زیست، جمع‌آوری و تفکیک پسماند و مدیریت آب‌های زیرزمینی خبر داد.
 
گشتاسب مظفری، معاون امور بین‌الملل مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تهران در توضیح بیشتر این تفاهم‌نامه  گفت: تفاهم‌نامه‌ای که میان شهردار تهران و میلان بسته شد، سه سال اعتبار دارد و در صورت موافقت طرفین قابل تمدید است. او یادآور شد: زمینه‌های همکاری مشترک بین طرفین اعلام شده، اما این تفاهم‌نامه هنوز منجر به قرارداد نشده است تا جزئیات همکاری بیشتر میان دو شهر مشخص شود.

اراده دولت در جایگزینی تاکسی های هیبریدی با بنزینی جدی است
 مدیر عامل سازمان تاکسی رانی شهر تهران در مراسم رونمایی از 50 دستگاه تاکسی هیبرید که توسط بخش خصوصی وارد کشور شده است، گفت: سازمان تاکسی رانی با همراهی مجموعه شهرداری تهران کار واردات تاکسی های هیبرید به کشور را آغاز کرده است.

میثم مظفر افزود: با این اتفاقات شاهد تحولات خوبی در نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی با همراهی بخش خصوصی هستیم. با خارج شدن هر دستگاه پیکان فرسوده از چرخه حمل و نقل عمومی و ورود تاکسی های هیبرید به خیابان های شهر، اندک اندک از آلودگی هوا کاسته خواهد شد.

مظفر با بیان اینکه یکی از مزایایی که بیش از هر چیز ارزشمند است، رضایت راننده و مسافر بوده که خوشبختانه با این اتفاق در حال رقم خوردن است. امید که با همراهی دولت و مجلس شاهد تسریع در نوسازی ناوگان تاکسیرانی با خودروهای هیبریدی باشیم.

ماموریت معاون اول رئیس جمهور
در ادامه این مراسم مدیر کل دفتر حمل و نقل و ترافیک سازمان دهیاری و شهرداری های کشور، گفت: در دستور ویژه ای که رئیس دولت تدبیر و امید به معاون اول خود داد، نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی با نوع هیبریدی مورد دقت نظر خاص قرار گرفت.

امیر جعفر پور در ادامه سخنان خود، افزود: یکی از مصادیق همکاری دولت در این بخش واردات خودروهای هیبریدی به ناوگان تاکسی رانی است. در سال 2050 به جایی می رسیم که تعدد این خودروها به طور قابل توجهی افزایش پیدا کند.

بازدید کار‌شناسان آژانس همکاری‌های بین‌المللی ژاپن از مترو تهران
کار‌شناسان آژانس همکاری‌های بین المللی ژاپن (جایکا) از مترو تهران بازدید کردند. 

۵ تن از کار‌شناسان آژانس همکاری‌های بین المللی ژاپن، به منظور آشنایی با امکانات مترو تهران عصر سه شنبه ۲۰ بهمن ماه از ایستگاه‌های خط ۴ بازدید کردند. 

این کار‌شناسان با حضور در ایستگاه شادمان بازدید خود را از مترو تهران آغاز و با قطار به سمت ایستگاه شریف حرکت کردند. این بازدید با هدف آشنایی اجمالی با شبکه خطوط و بخش‌های ایستگاهی مترو تهران صورت گرفت و در مورد همکاری‌های آینده با مترو تبادل نظر صورت گرفت.

پیش‌بینی انبوه‌سازی قطارهای زیر زمینی تا ۱۰ سال دیگر
با اینکه در ایران از سال ۸۲ ساخت، نگهداری و تعمیر قطارهای زیرزمینی شروع شده اما هنوز در این صنعت مشکلاتی وجود دارد که ایران را به تولید مشترک وادار می‌کند.

یکی از بزرگترین مشکلات پیش روی مترو در ایران توجیه‌پذیر نبودن تولید انبوه است. پیش‌بینی برخی کارشناسان گویای آن است که ایران در ۱۰ سال آینده می‌تواند در ساخت سیستم رانش قطارهای زیرزمینی اقدام کند.

در استان تهران خدمات مربوط به قطارهای زیرزمینی به شرکت واگن‌سازی تهران واگذار شده که این شرکت از سال ۸۲ تاسیس و از همان سال خدمات تعمیر، نگهداری و ساخت قطارهای مورد نیاز استان تهران را برعهده دارد. در ادامه امیررضا پیروزمهر، رییس تعمیرات دوره‌ای شرکت واگن‌سازی تهران به پرسش‌های صمت درباره صنعت ساخت قطارهای زیرزمینی پاسخ داده است.

بازدید مدیران حمل‌ و نقل میلان از متروی تهران
مدیران حمل‌ونقل عمومی شهر میلان همزمان با برپایی نشست مشترک شرکت‌ها و سازمان‌های تابعه معاونت حمل‌ونقل ترافیک شهرداری تهران، از متروی تهران و تاسیسات آن دیدن کردند.

مدیران حمل‌ونقل عمومی شهری میلان طی این بازدید از مركز فرمان و ایستگاه متروی شهید بهشتی دیدن و از این ایستگاه تا ایستگاه شهید حقانی را با قطار، طی مسیر كردند. بازدیدكنندگان، دستاوردهای متروی تهران را در به كارگیری دانش فنی بومی در ساخت تونل، سازه ایستگاه‌های تقاطعی و تجهیزات برقی تحسین كردند. پس از این بازدید نشست مشترك شركت‌ها و سازمان‌های تابعه معاونت حمل‌ونقل و ترافیك شهرداری تهران با مسئولین حمل‌ونقل عمومی شهر میلان برگزار شد.

ایستگاه‌های کهریزک و حرم مطهر از فردا تا پایان اسفند پذیرش مسافر ندارند
ایستگاه‌های مترو کهریزک و حرم مطهر از فردا ۲۶ بهمن ماه تا پایان اسفند پذیرش مسافر نخواهد داشت.

به منظور انجام عملیات عمرانی شرکت مترو تهران برای اتصال خط یک به ایستگاه‌های شهر آفتاب، پرند و فرودگاه امام خمینی (ره)، از صبح فردا ۲۶ بهمن ماه مسافرگیری در ایستگاه‌های کهریزک و حرم مطهر تا پایان اسفند انجام نخواهد شد.

بنابراین گزارش، با هماهنگی شهرداری منطقه و سازمان اتوبوسرانی، وسایل نقلیه عمومی دیگر برای جابجایی مسافرانی که از این دو ایستگاه استفاده می‌کنند فراهم شده است.

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.