بازدید سایت : ۳۵۰۴۷

تاخیر در بهره‌برداری از فاز اول خط ۲ مترو مشهد

تاخیر در بهره‌برداری از فاز اول خط ۲ مترو مشهد

تین‌نیوز| مدیر‌عامل شرکت قطارشهری مشهد گفت: فاز اول خط دو قطارشهری مشهد با تاخیر حدود 45 روزه به بهره‌برداری خواهد رسید.

کیانوش کیامرز در خصوص آخرین وضعیت خط دو قطارشهری مشهد، اظهار کرد: با توجه به اینکه تجهیزاتی که از خارج کشور قرار است وارد شود با تاخیر رو به رو شده و از طرفی ساخت برخی از تجهیزات داخلی نیز با تاخیر همراه است به همین دلیل زمان‌بندی ما برای بهره‌برداری از فاز اول خط دو قطارشهری کمی تغییر پیدا کرده است.

وی ادامه داد: پیش از این مقرر شده بود که فاز اول خط دو قطارشهری مشهد در مهر‌ماه سال جاری به بهره‌برداری برسد، اما به دلیل تاخیر‌هایی که عنوان شد بهره‌برداری از این فاز با تاخیر حدود 45 روزه مواجه خواهد بود و پیش‌بینی می‌شود که فاز اول خط دو مترو مشهد آبان یا آذر امسال افتتاح شود، اما تلاش مدیریت شهری بر این است که برنامه‌ها را در همان بازه زمانی و با کم‌ترین تاخیر ممکن جمع‌بندی کند.

مدیر‌عامل شرکت قطارشهری مشهد با بیان اینکه پیش از این قرار بود فاز یک خط دو مترو به طول 4.5 کیلومتر و تا چهار‌راه گاز باشد، خاطرنشان کرد: تمام اقدامات ما برای 4.5 کیلومتر تا مهر‌ماه و طبق برنامه اولیه آماده است، اما تصمیم دیگری که منجر به تاخیر در زمان بهره‌برداری شد افزایش طول در فاز اول خط دو از 4.5 کیلومتر به هفت کیلومتر بود، رسیدن فاز اول این خط به میدان شهدا که در راستای آن، اضافه شدن دو میدان راه آهن و شهدا را در پیش دارد تبعات جدیدی برای ما ایجاد کرد.

کیامرز افزود: با وجود تمام موارد عنوان شده، اما خوشبختانه از نظر منابع مالی هیچ کمبودی نداریم و شرایط از این منظر مناسب است و اکنون باید فشار بر این باشد که پیمانکاران طبق برنامه زمان‌بندی اجناس را تامین کرده، نصب و تست کنند.

وی در خصوص اعتباراتی که تاکنون برای فاز اول خط دو قطارشهری مشهد هزینه شده است، گفت: در سال گذشته حدود 400 میلیارد تومان برای این فاز اعتبار اختصاص داده شد و اعتبار مورد نیاز برای برنامه پیش رو تا زمان بهره‌برداری حدود 400 تا 500 میلیارد تومان خواهد بود.

مدیر‌عامل شرکت قطارشهری مشهد افزود: در حال حاضر پیشرفت فیزیکی مجموع خط دو مترو مشهد 64 درصد است و ایستگاه‌های فاز اول این خط نیز اکنون 75 درصد پیشرفت دارند.

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.