جبران عقب ماندگیهای صنعت خودرو در گرو توجه ویژه به R&D است
در شرایطی که بودجه مربوط به تحقیق و توسعه در صنعت خودروسازی کم است، نمیتوان انتظار داشت پلتفرمهای مناسب و خودروهای به روز و پیشرفته تولید شود.
عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه مدیران خودروسازیها باید بودجه مناسبی برای بخش R&Dدر نظر داشته باشند، میگوید در شرایطی که بودجه مربوط به تحقیق و توسعه در صنعت خودروسازی کم است، نمیتوان انتظار داشت پلتفرمهای مناسب و خودروهای به روز و پیشرفته تولید شود.
به گزارش تین نیوز به نقل از خانه ملت، بهزاد رحیمی با بیان اینکه خودروسازان باید به موضوع تحقیق و توسعه توجه ویژه داشته باشند، گفت: هرچند خودروسازیها در سالهای اخیر اقداماتی برای ارتقای تحقیق و توسعه انجام دادهاند اما این شرکتها باید برای جبران عقب ماندگیهای قبلی تلاش بیشتری کنند.
نماینده مردم سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه مدیران خودروسازیها باید بودجه مناسبی برای بخش R&D در نظر گیرند، افزود: در شرایطی که بودجه مربوط به تحقیق و توسعه در صنعت خودروسازی کم است، نمیتوان انتظار داشت پلتفرمهای مناسب و خودروهای به روز و پیشرفته تولید شود.
وی با بیان اینکه هرچند اکنون در داخل کشور طراحان متخصص بسیاری حضور دارند اما به آنها اجازه اظهارنظر در صنعت خودروسازی داده نمیشود، اضافه کرد: متاسفانه به توانمندیهای داخلی بی توجهی میشود.
این نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به اینکه صنعت خودروسازی دنیا هر سه سال یکبار آپدیت میشود، ادامه داد: هرچند در شرایط کنونی این صنعت تحریم است اما خودروسازان میتوانند براساس توان داخلی زمینه به روزرسانی خودروها را فراهم کنند.
عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس بخشی از وضعیت کنونی صنعت خودرو را ناشی از ضعف مدیریت دانست و تصریح کرد: از بودجههای مربوط به R&D میکاهند و به سایر بخشها اختصاص میدهند در حالیکه با نگاه ویژه به این بخش میتوان بسیاری از مشکلات صنعت خودرو مانند کیفیت را رفع کرد.