◄ گلایه نماینده مجلس از فرسودگی و غیراستاندارد بودن جادههای کشور
ایران در شاهراه و کریدور شرق به غرب و جنوب به شمال دنیا قرار دارد ظرفیتهای ترانزیتی بی بدیلی را در خصوص مسیرهای ارتباطی زمینی دارد اما از طرفی طی سالهای اخیر شاهد توزیع عادلانه منابع توسط وزارت راه و شهرسازی نبودیم.
نماینده مردم در مجلس شوراى اسلامى گفت: گوش مردم این سرزمین از وعدههای انتخاباتی پر است، متاسفانه ما اندر خم کوچه ناایمنی از جنس عمرانی و صنعتی، حیران هستیم و هنوز کارنامه مدیران ناکارآمد دولتهای گذشته را مرور میکنیم، فارغ از اینکه امروز، فردای نیامده دیروز است، وعده و وعیدهای وزرای دولت کنونی هیچکدام جامه عمل نپوشیده و دولت همچنان نظاره گر بالا و پایین شدن مرگ و میر جاده ای است.
به گزارش تین نیوز، معین الدین سعیدی در مورد فرسودگی راههای مواصلاتی و جادههای کشور گفت: ایران در شاهراه و کریدور شرق به غرب و جنوب به شمال دنیا قرار دارد ظرفیتهای ترانزیتی بی بدیلی را در خصوص مسیرهای ارتباطی زمینی دارد اما از طرفی طی سالهای اخیر شاهد توزیع عادلانه منابع توسط وزارت راه و شهرسازی نبودیم.
بی عدالتی را به وضوح میتوان دید
نماینده مردم چابهار، نیکشهر، کنارک وقصرقند در مجلس شورای اسلامی افزود: برای رویت بی عدالتی در حوزه راه و شهرسازی اگر بازدیدی از محل کار معاونت وزارت راه و شهرسازی داشته باشیم به وضوح بی عدالتی در نقشه راه و شهرسازی کشور، با سهم ۲ درصدی سیستان و بلوچستان مشاهده خواهیم کرد؛ این مسئله تنها مختص به این استان نیست بلکه شهرهای حاشیهای دیگر کشور نیز در سایه بی توجهی به زیرساختها، در میزان تلفات جادهای را به راحتی میتوان تخمین زد.
عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی در مجلس یازدهم اظهار کرد: فرسودگی و غیراستاندارد بودن جادههای کشور هر چند روز یکبار تعدادی از خانوادههای ایرانی را داغدار میکند و تعداد کثیری از مردم ایران به همین واسطه سیاه پوش میشوند، این شرایط برای سیستان و بلوچستان با شدت بیشتر رقم می خورد به فرض مثال راه اندازی مرز ریمدان در جنوب استان سیستان و بلوچستان ظرفیتی بزرگ محسوب میشود که متاسفانه به دلیل بی توجهی به سایر زیرساختهای آن توان افزایش بار و مسافر را نخواهد داشت.
سازمان برنامه و بودجه برخلاف نامش بدون برنامه حرکت میکند و همچنین شاهد هستیم بدون برنامه کریدور چابهار به پسابندر که مهمترین مسیر ساحلی کشور است را حذف کرده است
سعیدی با انتقاد از عملکرد سازمان برنامه و بودجه تاکید کرد: سازمان برنامه و بودجه برخلاف نامش بدون برنامه حرکت میکند و همچنین شاهد هستیم بدون برنامه کریدور چابهار به پسابندر که مهمترین مسیر ساحلی کشور است را حذف کرده است.
نماینده مردم در مجلس یازدهم در ادامه تصریح کرد: حادثه خیز بودن بسیاری از نقاط جادهای کشور و فرسودگی ناوگان عمومی به ویژه اتوبوسها و کامیونها، در کنار نا ایمنی خودروهای تولید داخل امروز عامل مرگ و میر تعداد بسیاری از هموطنان در جاده های کشور شده است.
نماینده مردم با اشاره به وعده و وعیدهای محقق نشده در مورد ایمنی راهها و بهبود وضعیت جادهها گفت: گوش مردم این سرزمین از وعده های انتخاباتی پر است، متاسفانه ما اندر خم کوچه ناایمنی از جنس عمرانی و صنعتی، حیران هستیم و هنوز کارنامه مدیران ناکارآمد دولتهای گذشته را مرور می کنیم، فارغ از اینکه امروز، فردای نیامده دیروز است، وعده وعیدهای وزرای دولت کنونی هیچکدام جامه عمل نپوشیده و دولت همچنان نظاره گر بالا و پایین شدن مرگ و میر جاده ای است.
سعیدی در پایان خاطر نشان کرد: امروز اراده جدی از طرف وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت در جهت بهبود کیفیت خودروها نیست و از طرفی اراده راسخی از طرف وزارت راه و شهرسازی در جهت بهبود وضعیت راههای کشور وجود ندارد، کمبود منابع بهانهای بیش در سایه سوء مدیریتها نیست که امروز به کرات میشنویم، نگذارید مرگ جوانان این سرزمین در جادههای فرسوده کشور و زیاده خواهی خودروسازان امری عادی جلوه داده شود.