بازدید سایت : ۴۱۸۵۲

۵۰۰ میلیارد ریال برای محور دوبانده خواف- تربت حیدریه اختصاص یافت

نماینده مردم خواف و رشتخوار گفت: ۵۰۰ میلیارد ریال برای اجرای طرح دو بانده سازی جاده خواف به تربت حیدریه که از سال ۱۳۹۸ در حال اجرا است، اختصاص یافت.

۵۰۰ میلیارد ریال برای محور دوبانده خواف- تربت حیدریه اختصاص یافت
تین نیوز

امیر توکلی رودی عصر پنج شنبه در جریان بازدید اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی از مجتمع سنگان خواف افزود: این طرح در ۱۰ قطعه در دست اجرا و سهم هر کدام از شرکت های معدنی برای تخصیص اعتبار پیش بینی شده است.

 

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، توکلی ادامه داد: ۶ شرکت معدنی در مجموع ۵۷۰ میلیارد ریال برای اجرای طرح احداث جاده سنگان خواف به تربت حیدریه متقبل شدند و هر کدام از این شرکت ها به طور متوسط ۶۵ تا ۱۲۵ میلیارد ریال هزینه خواهند کرد.

نماینده مردم خواف و رشتخوار در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: قطعات هفت، هشت، ۹ و ۱۰ طرح عمرانی فوق در دست اجرا است و سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران( ایمیدرو) به تازگی اجرای ۲۲ کیلومتر از این جاده را متقبل شده است.

اختصاص حقوق دولتی معادن، مطالبه مردم خواف

وی در ادامه اختصاص کامل اعتبار قانون ۱۵ درصد حقوق دولتی معادن در توسعه و عمران منطقه سنگان خواف را از مطالبات مهم مردم و مسوولان ذکر کرد.

توکلی رودی گفت: طبق قانون باید ۱۵ درصد حقوق دولتی معادن در هر منطقه صرف توسعه زیرساخت ها ، عمران و رونق اقتصادی آن منطقه شود، در حالیکه این مبالغ به خزانه دولت واریز می شود و به منطقه باز نمی گردد.

به گفته وی، مهمترین مطالبه مردم هزینه این مبلغ در توسعه زیرساخت ها و رشد و توسعه منطقه سنگان خواف است.

وی افزود: شهرستان خواف با وجود برخورداری از ظرفیت عظیم صنایع معدنی با مشکلات و کمبودهایی در بخش های بهداشت و درمان و ورزشی و زیربنایی برخوردار باشد.

توکلی رودی ادامه داد: این اعتبار از اختیار ما خارج است و مستقیم در خزانه دولت واریز می شود که با پیگیری مسوولان مربوطه و کمیسیون صنایع و معادن مجلس باید به منطقه سنگان خواف باز گردد و صرف توسعه زیرساخت های منطقه شود.

دوبانده کردن جاده خواف - تربت حیدریه، به عنوان یکی از مسیرهای پرتردد و پرحادثه جنوب خراسان رضوی از سال ۱۳۹۸ آغاز شد، اما با گذشت چهار سال تنها ۳۵ درصد پیشرفت داشته و اکنون اجرای این طرح با کندی مواجه است.

این طرح که ۱۳۰ کیلومتر طول دارد از مهر ۱۳۹۸ با حضور معاون وقت وزارت صنعت، معدن و تجارت آغاز شد و ابتدا قرار بود با مشارکت شرکت تامین و توسعه زیرساخت های شرق ایران و شرکت ساخت و توسعه زیربنای حمل و نقل به صورت همزمان از ۲ مسیر سنگان به سمت خواف، تربت حیدریه و رشتخوار با اعتبار هشت هزار و ۶۶۰ میلیارد ریال به اجرا درآید.

تاکنون و با گذشت بیش از چهار سال، خط دوم جاده سنگان - خواف - رشتخوار - تربت حیدریه تنها به طول ۱۲ کیلومتر اجرا شده است که هفت کیلومتر آن در محدوده شهرستان خواف و پنج کیلومتر در شهرستان تربت حیدریه است.
بر اساس قانون شرکت های معدنی باید هشت تا ۱۵ درصد سود حاصل از درآمد فعالیتهای معدنی خود را صرف توسعه زیرساختهای منطقه و کشور شود،

اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی روز پنج شنبه از شرکت های صنعتی و معدنی فعال در مجتمع سنگ آهن سنگان خواف بازدید کردند.

مجتمع سنگ آهن سنگان خواف با بیش از یک میلیارد تن ذخیره، یکی از ۱۰ معدن بزرگ سنگ آهن در جهان و تامین کننده خوراک اولیه برای تولید ۱۷.۵ میلیون تن کنسانتره، ۱۵ میلیون تن گندله و پنج میلیون تن سنگ آهن در ایران است.

مجموعه کانسارهای سنگان با ۳۰ درصد ذخایر سنگ آهن کشور در گستره ای به طول ۲۲ کیلومتر و عرض ۱۰ کیلومتر در ۳۰۰ کیلومتری جنوب شرقی مشهد، ۴۰ کیلومتری جنوب شرقی شهر خواف و ۱۸ کیلومتری شمال شرقی سنگان در جنوب شرقی خراسان رضوی و نزدیک مرز افغانستان قرار دارد.

مرکز شهرستان ۱۶۰ هزار نفری خواف با ۱۲۳ کیلومتر مرز مشترک با کشور افغانستان در فاصله ۲۶۷ کیلومتری جنوب شرقی مشهد و جنوب استان خراسان رضوی واقع است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.