بازدید سایت : ۳۱۶۸۷

ورود رسمی چینی ها به صنعتی سازی مسکن ایران

معاون وزیر راه و شهرسازی از همکاری رسمی با شرکت های چینی برای ورود تکنولوژی جدید ساختمان سازی خبر داد.

ورود رسمی چینی ها به صنعتی سازی مسکن ایران
تین نیوز

معاون وزیر راه و شهرسازی از همکاری رسمی با شرکت های چینی برای ورود تکنولوژی جدید ساختمان سازی خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایلنا، سعید غفوری در نشست تخصصی کنسرسیوم های فناور و دانش بنیان صنعتی سازی مسکن اظهار داشت: با توجه به فرمان رهبری مبنی بر استفاده از اقتصاد دانش بنیان و حمایت از رشد تولید دانش بنیان ها و به ویژه در بخش عمران و ساختمان و مسکن کشور امروز به کنار هم آمدیم و میزبان کنسرسیوم های شرکت های دانش بنیان های کشور هستیم که در این زمینه تفاهمنامه منعقد کنیم. 

وی با بیان اینکه احداث ١٠٠٠ واحد از مساکن نهضت ملی و مشارکتی با همکاری شرکت های دانش بنیان را به اجرا می رسانیم، گفت: حمایت ما از شرکت های دانش بنیان تنها مالی و تسهیلاتی نیست بلکه  در حمایت ها به دنبال ایجاد پلتفرم هایی هستیم که ساختار بروکراسی تغییر دهیم و به ساختار شبکه ای برسیم که بتوانیم از ظرفیت دانش بنیان ها استفاده کنیم. 

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: برای خروجی بهتر، مقام شدن ساختمان ها و از همه مهمتر کاهش هزینه تمام شده به سمت شرکت های دانش بنیان رفته ایم.

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید از ورود شرکت های چینی به ساختمان سازی خبر داد و گفت: هر چند در بحث ساخت مسکن هیچ نیازی به ورود شرکت هاق خارجی از جمله شرکت های چینی نداریم اما موضوع مهم استفاده از تکنولوژی های جدید در دنیا است. به دنبال این هستیم که با همکاری شرکت های چینی تکنولوژی جدید ساختمان سازی را وارد کشور کنیم و چند شرکت چینی از پروژه های ساختمان کشور از جمله پرند و پردیس بازدید کردند و در مذاکره با چینی ها پتانسیل خوبی در این شرکت ها برای تکنولوژی سازی در کشورمان دیدیم.

وی تاکید کرد: این تکنولوژی وارد بخش علمیاتی و در کارخانه می شود و اگر بتوانیم این تکنولوژی را وارد با تجربه داخلی آمیخته کنیم می توانیم به اهداف خود برسیم.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • دادخواه

    اگر منظور از ورود تکنولوژی برای ساخت مسکن دانش بنیان فن آوری ساخت مسکن سریع ساخت موجود دز چین است که متأسفانه باید ذکر نمود این روش ساخت از ایمنی مطلوبی برخوردار نیست و در خود چین اعتراضات بسیاری را در بر داشته است و کیفیت هم پایین است. اگر شرکتهای دانش بنیان وطنی قرار است از قطعات پیش ساخته که در چین تولید می شوند استفاده کنند ، هزینه هر متر مربع گران تمام می شود و استحکام بنا هم مطلوب نیست. ما (متخصصین حرفه ای اروپائی)در چین این بنجل آپارتمانها را از نزدیک دیدیم ، و ابدا آنرا تأئید نمی کنیم. ایکاش آقای غفوری شفاف و صادقانه روش ساخت و فن آوری چینی را معرفی می کرد تا همه متخصصین واقعی آگاه شوند!!!!!