بازدید سایت : ۳۸۹۸۹

بی توجهی به سیاست‌های توسعه مسکن شهر تهران را خشن کرده است

وبلاگ تین نیوز، عباس آخوندی |  بانك مسكن جزو موفق‌ترین بانك‌های توسعه‌ای ایران است. هر چند در یك دوره ای به دلیل سیاست‌های غلط مالی این بانك دچار مشكل شد اما خوشبختانه در حال طی كردن دوره باز آفرینی خود است. 

تاكنون حدود ۷ میلیون نفر در كشور توسط بانك مسكن صاحب سرپناه شدند كه این موضوع نقش بسیار مهم این بانك را در توسعه مسكن نشان می دهد؛ از روزی كه مسئولیت وزارت راه و شهرسازی را عهده دار شدم این نقش مهم را به خوبی حس كردم. امیدوارم در این دوره نیز بتوانیم سیاست های توسعه مسكن را در دولت و سیاست‌های مالی بخش مسكن را در بانك مسكن تلفیق كنیم،  بانك مسكن باید نه تنها به عنوان یك بانك توسعه‌ای، بلكه به عنوان هدایتگر مالی بخش مسكن عمل كند و بتواند مسئولیت توسعه این بخش را در كشور از لحاظ مالی بر عهده بگیرد. 

البته بی توجهی به سیاست های توسعه مسكن فضای شهر تهران را بسیار خشن كرده است؛ متاسفانه ما خشونت را در همه جا مشاهده می كنیم. 
در سفری كه پنجشنبه گذشته به هشتگرد داشتم وقتی به اطراف نگاه می كردم و كیفیت نازل زندگی و خشونت در سكونتگاه های حاشیه ای تهران را نظاره‌گر بودم بسیار متاثر شدم كه چرا با این همه بی تدبیری، حجم عظیم مردم ایران كه شایسته زندگی بسیار با كیفیت تری را دارند در وضعیت نازل زندگی می كنند.

باید برای افزایش كیفیت زندگی مردم تلاش كنیم، زندگی فقط یك سرپناه و یك خانه نیست؛ نباید با انسان مانند كالا برخورد شود و فقط هدف این باشد كه در یكسری از آپارتمان های كوچك زندگی كنند؛ جایی كه در آن عشق، روابط همسایگی و روابط خانوادگی وجود ندارد. باید به این نگاه كالایی به انسان غلبه كرد. 

كیفیت زندگی اگر از كمیت زندگی بیشتر نباشد كمتر نیست، بزرگترین نقش هنر در جامعه ایجاد لطافت، آرامش، حس دوست داشتن، عشق ورزیدن و اقدام بر علیه خشونت است. هنر آیینه تمام نمای مبارزه با خشونت و ایجاد حس لطافت در اجتماع است. 
امیدوارم بتوانیم در كنار فعالیت‌هایی كه با عدد و رقم مهندسی و ریاضی در حوزه مالی برای پایداری و استواری انجام می‌شود، همگام با هنر زندگی را برای همه شهروندان ایرانی لطیف، دلپذیر و دل انگیز كنیم. 

امیدوارم  بتوانیم در دوران جدید به كمك تمام فرهیختگان، بزرگان اصحاب هنر و صاحبنظران علوم اجتماعی فضای خلاقانه ای در توسعه ایجاد و به سمت ارتقای زندگی حركت كرده به گونه‌ای كه دوست داشتن واقعی در جامعه را سكه روزگار كنیم. 

برگرفته از خبر وزارت راه و شهرسازی

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.