بازدید سایت : ۸۳۱۳۷

◄ تعریف ماموریت ملی برای مناطق آزاد ضروری است / اختیارات مناطق آزاد تقویت شود

دبیرخانه مناطق آزاد باید به عنوان نهاد ناظر بر مناطق آزاد فعالیت کند و ساختار به گونه ای باشد که اختیارات مناطق آزاد تقویت شود.

تعریف ماموریت ملی برای مناطق آزاد ضروری است / اختیارات مناطق آزاد تقویت شود
تین نیوز |

رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در دیدار با مجمع سازندگان جزیره کیش، تعریف برنامه و ماموریت ملی برای مناطق آزاد را ضروری دانست و گفت: مناطق آزاد کشورمان در ماموریت اقتصادی خود همواره با چالش هایی روبه رو هستند که باید این چالش ها را کم رنگ کرد.

به گزارش تین نیوز، غلامرضا تاجگردون با بیان اینکه دبیرخانه مناطق آزاد نباید به عنوان رییس کل مناطق آزاد تلقی شود، افزود: دبیرخانه مناطق آزاد باید به عنوان نهاد ناظر بر مناطق آزاد فعالیت کند و ساختار به گونه ای باشد که اختیارات مناطق آزاد تقویت شود.

رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اختیارات مناطق آزاد باید به گونه ای افزایش یابد که هیات مدیره آن ها به معنای واقعی خود دست یابند.

وی با اشاره به دوران درخشان مناطق آزاد در دوره مرحوم آیت الله هاشمی اظهار کرد: ما همواره معتقد به تقویت مناطق آزاد هستیم.

تاجگردون با دعوت از فعالان اقتصادی و سرمایه گذاران جزیره کیش برای ایده پردازی جهت توسعه مناطق آزاد، بیان کرد: از تمامی کسانی که برای فارغ آمدن به مشکلات کشور شبانه روز تلاش می کنند و همد با بخش دولتی هستند، قدردانی می کنیم.

در این دیدار، رییس هیات مدیره شورای هماهنگی و همکاری فعالین اقتصادی مناطق آزاد کشور با تاکید بر احیای قوانین چگونگی اداره مناطق آزاد گفت: سه قوه کشور باید ضمن احترام به قوانین چگونگی اداره مناطق آزاد، باید مانع صدور تبصره های قانونی علیه مناطق آزاد باشند.

رحمان سادات نجفی با تاکید بر ضرروت تکریم کارآفرینان در کشور، اظهار کرد: کشورهای خارجی پس از تلاش برای جذب نخبگان و سرمایه داران کشور، امروز در صدد جذب کارآفرینان ایرانی هستند که برای کشور می توان جبران ناپذیر باشد.

وی با تاکید بر اینکه در کنار جذب سرمایه گذار جدید باید در حفظ سرمایه گذاران موجود نیز تمامی تلاش ها به کار گرفته شود، افزود: باید به این باور رسید که نحوه تعامل ما با سرمایه گذاران موجود، آیینه عبرتی برای سرمایه گذاران جدید است.

مدیرعامل جامعه بازاریان و بازرگانان کیش سهم این جزیره را در تولید ناخالص ملی بسیار مهم توصیف و اضافه کرد: بیش از ۴۰ درصد از درآمدهای عمومی استانی همچون هرمزگان را کیش تامین می کند که به نسبت جمعیت رقم بسیار بالایی است.

وی با بیان اینکه تصمیمات وزارت اقتصاد نباید در تضاد با منافع مناطق آزاد باشد، گفت: معافیت های مالیاتی یک مشوق برای جذب سرمایه گذاری در مناطق آزاد است که نباید آن را به هر بهانه ای تضعیف کرد.

رییس هیات مدیره مجمع سازندگان کیش: به دولت جدید امید داریم

رییس هیات مدیره مجمع سازندگان کیش نیز در این نشست توسعه امروز جزیره را حاصل تلاش های شبانه روزی بخش خصوصی دانست و اظهار کرد: امیدوار به ساماندهی مناطق آزاد در دولت جدید هستیم.

نادر کشتکار با بیان اینکه روزهای سختی را پشت سر گذاشتیم، افزود: با وجود اینکه بی ملایمتی های زیادی را در گذشته متحمل شدیم، اما نسبت به آینده امیدواریم.

وی از رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی خواست تا برای تقویت مناطق آزاد راه کارهای لازم اندیشیده شود.

کشتکار همچنین نسبت به تقویت فراکسیون مناطق آزاد در مجلس شورای اسلامی ابراز امیدواری کرد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • فرزین ترهنده

    با سلام و احترام،
    در مردادماه 1400، ابتدای دولت سیزدهم،طرح بعنوان یک پروژه ملی برای مختص جزیره کیش شامل تامین مالی پروژه و سایر موارد فنی، تدوین نمودم ،که با اجرای طرح ماهیانه 50میلیون دلار درآمد ارزی،بدون تاثیر تحریمها،برای جزیره کیش و در کل برای کشور، درآمد کسب میشد.
    طرحم در نهادریاست جمهوری مفقود شد،بعد از چندی،دقیقاً یک برنامه به مدت۴۵ دقیقه در رسانه ملی با حضور عده ای از مسولان دولتی وقت،در خصوص این طرح و اجرای آن برگزار شد.
    اما متاسفانه آن بی لیاقتها با اینکه طرح من مجانی بدستشان رسیده بود،حتی بجای درآمد حداقل ۵۰میلیون دلاری در ماه،نتوانستند باندازه ۵ ریال طرح آماده را اجرا کنند.اینقدر که بی لیاقت بودند.
    نکته دردناکش برای من این بود،که طرحی که من با 29سال سابقه تخصصی و اجرایی ،تدوین کرده بودم،حتی یک ریال نیاز به بودجه عمومی کشور نداشت.
    این را به هموطنان عزیزم گفتم،که مثل من ، و بلکه خیلی متخصصتر از من در ایران عزیز خیلی زیاد هستند،اما اداره امور جزیره کیش و سایر نهادهای دولت ،به دست بعضی افرادی است که اشتباهاً و غیرمرتبط مسوولیت گرفته اند.
    به من و هزاران نفر مثل من،که شاغل و ساکن در ایران عزیزمان هستیم،اما در تهران نیستیم و لابی نداریم، هیچکسی اهمیت نمیدهد.حتی شخص محترم آقای دکتر پزشکیان هم که یک نفر است و فرصت استعدادیابی از شمال و جنوب ایران را ندارد.اطرافیان ایشان نیز امثال من را بجای جذب،دفع میکنند.
    باز جای شکرش باقیست،که فط دفعمان میکنند،اگر میشد دفن مان میکردند.