بازدید سایت : ۷۹۱۸۴

شرکت مخابرات چه چیزی را به مشتریان خود نگفته است؟

اخیرا یکی از مشتریان شرکت مخابرات صوتی را منتشر کرده که حاکی از تغییر روش شرکت مخابرات در اخذ برخی نرخ های خود است!

شرکت مخابرات چه چیزی را به مشتریان خود نگفته است؟
تین نیوز |

اخیرا یکی از مشتریان شرکت مخابرات صوتی را منتشر کرده که حاکی از تغییر روش شرکت مخابرات در اخذ برخی نرخ های خود است!

به گزارش تین نیوز این شهروند و مشتری شرکت مخابرات معتقد است که حداقل شرکت مخابرات چند ماه است که دریافت نرخ آبونمان خطوط تلفن ثابت به مبلغ 26555 ریال را قطع کرده و بجای آن مبلغ 24000 تومان را بصورت ثابت ماهانه(بعنوان حداقل کارکرد) از مشتریان تلفن ثابت دریافت می کند، حال چه مشتری از تلفن کم استفاده کرده باشد و یا اساسا هیچ استفاده ای از تلفن ثابت نکرده باشد!

براساس گفته این شهروند، مبلغ 24000 تومان دریافتی توسط مخابرات معادل 4444 دقیقه مکالمه با شماره تلفن ثابت درون شهری، یا 592 دقیقه مکالمه با شماره تلفن ثابت بین شهری، و یا 316 دقیقه مکالمه با تلفن همراه می باشد.

به توصیه این کاربر تلفن ثابت، مشتریان تلفن ثابت بهتر است حداقل کارکرد فوق را استفاده نمایند و بجای تماس با تلفن همراه، از تلفن ثابت نیز به نحو مناسب استفاده نمایند تا مبلغ 24000 تومان از جیب آنها نرود.

حال با مراجعه به سایت شرکت مخابرات در قسمت تعرفه ها به اطلاعیه ای بر می خوریم که بصورت زیر تغییرات تعرفه تلفن ثابت را اعلام نموده است. این در حالی است که شرکت مخابرات صورتحساب بسیاری از مشتریان خود را بصورت پیامک اعلام و تغییرات فوق را به مشتریان تلفن ثابت خود اعلام ننموده است!!

در اطلاعیه شرکت مخابرات آمده است:

{تلفن ثابت قدیمی ترین، ایمن ترین و با صرفه ترین وسیله ارتباطی است که ما از آن استفاده می کنیم. هزینه نگهداری یک خط تلفن ماهانه حدود 25 هزار تومان است که باید توسط مخابرات ایران و مشترکین تامین شود.

از تاریخ 1401/06/01 برای هر مشتری تلفن ثابت، (در شهر تهران مبلغ 20 هزار تومان، در مراکز سایر استان ها 15 هزار تومان و در سایر شهرها مبلغ 10 هزار تومان) به عنوان "حداقل هزینه ماهانه تلفن ثابت" به صورت ماهیانه در صورتحساب مشتری منظور خواهد شد. با پرداخت این مبلغ:

1. مشتریان شهر تهران از 4444 دقیقه مکالمه شهری یا 592 دقیقه مکالمه بین شهری و یا 317 دقیقه مکالمه با تلفن همراه بهره مند خواهند شد.

2. مشتریان مراکز سایر استان ها از 3333 دقیقه مکالمه شهری یا 444 دقیقه مکالمه بین شهری و یا 238 دقیقه مکالمه با تلفن همراه بهره مند خواهند شد.

3. مشتریان سایر شهر ها از 2666 دقیقه مکالمه شهری یا 355 دقیقه مکالمه بین شهری و یا 190 دقیقه مکالمه با تلفن همراه بهره مند خواهند شد.

در صورتیکه مبلغ مجموع مکالمه شهری، بین شهری و موبایل برای مشتری بیشتر از مبلغ تعرفه"حداقل هزینه ماهانه تلفن ثابت" باشد، مبلغ مجموع کارکرد (شهری، بین شهری و موبایل) در صورتحساب محاسبه و منظور خواهد شد و در غیر این صورت حتی اگر مکالمه ای با تلفن ثابت خود نداشته باشد تعرفه " حداقل هزینه ماهانه تلفن ثابت " در صورتحساب، منظور خواهد شد.}

در ادامه این اطلاعیه به مثال هایی از هر مورد به شرح زیر اشادره شده است"

{1. صورتحساب مشتری در شهر تهران

مثال 1: بهزاد در شهر تهران زندگی می کند، او در شهریور ماه 395 دقیقه با تلفن ثابت خود مکالمه داشته است ( 305 دقیقه مکالمه شهری و 90 دقیقه مکالمه با تلفن همراه) که هزینه مکالمه وی مبلغ 7 هزار تومان شده است؛ با توجه به اینکه هزینه مکالمه او از "حداقل هزینه ماهانه تلفن ثابت" ( 20 هزار تومان) کمتر شده است، می بایست مبلغ 20 هزار تومان بابت صورتحساب خود پرداخت نماید.

بهزاد در شهریور ماه می توانست از 4444 دقیقه مکالمه شهری یا 592 دقیقه مکالمه بین شهری و یا 317 دقیقه مکالمه با تلفن همراه استفاده نماید.

مثال 2: او در مهر ماه 3155 دقیقه با تلفن ثابت خود مکالمه داشته است( 2555 دقیقه مکالمه شهری و 600 دقیقه مکالمه با تلفن همراه) که هزینه آن مبلغ 49 هزار تومان شده است؛ با توجه به اینکه هزینه مکالمه او از "حداقل هزینه ماهانه تلفن ثابت" بیشتر شده است، می بایست مجموع هزینه کارکرد خود یعنی مبلغ ( 49 هزار تومان) را پرداخت نماید.

 

مشتری با کارکرد کمتر از "حداقل هزینه ماهانه تلفن ثابت"

مشتری با کارکرد بیشتر از "حداقل هزینه ماهانه تلفن ثابت"

شرح مبلغ(ریال) مبلغ(ریال)
حداقل هزینه ماهانه تلفن ثابت 200،000 200،000
مجموع کارکرد مشتری(شهری، بین شهری و موبایل) 70،000 490،000
مبلغ محاسبه شده در صورتحساب 200،000 490،000

 

2. صورتحساب مشتری در مراکز سایر استان ها

مثال 1: شهرزاد در شهر همدان زندگی می کند، او در شهریور ماه 395 دقیقه با تلفن ثابت خود مکالمه داشته است( 305 دقیقه مکالمه شهری و 90 دقیقه مکالمه با تلفن همراه) که هزینه مکالمه وی مبلغ 7 هزار تومان شده است؛ با توجه به اینکه هزینه مکالمه او از "حداقل هزینه ماهانه تلفن ثابت" (15 هزار تومان) کمتر شده است، می بایست مبلغ 15 هزار تومان بابت صورتحساب خود پرداخت نماید.

شهرزاد در شهریور ماه می توانست از 3333 دقیقه مکالمه شهری یا 444 دقیقه مکالمه بین شهری و یا 238 دقیقه مکالمه با تلفن همراه استفاده نماید.

مثال 2: او در مهر ماه 3155 دقیقه با تلفن ثابت خود مکالمه داشته است( 2555 دقیقه مکالمه شهری و 600 دقیقه مکالمه با تلفن همراه) که هزینه آن مبلغ 49 هزار تومان شده است؛ با توجه به اینکه هزینه مکالمه او از "حداقل هزینه ماهانه تلفن ثابت" بیشتر شده است، می بایست مجموع هزینه کارکرد خود یعنی مبلغ ( 49 هزار تومان) را پرداخت نماید.

 

مشتری با کارکرد کمتر از "حداقل هزینه ماهانه تلفن ثابت"

مشتری با کارکرد بیشتر از "حداقل هزینه ماهانه تلفن ثابت"

شرح مبلغ(ریال) مبلغ(ریال)
حداقل هزینه ماهانه تلفن ثابت 150،000 150،000
مجموع کارکرد مشتری(شهری، بین شهری و موبایل) 70،000 490،000
مبلغ محاسبه شده در صورتحساب 150،000 490،000

 

3. صورتحساب مشتری در سایر شهرها

مثال 1: علیرضا در شهر ملایر زندگی می کند، او در شهریور ماه 395 دقیقه با تلفن ثابت خود مکالمه داشته است( 305 دقیقه مکالمه شهری و 90 دقیقه مکالمه با تلفن همراه) که هزینه مکالمه وی مبلغ 7 هزار تومان شده است؛ با توجه به اینکه هزینه مکالمه او از "حداقل هزینه ماهانه تلفن ثابت" ( 10 هزار تومان) کمتر شده است، می بایست مبلغ 10 هزار تومان بابت صورتحساب خود پرداخت نماید.

علیرضا در شهریور ماه می توانست از 2666 دقیقه مکالمه شهری یا 355 دقیقه مکالمه بین شهری و یا 190 دقیقه مکالمه با تلفن همراه استفاده نماید.

مثال 2: او در مهر ماه 3155 دقیقه با تلفن ثابت خود مکالمه داشته است( 2555 دقیقه مکالمه شهری و 600 دقیقه مکالمه با تلفن همراه) که هزینه آن مبلغ 49 هزار تومان شده است؛ با توجه به اینکه هزینه مکالمه او از "حداقل هزینه ماهانه تلفن ثابت" بیشتر شده است، می بایست مجموع هزینه کارکرد خود یعنی مبلغ ( 49 هزار تومان) را پرداخت نماید.

 

مشتری با کارکرد کمتر از "حداقل هزینه ماهانه تلفن ثابت"

مشتری با کارکرد بیشتر از "حداقل هزینه ماهانه تلفن ثابت"

شرح مبلغ(ریال) مبلغ(ریال)
حداقل هزینه ماهانه تلفن ثابت 100،000 100،000
مجموع کارکرد مشتری(شهری، بین شهری و موبایل) 70،000 490،000
مبلغ محاسبه شده در صورتحساب 100،000 490،000

 

قیمت تلفن ثابت + 9 درصد عوارض و مالیات بر ارزش افزوده : 218 هزار تومان}

 همچنین طی این اطلاعیه نرخ خرید تلفن ثابت بعلاوه ارزش افزوده(9 درصد) 218 هزارتومان اعلام شده است.

همچنین تعرفه مکالمه با تلفن ثابت در سال 1401 بصورت زیر می باشد:

تعرفه هر دقیقه مکالمه تلفن ثابت

عنوان سقف تعرفه (ریال)
هر دقیقه مکالمه ثابت به ثابت داخل استانی 45
هر دقیقه مکالمه ثابت به ثابت بین استانی 330
هر دقیقه مکالمه تلفن ثابت به همراه شرکت ارتباطات سیار 625
هر دقیقه مکالمه تلفن ثابت به سایر اپراتورهای تلفن همراه 625

تعرفه هر دقیقه مکالمه از/ به شماره ثابت ترابردپذیر

عنوان سقف تعرفه (ریال)
تماس از شماره ثابت ترابردپزیر به خط همراه 625
تماس از خطوط همراه به شماره ثابت ترابردپذیر

از سیم کارت های دائمی

625 ریال

تماس از خطوط همراه به شماره ثابت ترابردپذیر

از سیم کارت های اعتباری

937 ریال

سقف تعرفه مکالمات بین شبکه ای ثابت به ثابت (اعم از خطوط ترابرد پذیر و غیر ترابردپذیر) 330

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • حسن پاسخ

    مسخره بازی است

  • ؟؟؟؟ پاسخ

    این یعنی دزدی از جیب مردم پولهارو پارو میکنن میبرن کانادا و آمریکا عیش و نوش میکنن اون رو هم از جیب منی که کلا ۱۰ دقیقه مکالمه نداشتم کسر میکنن. دزدهای بیشرف

  • ناشناس پاسخ

    واقعا شرکت مخابرات خودش هم میدونه چی داره میگه این قانون و قوانین مسخره چیه فقط محاسبه کنید ببینید مخابرات چه مبلغ هنگفتی به جیب میزنه اونوقت ما ملت باید حساب ریال به ریال زندگی مون هرروز داشته باشیم چون دخل و خرج با هم نمی خونه.

  • هموطن پاسخ

    حالا اگر کسی (مثل من) ، این ۴۴۴۴ دقیقه مکالمه را نخواست ، چطور ؟
    یعنی در سال 2023 که خیلی از کشورها و شرکتهای‌شان رو به کسب رضایت مشتری و مشتری ‌مداری آورده‌اند ، شرکت مخابرات به زور به ما ۴۴۴۴ دقیقه مکالمه می‌دهد و بلافاصله هزینه ۲۰,۰۰۰ تومانی آن را از ما می‌گیرد و این چیزی نیست جز اوج مشتری مداری شرکت مخابرات !
    آفرین به دولت و سازمان بازرسی کل کشور و نظارت‌های مجلس که اجازه چنین ظلمی را به شرکت مخابرات می‌دهند

  • حسین پاسخ

    خدایا خودت شاهدی که من از پرداخت پول اضافی راضی نیستم .واز این ظلم که در بقول بعضیها در کشور اسلامی رخ میده ناراضیم میگم که اگر اخرتی هست بهانه نداشته باشن

  • ناشناس پاسخ

    هموطن عزیز سلام
    من هم مثل شما اول ناراحت بودم
    ولی کمی تحقیق کنید
    نگهداری هر خط تلفن که شامل خیلی چیزها وفاکتورها از جمله خطوط انتقال وزیر ساختهاش نوسازی ونگهداری وتعمیر و هزارانوچیز دیگه که ماونمیدونیم برای شرکت مخابرات
    هزینه بر
    و شرکت عملا در این سالها پولی برای اینوخدمات نمیگیرفته
    مادر ایران از بسیاری از خدمات با هزینه های پایین بهره میبریم ولی امان از جو رسانه ای که مارا بدبخت و... نشان میده
    هر چیزی که به نفعشون از خارج نشون میدن و ایران رار سیاهنمایی گنند

  • مهدی پاسخ

    تو این طرح من درآوردی جدید تلفن های قطع دوطرفه که کابلشو جمع شده چرا باید مبلغ حدودا مبلغ ۲۴.۶۰۰ در ماه را پرداخت کنند؟؟؟؟؟؟؟؟

    آره دیگه مخابرات هم یاد داشت الان داره بیان می‌کنه ،از دلار و تورم میگه از هزینه نگه داری خطوط به دلار میگه.
    این اتفاق جدیدی نیست طرف حساب مردم با ریال هست تمامی درامداشون به ریال حرفم میزنی واحد پولمون ریال هست
    ولی نمی‌دونم داستان چیه که تو این تورم یک رقمی معروف اگر ما بخاطر شرایط اقتصادی بد که چه عرض کنم افتضاحمون بگیم وضع مالیمون بده سفرها کوچیکه شده،میگن مدارا کنید انشاالله خدا بخواد درست میشه که این حرفا برای ما مردم هست
    موقعی که به آقایون و بزرگان میرسه می‌خوان از مردم بگیرن دائم مینالنو از تورم چند رقمی در ماه میگن از گرانی دلار و هزینه هاشونو به دلار میگن و با مردم حساب میکنم
    مگه ما به دلار حقوق میگیریم که شما به بهانه تورم بالا و گران شدن دلار از مردم هزینه میخواهید دریافت کنید.

    منصف باشید جیب مردم الان یا سوراخ شده از خالی بودن یا چیز زیادی توش نیست یمقدار کمتر دست کنید تو جیب مردم
    همه به نوعی حق دارن بجز مردم

  • داود پاسخ

    با سلام الان اکثر کشورهای دنیا از این روش برای تعرفه تلفن ثابت استفاده می کنند و تا یک سقف تماس معین یک مبلغ ثابت میگیرند

  • ناشناس پاسخ

    این هم یه جور دزدی است پس چرا تو تلویزیون اعلام کردن نباید بگیرن واین چند ماه هم باید به مشترکان برگردد خدا لعنتتان کنه که همه چیزتان دروغ است همه جا دارین مردم رو میدزدین لعنت بر همتون که مردم رو سر کار گذاشتین

  • ک پاسخ

    این چیزی هست که مخابرات گفته و ما هم میدونستیم تو سایتش هم گفته. اگه اصلا از تلفن استفاده نکنیم هزینه نگهداری براشون داره به هر حال بطور مثال کابلهای مخابرات رو دزد برده حالا باید بیان وصل کنن

  • محمودرحمتی پاسخ

    دزدی چه شکلی است. تعریف آقایان از دزدی چیست. منطقه ما یک محله به خاطر ۵۰متر کابل سیار که به سرقت رفته دوسال است از اینترنت ثابت محروم هستند بارها به مخابرات کوهدشت وکوهنانی مراجعه کرده ایم نتیجه ای نگرفته ایم. نمی دانیم آیا باید به کشور دیگری شکایت کنیم تامشکل ماحل شود. ممنون از دزدی در روز روشن ومسولان بیسواد نالایق مخابرات لرستان

  • حیدر پاسخ

    من درماه شاید 20دقیقه هم باتلفن ثابت حرف نمیزنیم
    قبض تلفن ثابت درمهرماه ودی ماه پرداخت کرده ام مخابرات خط قطع کردی بعلت بدهی هزینه آبان‌ماه مخابرات چقدر هست خون مردم توی شیشه کرد

  • احمد پاسخ

    این دزدی مخابرات ظلم است در جمهوری اسلامی. چه توقعی دارید از حمایت مردم. از بالا تا پایین مسولین نشسته و می‌خورند.

  • ناشناس پاسخ

    ببخشید در جزیات قبض تلفن ثابت من زده (کارکرد مبایل) در حالی که خونه ما خط تلفن داره ولی تلفن نداره که بخوابیم باهاش تماس بگیریم این یعنی چی؟

  • من پاسخ

    گول خوردم پرداخت کردم چون گفته بودند آبونه حذف شده است
    ..
    یک ساله تلفن ثابت من تهران را برای ندادن آبونه چون استفاده نمی کنم . قطع کردند .
    یک ماه پیش بدهی را دادم .
    باز هم برایم بدهی زدند و پیامک می آید که آبونه باید بپردازم تا وصل کنند .وگرنه امتیاز تلفنم را می گیرند .
    یعنی ۲۰ هزار تومان چیه هر ماه بیش از ۱۰۰ هزار تومان باید آبونه بدهم .

  • ناشناس پاسخ

    بنده با تلفن ثابت تماس گرفتم و تایم رایگان رو استفاده کردم ولی برای بنده ۳۵ هزار تومن قبض تلفن اومده
    دروغ محضه اون تایم رایگان

  • ناشناس پاسخ

    دزدی بی ‌شرمانه
    خرج دوا و درمان ون بشه