◄ نتیجه بارگیری با کرایه پایین کانتینرها: کامیونهای چادری ضرر میدهند
این تخلف در کمیسیون ماده ۱۱، سازمان راهداری قابل رسیدگی و صدورحکم بوده و منجر به غیرفعال شدن کارت هوشمند راننده خواهد شد.
برخی رانندگان کامیونهای چادری معتقدند رانندگان حامل کانتینر که بعد از تخلیه بار در مقصد، داخل کانتینرهایی که باید به مبدا برگردانده شود بارگیری کرده و کرایههای پایین دریافت میکنند، موجب کسادی کار و ضرر و زیان کامیونهای چادری شدهاند.
به گزارش تیننیوز، در اینباره یک کاربر این شبکه خبری معتقد است: چون کرایه برگشت کانتینرهای خالی قبلاً به این رانندگان پرداخت شده است آنان با هر قیمتی حاضرند بار برگشت را حمل کنند.
وی در بخش نظرات کاربران تیننیوز، نوشت: اینکه با وجود پرداخت کرایه برگشت کانتینر خالی، برخی رانندگان کفی با هر قیمتی و حتی در برخی مواقع با پرداخت مبالغی، بار برگشت گرفته و نسبت به حمل آن اقدام میکنند یک تخلف آشکار است.
وی افزود: راهکاری که برای جلوگیری از این اقدام وجود دارد آن است که ماموران پلیس راه توجیه شوند کانتینر خالی بهعنوان باری است که یکبار حمل شده تا به مقصد برسد.
وی تاکید کرد: همچنین در بارنامه رفت باید قید شود که کرایه پرداختی بابت برگشت کانتینر نیز بوده و نیز قید شود که این خودروها در برگشت حق بارگیری در کانتینر خالی را ندارند.
این کاربر تیننیوز خاطرنشان کرد: بر این اساس چنانچه در برگشت بار زده شود پلیس باید از ادامه مسیر آنها جلوگیری و راننده را برای تعیین تکلیف به اولین راهداری معرفی نماید.
به گفته وی این تخلف در کمیسیون ماده ۱۱، سازمان راهداری قابل رسیدگی و صدورحکم بوده و منجر به غیرفعال شدن کارت هوشمند راننده خواهد شد.