بازدید سایت : ۴۵۷۲۲

◄ چگونه بهترین فرصت برای حذف و اسقاط کامیون های فرسوده سوخت و هدر رفت

با واردات ناوگان دست دوم اروپایی، به یکباره حجم بسیار زیادی کامیون به ناوگان اضافه شد بدون آنکه ناوگان فرسوده ای حذف گردد و این کار عملا باعث ازدیاد مصرف سوخت و ترافیک بیشتر در جاده ها و مرزها شد.

چگونه بهترین فرصت برای حذف و اسقاط کامیون های فرسوده سوخت و هدر رفت
تین نیوز

رانندگان و کامیونداران معتقدند طرح واردات کامیون های نو یا دست دوم اروپایی به بهانه نوسازی ناوگان فرسوده و با شرط اسقاط آنها تصویب اما متاسفانه از ابتدا به صورت وارونه و غلط اجرا شد.

به گزارش تین نیوز، برخی رانندگان و کامیونداران در بخش نظرهای کاربران این شبکه خبری  تاکید کردند: با واردات کامیون های دست دوم خارجی نه تنها هیچ خیر و منفعتی نصیب اقتصاد کشور و صنف حمل و نقل جاده ای کالا و رانندگان واقعی نشد بلکه ضربه بسیار سنگین و غیر قابل جبرانی به کشور وارد گردید که رهایی از تبعات آن به این زودی ها ممکن نیست. 

رانندگان کامیون  با بیان این که منافع این کار فقط نصیب عده ای دلال راننده نما شد، تاکید کردند: نکته عجیب در مورد اجرای این طرح، اظهارات خلاف و نادرست نمایندگان و مسئولان است که این تصمیم و اقدام نادرست خود را با این توجیه که با این کار جلوی مصرف سوخت بیشتر و آلودگی و ناایمنی ناوگان فرسوده گرفته شد، مورد تمجید قرار می دهند.

به گفته رانندگان و کامیونداران، موضوع قابل توجه این است که در زمان واردات ناوگان دست دوم به کشور، کسی سوال نکرد که چگونه بدون حذف و اسقاط ناوگان فرسوده از چرخه حمل و نقل و ادامه فعالیت و تردد فرسوده ها، جلوی مصرف سوخت بیشتر و آلودگی و ناایمنی ناوگان فرسوده گرفته شد؟

رانندگان کامیون افزودند: شواهد نشان می دهد با واردات ناوگان دست دوم اروپایی، به یکباره حجم بسیار زیادی کامیون به ناوگان اضافه شد بدون آنکه ناوگان فرسوده ای حذف گردد و این کار عملا باعث ازدیاد مصرف سوخت و ترافیک بیشتر در جاده ها و مرزها شد .

به گفته آنان که نتیجه این اقدام در نهایت کاهش بار و درآمد فعالان صنف حمل و نقل جاده ای کالا بود و و ناوگان فرسوده اسقاط نشده بیش از پیش به سمت فعالیت در شهرهای بزرگ و صنعتی و حومه های آنها روانه شدند و با این کار آلایندگی و مصرف سوخت افزایش یافت و تصادفات بیشتر و شدیدتر شد.

رانندگان کامیون تاکید کردند: در واقع با این تصمیم اشتباه بزرگترین و بهترین فرصت برای حذف و اسقاط ناوگان فرسوده سنگین کشور سوخت و هدر رفت.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.