بازدید سایت : ۷۲۴۸۷

◄ چگونه بهترین فرصت برای حذف و اسقاط کامیون های فرسوده سوخت و هدر رفت

با واردات ناوگان دست دوم اروپایی، به یکباره حجم بسیار زیادی کامیون به ناوگان اضافه شد بدون آنکه ناوگان فرسوده ای حذف گردد و این کار عملا باعث ازدیاد مصرف سوخت و ترافیک بیشتر در جاده ها و مرزها شد.

چگونه بهترین فرصت برای حذف و اسقاط کامیون های فرسوده سوخت و هدر رفت
تین نیوز |

رانندگان و کامیونداران معتقدند طرح واردات کامیون های نو یا دست دوم اروپایی به بهانه نوسازی ناوگان فرسوده و با شرط اسقاط آنها تصویب اما متاسفانه از ابتدا به صورت وارونه و غلط اجرا شد.

به گزارش تین نیوز، برخی رانندگان و کامیونداران در بخش نظرهای کاربران این شبکه خبری  تاکید کردند: با واردات کامیون های دست دوم خارجی نه تنها هیچ خیر و منفعتی نصیب اقتصاد کشور و صنف حمل و نقل جاده ای کالا و رانندگان واقعی نشد بلکه ضربه بسیار سنگین و غیر قابل جبرانی به کشور وارد گردید که رهایی از تبعات آن به این زودی ها ممکن نیست. 

رانندگان کامیون  با بیان این که منافع این کار فقط نصیب عده ای دلال راننده نما شد، تاکید کردند: نکته عجیب در مورد اجرای این طرح، اظهارات خلاف و نادرست نمایندگان و مسئولان است که این تصمیم و اقدام نادرست خود را با این توجیه که با این کار جلوی مصرف سوخت بیشتر و آلودگی و ناایمنی ناوگان فرسوده گرفته شد، مورد تمجید قرار می دهند.

به گفته رانندگان و کامیونداران، موضوع قابل توجه این است که در زمان واردات ناوگان دست دوم به کشور، کسی سوال نکرد که چگونه بدون حذف و اسقاط ناوگان فرسوده از چرخه حمل و نقل و ادامه فعالیت و تردد فرسوده ها، جلوی مصرف سوخت بیشتر و آلودگی و ناایمنی ناوگان فرسوده گرفته شد؟

رانندگان کامیون افزودند: شواهد نشان می دهد با واردات ناوگان دست دوم اروپایی، به یکباره حجم بسیار زیادی کامیون به ناوگان اضافه شد بدون آنکه ناوگان فرسوده ای حذف گردد و این کار عملا باعث ازدیاد مصرف سوخت و ترافیک بیشتر در جاده ها و مرزها شد .

به گفته آنان که نتیجه این اقدام در نهایت کاهش بار و درآمد فعالان صنف حمل و نقل جاده ای کالا بود و و ناوگان فرسوده اسقاط نشده بیش از پیش به سمت فعالیت در شهرهای بزرگ و صنعتی و حومه های آنها روانه شدند و با این کار آلایندگی و مصرف سوخت افزایش یافت و تصادفات بیشتر و شدیدتر شد.

رانندگان کامیون تاکید کردند: در واقع با این تصمیم اشتباه بزرگترین و بهترین فرصت برای حذف و اسقاط ناوگان فرسوده سنگین کشور سوخت و هدر رفت.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • محمد علی اتیوندی پاسخ

    این واردات به اسم فرسوده سوار وبه کام دلال انجام شد و منی که دارم با ماشین مدل ۱۳۵۳ امرار معاش میکنم الان موندم چکار کنم نه من خیلی از همکاران من هم چنین شرایطی دارن با اینکه تمام عمرمون توی این شغل گذاشتیم ولی هیچ ارگانی بر این واردات به نفع فرسوده سوار نظارت و حمایتی نکرد وباعث شد کسانی که هیچ تجربه ای از این شغل نداشتن فقط به خاطر اینکه از نظر مالی توانایی داشتن کامیون بخرن و بیفتن تو جاده با کشنده های دنده اتومات فقط فیلم و استوری تو فضای مجازی بزارن وما با حسرت نگاه کنیم وپشیمان از اینکه عمرمان توی این جاده ها تلف شد

  • محمد کاظم پاسخ

    اگر این طرح به درستی و مطابق برنامه و هدف اصلی آن که جایگزینی ناوگان فرسوده پرمصرف و آلاینده با کمترین سطح ایمنی تردد با ناوگان به روز وارداتی توسط مالکان این ناوگان بود بزرگترین خدمت به صنف حمل و نقل و کلیت اقتصاد کشور بود که برابر آمار موجود حداقل 33 هزار ناوگان سنگین فرسوده اسقاط و حذف میشد اما متاسفانه به عمد این طرح از ابتدا به صورت کاملا غلط و وارونه اجرا شد تا یکی از بزرگترین خیانتها به رانندگان و مالکان و البته به اقتصاد و امنیت کشور صورت گیرد که شایسته است مسئولان و نهادهای ذیربط دولتی و قضایی به موضوع ورود کرده و مسببین و خاطیان را مجازات شایسته بنمایند

  • ناشناس پاسخ

    با فرض ثابت ماندن بار چطور ممکن است باعث افزایش مصرف سوخت شده باشد؟

    • محمد کاظم

      افزایش یکباره و بدون برنامه تعداد بسیار زیادی کامیون به ناوگان حمل و نقل بدون آنکه ما به ازای فرسوده آن اسقاط و حذف شود باعث کمبود شدید بار در کشور و افت خالص دریافتی و درآمد رانندگان شده اما از طرف دیگر باعث تشدید تردد ناوگان خالی در جاده های کشور شده است که رانندگان به امید یافتن بار در مراکز اصلی بار کشورگردی میکنند اما یکی از دلایل اصلی افزایش مصرف گازوییل به علت عدم اسقاط و حذف ناوگان فرسوده آن است که متاسفانه تعداد قابل توجهی از این ناوگان عملا فعالیت اقتصادی مفیدی ندارند بلکه از کارت سوختشان برای دریافت گازوییل از پمپهای سوخت و قاچاق سوخت استفاده میشود که کافی است سری به مناطق مرزی بزنید تا با انبوهی از این خودروهای فرسوده مواجه شوید که گوشه ای افتاده اند و فقط کارت سوختشان فعال هست !!!! اجرای صحیح این طرح منافع بسیار بزرگ و بیشماری برای کشور و صنف حمل و نقل داشت اما متاسفانه به عمد از ابتدا به بیراهه رفت و برضد خود عمل کرد !!!!!!