بازدید سایت : ۵۴۲۹۴

◄ دستاورد اجرای پروژه های سیگنالیگ ریلی در کشور: رفع کامل وابستگی به خارج

در بخش سیگنالینگ ریلی، هم کارشناس تریبت شد هم چندین شرکت به وجود آمد و هم تجهیزات تولید شد به گونه ای که 30 سال است وابسته به خارج نیستیم.

دستاورد اجرای پروژه های سیگنالیگ ریلی در کشور: رفع کامل وابستگی به خارج
تین نیوز

 کارشناس حمل و نقل ریلی معتقد است در کشور ما بخش خصوصی طراح برق بالا سری برای برقی کردن قطارها وجود ندارد.

به گزارش تین نیوز، فرداد فرهودی این مطلب در خصوص دیدگاه کارشناسانی بیان کرد که بر برقی سازی برخی مسیرهای ریلی از جمله مسیر تهران مشهد تاکید دارند.

وی گفت: شاید برخی شرکت ها مدعی طراحی برق بالاسری باشند اما در عمل بدون کمک شرکت های خارجی نمی توانند آن را طراحی کنند.

این کارشناس حمل و نقل ریلی با بیان این که اگر مناقصه ای برای انجام این کار برگزار شود، حتما 20 شرکت خواهند آمد، افزود: اما هیچ یک تخصص کار را ندارند .

فرهودی این مطلب را در بخش نظرات کاربران شبکه خبری تحلیلی تین نیوز مطرح کرد و گفت: پایه طراحی سرعت 160 و250 در برق بالا سری یکی است اما در بخش خط و سیگنالینگ موضوع فرق می کند.

وی در مورد برقی سازی قطار تبریز آذر شهر نیز افزود: در رابطه با قطار تبریز آذر شهر ، پروژه ای بدون توجیه اقتصادی انجام شد اما چیزی عاید حمل و نقل ریلی کشور نشد به طوری که نه علمی رسوب کرد و نه کارشناسی از دل این کار بیرون آمد و نکته مهمتر اینکه مدارک فنی کار هم نمایان نمی شود.

این کارشناس ریلی خاطرنشان کرد: اما در بخش سیگنالینگ ریلی، هم کارشناس تریبت شد هم چندین شرکت به وجود آمد و هم تجهیزات تولید شد به گونه ای که 30 سال است وابسته به خارج نیستیم.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • علیرضا

    لطف بفرمایید چند تا از محصولات علائمی تولید داخل!!! را نام ببرید تا خدمتت عرض کنم از کجا آمده.
    محصولات علائمی نیپون سيگنال و زیمنس را ندیده ای برادر؟
    که آنها را با شرکت های از پایه جعلی شبه علائمی مثل....و .... ادعای عدم وابستگي فنی علائمی می کنی
    حتما منظور شما، شرکت غازهای صورتی ِ وحشی!!! کانادا ست که یواشکی تجهیزات درجه ۴ مشکوک به خرابکاری صنعتی را به شرکت خصولتی مهار...می داد و آنها هم ده برابر قیمت به راه آهن ِ بنده خدا می انداختند
    وقتی لامپ های اندیکاتور پانل های کنترل می سوخت
    چه کسی در سال ۷۸ مدار دیود نوری را طراحی و در سیستان امتحان کرد که لامپ یک دلاری! وارد نکنید؟ چه بر سرش آمد؟ از هستی،ساقط شد! چون گفته بود ال.ایی.دی دانه ای ۱۰ تا تک تومنی ست با یک مقاومت سری شده جواب می دهد؟
    برای اینکه از LED , بجای لامپ یک دلاری استفاده کرده بود از پاساژ ابو الفضل سر لاله زار خرید و آورد و نصب کرد و جواب داد....لامپ های ایندیکاتور نمونه کوچکش است ولی نگذاشتند تا مهار...بتواند بنام خودکفایی کپی کند و تحویل راه آهن بدهد
    چرا آدم را مجبور می کنید از طبس تا سیستان را بریزد روی دایره!؟

    کارشناس علائم در ده ونک آموزش ریلی تربیت شد و آمد در بدنه ریلی
    نه کارشناس، که کاردان
    ولی کاردانی که هزار کارشناس تقلبی را می‌ارزید
    امروز ۹۰ درصدشان رفته اند
    این ده درصد باقیمانده هم دیگر کاردان نیستند که بزک مدارک کارشناس مدیریت صادره از سازمان مدیریت کشوری و دانشگاه‌های پولی را توی سرشان بزنید!