بازدید سایت : ۴۰۱۲۶

◄ فروش اینترنتی بلیط قطار نیاز به وجود دموکراسی در فروش و امکان دسترسی در تمامی نقاط و عدم تمرکز دارد

اولین اصل تجارت الکترونیک، دموکراسی در فروش و ایجاد امکان دسترسی به سرویس ها و کالاها در تمامی نقاط جغرافیایی بوده و مسئله بعدی هم عدم تمرکز است.

فروش اینترنتی بلیط قطار نیاز به وجود دموکراسی در فروش و امکان دسترسی در تمامی نقاط و عدم تمرکز دارد
تین نیوز

احمد خشنودی کارشناس ریلی در مورد فروش الکترونیکی بلیط قطار معتقد است: اولین اصل تجارت الکترونیک، دموکراسی در فروش و ایجاد امکان دسترسی به سرویس ها و کالاها در تمامی نقاط جغرافیایی بوده و مسئله بعدی هم عدم تمرکز است.

به گزارش تین نیوز، خشنودی افزود: عدم تمرکز ( Decentralisation  )، آینده  تمامی خدمات مبتنی بر وب را می سازد مسئله عدم تمرکز و توزیع شدگی بسیار مهم است و اصلا نیازی به اپلیکیشن های کاربردی هم برای فروش بلیت نیست.

وی تاکید کرد: برای فروش بلیط یک chatbot هوش مصنوعی می تواند تمام کوئری های بخش فروش بلیط را پاسخگو باشد! به خصوص اینکه سهم ۱۷ درصدی از حمل مسافر در کل کشور به صورت ریلی، اصلا قابل این حرف ها هم نیست.

این کارشناس ریلی در بخش نظرهای کاربران تین نیوز عنوان کرد: آنها قطعه کد هایی هستند که نه حقوق ماهیانه می خواهند، نه البسه و غذا و نه مکان و نه بازنشستگی و... ظهور و بروز مدل‌های بزرگ زبانی LLMs مثل CHATGPT-4 شرکت‌های حمل و نقل را به طور کلی از نیروی انسانی در بخش فروش بی نیاز می کند!

خوشنودی ادامه داد: دو سال پیش طرح ارائه یک CHATBOT به نام RAI-BOT تا مرحله پایلوت در بخش مسافری ریلی پیش برده شد، ایده مجانی ،طرح مجانی و  پیاده سازی هم مجانی بود اما متاسفانه سوگیری های شخصی اجازه نداد تا این اتفاق مبارک به ثمر برسد.

او گفت: متاسفانه با وجود سو گیری ها و منافع شخصی و گروهی،  حلقه ایده سازی تا تجاری سازی در این سیستم، هرگز به نتیجه نخواهد رسید بنابراین باید طرحی نو را پی افکند، طرحی که در آن اثری از خرده فرهنگ های مخرب سازمانی و بایاس های شخصی نیست.

وی افزود: شاید برای رسیدن به آن روز لازم باشد که هیچ یک از "ما" نباشیم! مایی که بدون تخصص لازم در هر بحث و هر نایتلی ابراز نظر می کنیم در حالی که خود را دانای کل می پنداریم!اجازه ابراز نظر را به کسانی نمی دهمیم  که عمرشان را، خانواده شان را، سلامت شان را به حکم وظیفه برای این ساختار فدا کردند و امروز از هر روزنه ای که فکرش را بکنید به دنبال بازنشستگی پیش از موعد و دربدر بدنبال فرار اند تا تجربه و ایمان و تخصص شان را بردارند و بگریزند!

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.