◄ قیمت حمل بار در ایران حتی بالاتر از ترکیه و افغانستان است
رئیس اتاق بازرگانی تهران نرخ حمل بار در کشور را در مقایسه با کشورهایی نظیر ترکیه و افغانستان بسیار بالا توصیف کرد و گفت: توان رقابت با این قیمتها گرفتهشده است که باید برای آن فکری کرد.
رئیس اتاق بازرگانی تهران نرخ حمل بار در کشور را حتی در مقایسه با کشورهایی نظیر ترکیه و افغانستان بسیار بالا توصیف کرد و گفت: توان رقابت با این قیمتها گرفتهشده است که باید برای آن فکری کرد.
به گزارش خبرنگار تین نیوز محمد خوانساری روز یکشنبه در همایشی حملونقلی که در محل سالن همایشهای بینالمللی صداوسیما برگزار شد گفت: متصل نبودن رانندگان به شرکتهای حملونقل یکی از عواملی است که سبب بالا بودن قیمت حمل بار در کشور شده است.
وی ادامه داد: متصل کردن رانندگان با شرکتهای حملونقلی راهکاری برای کاهش هزینه حمل بار خواهد بود.
خوانساری بخش حملونقل را موتور محرکه کشور دانست و بر توسعه حملونقل در کشور تأکید کرد و درعینحال کمبود بودجه در بخش دولتی و نبود نقدینگی در بخش بانکی را مانعی برای توسعه این بخش دانست.
رئیس اتاق بازرگانی تهران خاطرنشان کرد: بخش خصوصی این آمادگی را دارد برای جذب سرمایهگذاری خارجی با هدف توسعه بخش حملونقل وارد شود.
به گفته خوانساری بخش خصوصی میتواند برای جذب سرمایهگذار خارجی در بخش بنادر و فرودگاهی اقدام کند و بر این اساس نیازمند تغییر برخی سیاستها هستیم تا بخش خصوصی بتواند به بهرهور شدن حملونقل کمک کند.
خوانساری بیشترین بخشی که از تحریمها ضربه خورد را بخش حملونقل کشور به دلیل ارتباط با جهان خارج دانست و گفت: ایران میتوانست بهترین مرکز (هاب) هوائی و دریایی باشد که تحریمها سبب شد مرکز هوایی به کشورهایی نظیر ترکیه منتقل شود و مرکز (هاب) دریایی نیز دبی شود.
رئیس اتاق بازرگانی فرودگاه امام خمینی (ره) را بهترین فرودگاه منطقه توصیف کرد که به دلیل تحریمها این فرودگاه نتوانست نقش خود در هاب هوایی شدن را بازی کند.
وی بر تلاش برای جبران گذشته تأکید کرد و ادامه داد: باید برای پیوستن به بازارهای جهانی بیش از پیش تلاش کرد و نسبت به جذب سرمایهگذاری خارجی بیشتر همت داشت.
خوانساری بابیان اینکه کشورهای منطقه بیشتر از 50 تا 60 میلیارد دلار سرمایهگذاری برای توسعه بخش حملونقل انجام دادهاند، افزود: این در حالی است که کشورمان تنها نزدیک به یک میلیارد دلار سرمایهگذاری کرده است که در قیاس با سایر کشورها بسیار کم است.
رئیس اتاق بازرگانی تهران گفت: باید تلاش کرد تا جذب سرمایهگذاری در بخش هوایی و دریایی بیشتر شود گرچه کشتیرانی جمهوری اسلامی گامهای خوبی برداشته است اما کافی نیست و باید بیشتر شود.
خوانسار خواستار جذب سرمایهگذاری خارجی با همکاری داخلی برای بخشهای بنادر و حملونقل هوایی شد و خاطرنشان ساخت: گرچه در این دو سه سال اخیر گامهای خوبی در بخش هوایی برداشتهشده است اما توسعه فرودگاهی نیازمند جذب سرمایه گذاری خارجی بیشتری است.
وی به بخش حمل و نقل جادهای اشاره کرد که بیشتر مشکلات آن داخلی است و برحل مشکل این بخش تاکید کرد و انجام نشدن رقابت کامل در این بخش را از عوامل توسعه نیافتن آن برشمرد.
خوانساری متوسط پیمایش جادهای در جهان را 210 هزار کیلومتر عنوان کرد وگفت: این درحالی است که در کشور در بخش حمل بار 70 هزار کیلومتر است که این موضوع خود از عوامل بالاتر بودن قیمتها در مقایسه با سایر کشورها است.
رئیس اتاق بازرگانی رشد ارزش افزوده حمل و نقل در کشورمان را هفت درصد بیان کرد که سالها در همین حد مانده است و ادامه داد: ثابت ماندن این رشد به دلیل مصرف نشدن سود در خود بخش بوده که باید برای تغییر آن تلاش کرد.
آقای خوانساری لطفا بجای انتشار مطلبی سر گشاده ، با اطلاعات و آمار ، مصداقی و مشروح سخن بگویید ،
برای یک بار بیایید پارامتر های تاثیر گذار در نرخ های حمل را جز به جز بررسی کنیم
سلام
جناب آقای خوانساری عزیز در مورد کرایهها حرف شما متین و مورد قبول. ...پس لطف کنید در باره قیمت کامیونهای به روز ترکیه و افغانستان توضیحی بدهید یا حقوق وزرای این دو کشور یا ساعات کار مفیدادارات دولتی این دو کشور یا .....ممنون از شما جناب خوانساری. ....درود بر تین نیوز
اقا قمیت ماشین تو ترکیه افغانستان هم مثل ایرانه ؟ ولو اف هاش ۵۰۰ ، ۴۷۰ میلیون قیمتشه بانک بزاری بقران بیشتر از این درامد داره باست
تركيه براي كاميونهايي كه بار صادرات حمل ميكن در مرز خروجي گازوييل با سوبسيد ميدهد
شماهاچطور ؟چیکارکردین واسه حمل ونقل هروزبدترازدیروز
سلام شما که می فرماید قیمت ازافغانستان بالاتره ایا قیمت ماشین چطور لاستیک وقطعات خودرچطورایا ازافعانستان بلاتره
آیا قیمت لاستیک و کامیون و کیفیت قطعه نوبهاران. خره دیگه هم مثل ایران است شما فقط یک سر قضیه را میبینید هم پای حرف راننده بشینید
قیمت ماشین تو افغان یک سوم ایرانه اونم ماشین المانی نه ماشین چینی پر هزینه
با سلام خواهشمندیم درمورد دلالی قیمت کامیون و لوازم یدکی هم کشورمون رو با کشورهای همسایه مقایسه کنید
سلام توی ایران همه ماشین سنگین ها بدهکار بانک و لیزینگ و دولت هستن با این وضع کار با این کرایه ها صرف نمیکنه حالا مال ایران بالاتره شما ماهی 15 میلیون حقوق میگیری راننده بیچاره 20 روز توی جاده هاس
سلام تمام حرفاتون درست .شما اول به فکر مخارج و مشکلات قشر راننده باشید بعد کرایه هارو کم کنید
سلاموقت شما در مورد سخنان اقای خوانساری میخاستم عرض کنمایا اقای خوانساری خودشون راننده هستن از درد و دل راننده ها خبر دارن
از نبود امکانات در بندرگاه ها واسه استراحت رانندگان
از نبود اسایشگاه در گرمای بالای ۵۰ درجه بندرعباس ک باید توماشین بخابن و ماشین ۲۴ ساعت روشن باشه
از بینظمی توزیع بار خبر دارن
از شبکه هایی ک بار رو بصورت شخصی و بدون رعایت نوبت جابجا میکنند خبر دارند
از اهمیت شغل رانندگی درترکیه یا از اسایش و استراحت رانندگان ترکیه
از مزایا شغل رانندگی خبر دارن یا اونا هم مثه ما بعد این همه سال هنوز سختی کار بهشون نمیدن
شما کفقط هزینه رو مدنظر قرار میدین
اسایش و امنیت شغلی و بازنشستگی و رفاه شغلی رانندگان ترکیه نسبت به ایرانی ها رو هم مدنظر قرار دادین یا نه
سلام جناب خوانسالاری شما لطفا فقط یه سرویس با پیشرفته ترین و بروزترین ماشین برید بندر عباس در فصل گرما و در فصل سرما برو بازرگان ببین بعد بگید کرایه بالاس
سلام یقین دارم ک این طوری که شما میگین نیس چون قیمت لاستیک شده 4میلیون .بیمه شده 170هزار تومان روغن عوض میکنی 500هزار تومان عوارض قم گرمسار میشه 57هزار تومان اینای گفتم فعلا سوزن داخل کاهه کمسیون انچنانی دلال بازی فعلا بیاین پایانه تهران رو اباد کنید از دست دزدا کجای کاری یا بارم که شده با ماک بریم بندر بفهمی چی به چیه
آقای محترم شما که کرایه ها رو مقایسه میکنید هزینه نگهداری ماشین و قیمت ماشین قطعات وغیره هم مقایسه کنید همین ماشینی که ما تو ایران خریدیم ۴۰۰میلیون تومان تو کشور افغانستان ۸۰میلیون تومان هست لاستیک توایران ۴میلیون تومان افغانستان ۱ونیم میلیون چرا اینا رو مقایسه نمیکنید
سلام .شما اول هزینه های راننده جاده ها لاستیک روغن گازوئیل کمیسیون دلال بازی ها و هزارو یک مخارج دیگه ای که این راننده ها دارن رو درست کن بعد فکر کرایه باش
باعرض سلام من راننده ام اصلا باتوجه به هزینه های که ما داریم از قبیل لاستیک وروغن قیمت بالای لوازم یدکی وغیره ناعدالتی یه عده سودجو و سرمایه خرید ماشین کرایه ماها خیلی کمتر وناچیز میباشد
جناب اقایی سلام قیمت یک کشنده ولو در ایران نیم میلیارد تومان هست که نسبت به مشابه اروپایی نصف آپشنهای آن کم است قیمت قطعات یدکی در ایران ده برابر ترکیه وافغانستان است در ایران حداقل یک سوم کرایه بابت کمیسیون و ارزش افزوده از راننده اخذ میگردد قیمت بیمه در ایران بسیار گرانتر و خدمات بیمه بسیار پایینتر از ترکیه است و دهها دلیل دیگر لطفا تحقیق کنید بعد مقایسه تشکر
برادره عزیزقیمته باردرایران رونمیشه باکشورهایه افغانستان وترکیه مقایسه کردچون که قیمت ماشین درایران حدودا3تا4برابره این کشورهاست.بااین هزینه هایی که گردنه ماشین دارورانندهاست درایران این کرایه هاهم که الان هست جواب گونمیباشد.صحبت بسیارمیشه کرددراین موردازجمله اینکه ماشینهایه به روزوارزان دراختیاره رانندگان وماشین دارها بایدگذاشت بعداین مصاحبه هاراکردو...
باسلام شما فقط کرایه اونارو میبینید لطفا در مورد قیمت ماشین ها شون.قیمت لاستیک.و قیمت لوازم جانبی ماشین هاشونم تحقیق کنید اونا ماشین های روز اروپا رو با یک سوم قیمت ماشین های رده سوم چینی داخل ایران خریداری میکنن.لاستیک میشلن المان رو 400دلار میخرن ما باید همون لاستیک رو داخل ایران بیشتر از 1000دلار بخریم
جناب رئیس شما که می فرمائید کرایه ترکیه از ایران بیشتره حقیقت نداره
فرض مثال ماشین ترکیه ازاستانبول تا آلمان کرایه اش بیشتر از ماشین ایرانی هست که از تهران یا سایر شهرهای دیگر بارگیری میشود
ترکیه برای ماشینهایش گازوئیل هر لیتری یک لیر پول ترک گازوئیل میدهد
ایران30000ریال
بیمه رانندگان ترکیه بهتر از راننده ایرانی هست
سلام اقای محترم شماایاتفاوت قیمت لاستیک ولوازم یدکی وقیمت کامیون راباایران وسایرکشورهارامیدانی لاستیک درکشور افغانستان نصف قیمت ایران است ولوازم یدکی همچنین
شما فقط هزینه حمل رو درنظر میگیرید،ایا هزینه های جاری که رانندگان با ان درگیر هستند رو هم با این کشورها مقایسه میکنید؟
خداوکیلی ب جای اینکه به فکر کامیون دار بدبخت باشن و ازش حمایت کنند تا از سرمایه ای ک گذاشته بیشترین منفعت رو ببره دارن تو سر راننده هم میزنند و میگن ک کرایه ها بالاست . من بیست ساله ک راننده کامیون تریلی هستم هرگز مثل این دو سه سال آتی ضرر نکرده بودم اون قدر فشار رومه ک از عهده مخارج زندگیم ک شش دنگ اسکانیا دارم بر نمیام . حمایت دیگه قدیمی شده باید ماشین ک نمیصرفه رو فروخت والسلام
سلام خسته نباشید این اقا که میفرمایند که کرایه حمل بار در ایران زیاد هست اشکالی ندارد ما راننده ها از خدا میخاهیم بار ها از طریق شرکت جابجا شود وخود مالکی نباشد هر چی در امد داریم همش هزینه میشه دست ما راننده ها خالی میمونه از صاحب بار کرایه میگیرییم وبرای لاستیک فروش جایگاههای سوخت وباربریها ودلالان بار وعوارضی جاده ها وصدها مورد دیگر خرج میکنیم شرکتی بشود ما راحت بشیم از استرس بود یا نبود بار هم راحت میشیم
درست نیست این حرف اگر درست باشه بازم دخل خرج بهم مخورن
با سلام شما که نرخ حمل بار را با کشورهای افغانستان و ترکیه مقایسه میکنید لطفا قیمت خود کامیون حمل بار و خرجهای ماشین رو هم با اونا مقایسه کنید در عراق و افغانستان با کارکرد یکسال اگر هزینه اضافی نداشته باشید شک نکن بهترین ماشین روز اروپا رو میشه خریداری کرد اما در ایران با سی سال کار نمیتونی یه ماشین چینی هم سوار شد شما که کرایه بار رو مقایسه میکنید از پولی که به عنوان کمیسیون باربریها میگیرن خبر داری خبر داری شرکت سایپا و ایرانخودرو دیزل و ماموت با وعده وام ۹٪ بیش از ۳۰٪ سود میگیرن شما با خبرید که با کار کرد صافی دوماه یک تریلی به سختی پول بیمه بدنه و ثالث جور میشه و با پولی که برا هیجده حلقه لاستیک تو ایران میدی تو افغانستان میشه کامیون خرید لطفا کمی تحقیق کنید یا بگم کمی با انصاف اظهار نظر کنید
با پولی که برا ۹ جفت لاستیک تو ایران میدی تو افغانستان میتونی یه کامیون اروپایی بخری اما تو ایران با سی سال کار بعید میدونم یه ماشین چینی بخری درآمد صافی سه ماه یه کامیون میره جای بیمه بدنه و ثالث و مالیات داریی اما تو عراق یا افغانستان با ۳ ماه کار که میشه ۱۲ هزار دلار میشه یه کامیون رنو خرید که تو عراق ۱۲ تا ۱۵ هزار دلار این آقا آیا خبر داره بعضی اوقات تو بارنامه کمیسیون بیشتر از کرایه س خبر داره سایپا دیزل و ایرانخودرو و ماموت با وعده وام ۹٪ بیشتر از ۳۰٪ درصد از خریداران میگیرن
با سلام .آقای محترمی که با حقوق چند میلیونی زندگی خوب و راحتی را میکنی چه خبر از مشکلات قشر زحمت کش راننده داری ؟من چند هفته پیش از تبریز بیست و پنج تن بار زدم برای بازارچه مرزی دوغارون با مسافت تقریبا دو هزار کیلومتر با کرایه دو و هفتصد .اونجا خالی کردم توی ماشین افغان .از راننده اش پرسیدم کجا میبری با چه کرایه ای ،در جوابش گفت .بار رو به هرات میبره .برای فاصله صدوبیست کیلومتر دو میلیون و پانصد هزار تومن کرایه .من اینجا اشغالترین لاستیک چینی رو میخرم دو و ششصد اونا اونجا بهترین لاستیک رو میخرن یک و صد .این فقط یک نمونه اش هست. کجا کرایه ایران بیشتر از جاهای دیگه هست ؟شما چه میدونید برای یک کرایه دو دویست از بندر عباس به تهران باید دوازده روز توی گرمای بندر توی نوبت باشی ،خواهشا با این حرفها نمک روی زخم ماها نریزید
آقای محترم درهمه جای دنیاکارکردمنهای هزینه های انجام شده بعنوان در آمد محاسبه می گردد.هزینه استهلاک کامیون ،بیمه ،سوخت،کمسیون دریافتی بنگاههای حمل ونقل،ریسک جاده ای، لاستیک،خواب برای رسیدن نوبت،کامیونهای بی کیفیت چینی و روسی،استاندارد نبودن جاده ها،غذا هاوغذاخوریهای غیر بهداشتی،پلیس های غیر حرفه ای،مکانیک های آمورش ندیده،نبود خواب گاههای بین راهی ونا امن بودن پاره اب از مسیرها،آسفالت غیر استاندارد،دست اندازها وناهمواری جاده ها و دهها نوع اشکالات عدیده که باعث با رفتن هزینه های حمل ونقل در ایران می شود در ترکیه وافغانستان وجود ندارد.
اگر این هزبنه ها وچندین نوع هزینه دیگر که نمی توان به راحتی عنوان کردرا از درآمد کم کنیم چیزی در حد صفر باقی خواهد ماند.زمانی راننده کامیون بهترین غذاها را می خورد اکنون یا چند نفری یک آبگوشت می خورند ویا با خود آشپز خانه حمل می کنند که باعث وقت کشی وبالاتر رفتن هزینه ها می گردد.
ای کاش به بیشترین هزینه ای که حمل ونقل کشور متحمل می شود وآن مدیریت ضعیف در این سیستم می باشد نیز اشاره ای می شد.
سلام شما چطور ماشینهای چینی را وارد میکنید با مصرف گازوئیل ۱۰۰ کیلومتر ۵۵ تا مصرف دارد ۲ هرار کیلومتر راننده ۱۸۰۰ میبره با راهای بی استاندارد با ماشینهای بی استاندارد دلال های کی بی استاندارد پلیس که هیجی نگو دلمان پره اتوبانهای بی استاندارد جاده قدیم ها بسته شده باید اتوبان پول بدی. جاده اتوبان ساوه سلفچگان ۸۰ کیلومتر ۲ باند رفت ۲ باند برگشت ۸۵۰۰ میگیره. کجای دنیا اتوبان ۲بانده است. گیر دادید به رانندها که آخر سال فقط بدهکارند با ماشینهای چینی بی استاندارد همه رانندها چینی سوار دیسک کمر دارند آخه مگر شما ها از میلت ایران نیستید که تصمیم میگیرید اگر ازمیلت ایران بودید ماشینها چینی و راهای چاله چوله کی هر هزار کیلومتر یا تایر می ترکه یا چهاشاخه قاردان خراب میکنه یا شاسی میشکنه آخه چه استانداردی دارید مونده کرایه کدوم کرایه؟ خسته ایم خسته این کم مونده خودمون خانواده خودمونو و خودمونو ...کنیم ترکیه ۱۰۰۰ کیلومتر ۳میلیون کرایه میگیرند ۱۰۰ کیلومتر ۳۰ لیتر مصرف میکنند هر لتیر گازوئیل ۴۵۰۰ تومن است. ماشینها استاندارد جاده ها استاندارد ۲ هزار کیلومتر راه میری یک پلیس نیست جریمه کنه بس است دیگر خواب بیدار میشد نمدانید چه کنید
تاحالا کجا بودی شما قربان الان ک وقته کرایه بالا بردن رسیده ظهور کردی عزیزم
سلام اقاي محترم شما كه مي فرماييد كه كرايه حمل در ايران از افغانستان وتركيه بالاتر است ايا شما مي دانيد كهقيمت لوازم يدكي ولاستيك در ايران جند برابر افغان است حتي قيمت ككاميون در ايان جند برابر افغان مي باشد
آقای خوانساری قیمت کدوم بار در ایران بالاتر بوده ؟ حالا بیاد بالاتر از قیمت حمل بار در ترکیه و افغانستان باشه قیمت های سه یا چهار سال پیش حمل بار از حالا بالاتر بوده برعکس الان هزینه ها روز بروز بیشتر شده کرایه پایین تر.فقط قیمت حمل بار رو نظر گرفتید؟هزینه ها، قیمت ماشینها ،درصد اقساط،کیفیت آسفالت وجاده،وضعیت بد رانندگی در ایران ،نبود استراحتگاه برای رانندگان وخیلی چیزهای دیگه آیا تا بحال فکر راننده بودید گفتید مثل ترکیه تیر پارکها دارن راننده شب حداقل سرشو توی آرامش میزاره میخابه،مردم پول دادند ماشین خریدندبار ببرند پول حلال دربیارند حداقل یجوری باشه که درآمدشون به هزینه هاشون برسه.خدا رو خوش نمیاد .
سلام اقای خوانساری آیا تو افغانستان و ترکیه قیمت ماشین با ایران یکی است آیا قیمت لاستیک و غذا و کمیسیون بار و هزار جور چیز دیگر یکی است آیا کرایه ترکیه تا ترکمنستان و افغانستان چند است آیا پول ترکیه و افغانستان ارزشش از پول ما کمتر است یا بیشتر است آیا قیمت لباس وکفش و خونه تو ترکیه و افغانستان از ما بیشتر است، آیا تو افغانستان وترکیه پول مالیات ارزش افزوده و مالیات بر درآمد و اظهارنامه مالیاتی دارند،
#صدای_راننده
🔰با سلام آقای خوانساری فرمودند که کرایه ها بالاست،، اما خیر، اینجور نیست دلال زیاد هست، چرا ماشینهایی به بالاترین قیمت وارد ایران میکنند.، چراقیمت قطعه یدکی بالاست.. چرا چرا چرا..ما باید آرزو به دل باشیم که ماشین افغان، یا ترک سوار شیم چون هم استاندارد هم ارزان
🔰درخصوص قیمت حمل بار لطف کنید به مسولین محترم بگید یک جفت لاستیک تو افغانستان 700 هزارتومنه نه دو میلیون ودویست هزارتومان یعنی سه برابر بیشتر ایا کرایه تنها دو برابر بیشتر از اونا هست؟
🔰سلام درجواب این آقا که فرمودن نرخ کرایه درکشور ما بالاترازافغانستان وترکیه هست لازم دانستم چند نکته را بگم.. اول اینکه خواهشن دراین گونه جلسات چندنفر راننده یانماینده رانندگان حضورداشته باشن تااگرلازم شددرهمان جلسه مواردی که اطلاع ندارن راننده بهشون اطلاع رسانی کنه. دوم قیمت بهترین کامیون باتمام استانداردهای جهانی دراین کشورهایی که ایشون نامبردن باکامیونهای غیراستانداردچینی داخل ایران قابل مقایسه نیست به همین ترتیب قیمت لوازم ولاستیک وغیره.. که این آقا کوچکترین اطلاعاتی دراین مورد ندارن. داخل کشورما یک کامیون به راننده فرخته میشه باچندسال قسط بالا که این مبلغ داخل ترکیه میشه پنج کامیون باکیفیتی بالاتر خریداری کرد. درآخر اینکه به اطلاع ایشون برسانم داخل این کشورها کرایشون اکثرا به دلار هست حالا ایشون چجوری حساب کردن که کمترشده الله واعلم. اینجانب راننده تریلی هستم اهل یزد لطف کنید داخل کانال بزارین. کلانتر از یزد .باتشکر
سلام خسته نباشید اگه قرار کرایه ها با دیگر کشور ها یکی باشه باید قیمت ماشین لوازم ماشین وهزینه ها یکی باشه ما باید با ماشین قدیمی با بیشترین هزینه و بیشترین قیمت خدمات بدیم . پس قیمت ماشین و پایین بیارین.
درآمد ایرانیها به ریال است
اما خرج کردشون به دلار است
در تمام شغلها نود درصد هزینه میشه و ده درصد باقی مونده جهت زنده موندن میشه تا دوباره حمالي مفت بکنن
بد نیست در تکمیل سخنان همکاران راننده و کامیون دار یک سئوال مطرح کنم
وقتش نرسیده که حاکمیت نقطه سر به سری در عوارض ورود کامیون ، عوارض لاستیک و قطعات یدکی که بسیار بالاست و هزینه سوخت که بسیار پایین است
با این بهانه بهای حمل و نقل در نازلترین قیمت نگه داشته می شود .
لطفا قبل از اظهار نظر به شعور جامعه حمل و نقل کالا با دقت توجه کنید .
من در خصوص بار دریایی از تهران ایران به ازمیر ترکیه از نوع گازوویل بپرسم که هر تن چند دلار حمل میشود؟؟؟