بازدید سایت : ۳۵۰۴۷

◄ پرداخت 18.5 میلیارد تومان به راه‌آهن از محل قانون رفع موانع تولید

مدیرعامل راه‌آهن از دریافت ۱۸ و نیم میلیارد تومان از محل ماده 12 قانون رفع موانع تولید خبر داد.

 پرداخت 18.5 میلیارد تومان به راه‌آهن از محل قانون رفع موانع تولید
تین نیوز

مدیرعامل راه‌آهن از دریافت 18.5 میلیارد تومان اعتبار از محل ماده 12 قانون رفع موانع تولید خبر داد.

به گزارش خبرنگار تین نیوز، سعید رسولی مدیرعامل راه آهن کنفرانس «حمل‌ونقل ریلی و رونق تولید؛ فرصت‌ها و ظرفیت‌ها» که در دانشکده علم و صنعت برگزار شد؛ با بیان این که امروز در حمل و نقل ریلی به دست‌آوردهای خوبی دست پیدا کرده‌ایم که مرهون تلاش گذشتگان است، عنوان کرد: بحث تولید ریل ملی از دیرباز آرزو بوده اما خوشبختانه این اقدام آغاز شده و امروز به نقطه‌ای رسیده‌ایم که آماده پذیرش تولید هستند.

او اضافه کرد: باید خوشحال باشیم که هیچ گزارشی از تحصن و رکود در کارخانه‌ها نداشتیم، اما باید بگوییم که این کارخانه‌ها متاسفانه با حداکثر ظرفیت کار نمی‌کنند.

مدیرعامل راه‌آهن افزود: براساس آماری که مدیر واگن پارس ارائه داده در نه ماهه سال 1398 این شرکت رکورد تولید خود را طی 20 سال گذشته شکسته و اکنون 56 دستگاه انواع واگن را تولید و وارد شبکه ریلی کرده است.

او در خصوص این که باید تولیدکنندگان به عهد خود وفادار باشند و تولیدات خود را به موقع تحویل دهند، گفت: این شرکت‌هایی که عموما خصوصی‌اند، ثابت کرده‌اند که انگیزه بالایی دارند و تمام تلاش خود را صرف تولید می‌کنند. این در حالی است که این تولیدکنندگان می‌توانستند تلاش و مال خود را در بخش سوداگری صرف کنند و سود بیشتری به دست آورند.

مدیر عامل راه آهن در خصوص پروژه‌های این شرکت در دهه فجر توضیح داد: قرار است که هر خدمتی که آماده بهره‌برداری می‌شود را معطل یک مناسبت نکنیم و سریعاً به بهره‌برداری برسانیم تا مردم از آن استفاده کنند.

وی با بیان این که در راه‌آهن از گذشته توجه جدی به مسئله تولید داخل بوده است گفت: ما اولین شرکتی بودیم که با ذوب آهن قرارداد امضا کردیم و اکنون از محصولات این شرکت استفاده می‌کنیم.

رسولی ضمن تاکید بر این که باید دانشگاه و صنعت باهم همکاری کنند گفت: ارتباط این دو بخش می‌تواند به رشد مرکز پژوهشی و توسعه صنعت ختم شود.

او ادامه داد: ما در راه آهن یک دفتر ارتباط با دانشگاه ایجاد کرده‌ایم که در راستای آن برنامه جامعی برای توسعه با دانشگاه داریم.

رسولی با بیان این که امسال از ظرفیت تبصره 18 قانون بودجه 98 استفاده کرده‌ایم و 2 هزار میلیارد تومان در 27 اسفند 97 با سازمان برنامه و بودجه به امضا رساندیم، گفت: قراردادهای عاملیت برای 4 بانک منعقد شد. یعنی از منابع خود مشارکت کردند، تخصیص مرحله اول 20 درصد بود که 96 میلیارد تومان شد و بانک‌ها هم 400 میلیارد تومان منابع گذاشتند و در حال حاضر واگن‌های تبصره 18 در حال ساخت است.

وی افزود: قانون رفع  موانع تولید ماده 12 می‌گوید سرمایه‌گذاری در مواردی که منجر به صرفه‌جویی می‌شود اصل و سود آن توسط وزارت نفت و با تضمین آن‌ها برمی‌گردد که از محل ماده 12 قانون رفع موانع تولید 7 و نیم میلیارد دلار در راه‌آهن مصوبه شورای اقتصاد داشتیم که قرارداد عاملیت با وزارت نفت امضا شد.

رسولی افزود:‌ امسال هم 18.5 میلیارد تومان از محل ماده 12 دریافت کردیم.

وی با اعلام این که تقاضا در این باره شدت گرفته است و 24 پرونده فعال امسال داریم و تا پایان سال افزایش می‌یابد و رقم طلب ما از این محل 170 میلیارد تومان خواهد بود؛ ابراز کرد: با استفاده از حکم ماده 67 قانون الحاق دو که در سال93 به امضا رسید از محل ماده 67 قانون الحاق دو راه‌آهن سرمایه‌گذاری غیردولتی را نزد بانک سرمایه تضمین می‌کند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.