بازدید سایت : ۴۵۷۲۲

◄ مدت زمان تولید شناور در داخل کشور

◄ مدت زمان تولید شناور در داخل کشور

تین نیوز | معاون امور صید و بنادر سازمان شیلات با اشاره به اینکه مدت زمان تولید شناور در داخل حداقل دو تا سه سال است، گفت: سهم ایران در سال 2012 از تولید آبزیان جهان 885 هزار تن بوده است.

به گزارش خبرنگار تین نیوز، علی اصغر مجاهدی، معاون امور صید و بنادر سازمان شیلات، در بیست و سومین همایش ارگان های دریایی گفت: 158 میلیون تن میزان تولید آبزیان در جهان در سال 2012 بوده است که سهم ایران در این بخش 885 هزار تن است. همچنین 39 میلیون نفر در جهان به طور متوسط از ماهیگیری ارتزاق می کنند و 145 هزار نفر در ایران مستقیما در عرصه ماهیگیری فعالیت دارند.

وی با بیان اینکه سهم ایران از میزان صید دریاها 514 هزار تن است، گفت: در ایران متوسط مصرف سرانه ماهی در کشور 9 کیلو است.

مجاهدی به موقعیت ممتاز ایران برای صید تن ماهیان در اقیانوس هند اشاره کرد و گفت: در ایران بیش از هزار فروند لنج به امر صید تن ماهیان مشغولند و ناوگان ماهیگیری ایران از نظر تعداد شناور رتبه دوم را در اقیانوس هند به خود اختصاص داده است.

معاون امور صید و بنادر سازمان شیلات افزود: در شمال برنامه توسعه ای ماهیگیری نداریم و توجه ما باید بر بهبود وضعیت کنونی در این مناطق باشد.

وی به تعداد بنادر صیادی اشاره کرد و گفت: 70 بندر ماهیگیری در سواحل ایران وجود دارد و به طور میانگین در هر 30 کیلومتر ساحل یک نقطه برای ورود و خروج شناورهای ماهیگیری موجود است.

مجاهدی به اهداف کمی توسعه ناوگان ماهیگیری تا پایان برنامه ششم اشاره کرد و گفت: توسعه صید تن ماهیان در آب های فراساحلی، صید در آبهای سایر کشورها و صید فانوس ماهیان بخشی از اهداف ما در این زمینه است.

معاون امور صید و بنادر سازمان شیلات به تولید شناورهای ماهیگیری اشاره کرد و گفت: مدت تولید شناور در داخل حداقل دو تا سه سال است. همچنین دوره برگشت سرمایه شناورهای فانوس ماهی 3 سال  و برای ساخت شناورهای پشتیبان حدود 5 سال زمان نیاز است.

وی با تاکید بر اینکه پس از مذاکرات با بانک عامل به نتایج خوبی رسیدیم، گفت: با توافق بانک عامل تضمین هایی برای سرمایه گذاری ها لازم است که در این زمینه بانک عامل قبول کرد 40 درصد ارزش شناور را به عنوان تضمین سپرده بپذیرد.

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.