بازدید سایت : ۵۹۳۴۳

اختصاص ۲ هزار میلیارد ریال برای توسعه زیرساخت گردشگری جزیره هرمز

افزون بر ۲ هزار میلیارد ریال اعتبار از محل مسئولیت های اجتماعی و اعتباری استان، برای ایجاد و توسعه زیرساخت های گردشگری جزیره هرمز اختصاص یافت.

اختصاص ۲ هزار میلیارد ریال برای توسعه زیرساخت گردشگری جزیره هرمز
تین نیوز

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی هرمزگان گفت: افزون بر ۲ هزار میلیارد ریال اعتبار از محل مسئولیت های اجتماعی و اعتباری استان، برای ایجاد و توسعه زیرساخت های گردشگری جزیره هرمز اختصاص یافت. 

 

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، محمد محسنی روز چهارشنبه در حاشیه بازدید از جزیره هرمز افزود: این اعتبار برای کمک به توسعه گردشگری و رونق جزیره هرمز و تبدیل این جزیره به الگوی توسعه جزایر در حوزه گردشگری دریایی در ذیل برنامه های سیاست های توسعه دریامحور رهبرمعظم انقلاب اختصاص یافته است.

محسنی بیان کرد: بر همین اساس ایجاد موج شکن ساحلی، جداره سازی، بهسازی معابر، اصلاح شبکه های برق رسانی و آب رسانی، ایجاد مراکز خدمت رسان، تکمیل و محوطه سازی بازارچه صنایع دستی (۴۰ غرفه) در جزیره هرمز انجام خواهد شد.

وی اظهار کرد: گردشگری دریایی سهم بزرگی در جذب و توسعه گردشگری دارد که ساحل، دریا و جزایر از ویژگی های خوب و منحصربه فرد هرمزگان است و این استان اقلیم متفاوت را در یک منطقه دارد که می تواند جاذبه فوق العاده ای برای گردشگران فراهم کند.

جزیره هرمز که تنگه هرمز برگرفته از نام این جزیره است، دلیرمردان بزرگی در طول تاریخ تاکنون پرورانده و شهدای زیادی در راه حفظ کیان این منطقه تقدیم شده و اکنون به سمت یک جزیره درحال توسعه با محوریت گردشگری پیش می رود.

هرمز در میان زمین شناسان به بهشت زمین شناسی مشهور است، جزیره ای بیضی شکل و گنبدی نمکی در خلیج فارس به مساحت ۴۲ کیلومترمربع و در ۱۶ کیلومتری بندرعباس است.

این جزیره زیبا با حدود هفت هزار نفر جمعیت همواره در طول تاریخ به علت موقعیت استراتژیک دارای اهمیت راهبردی و بازرگانی بوده و هر سال در ایام سفرهای نوروزی پذیرای خیل عظیمی از گردشگران و مسافران از سراسر کشور است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.