بازدید سایت : ۳۵۱۷۷

جهش سه برابری ترانزیت ریلی در هرمزگان

مدیرکل راه آهن هرمزگان گفت: تخلیه ریلی کالاهای ترانزیتی در پنج ماه نخست امسال به ۴۵۶هزارتن رسیده که در مقایسه با مدت مشابه پارسال افزایش حدود سه برابری را نشان می دهد.

جهش سه برابری ترانزیت ریلی در هرمزگان
تین نیوز

مدیرکل راه آهن هرمزگان گفت: تخلیه ریلی کالاهای ترانزیتی در پنج ماه نخست امسال به ۴۵۶هزارتن رسیده که در مقایسه با مدت مشابه پارسال افزایش حدود سه برابری را نشان می دهد.

به گزارش تین نیوز، علیرضا نصیری برازنده افزود: بخش قابل توجهی از کالای ترانزیت ریلی منطقه هرمزگان، گوگرد و نفتا از کشورهای آسیای میانه است و این جهش نشان دهنده موفقیت در فعال کردن کریدورهای ترانزیت ریلی است.

وی میزان تخلیه و بارگیری ریلی کالا در مسیرهای داخلی را نیز حدود پنج میلیون و ۷۰۰هزار تن تا پایان تیرماه ۱۴۰۳ اعلام کرد.

مدیر کل راه آهن هرمزگان توضیح داد: از ابتدای سال جاری تا کنون ۴۰۱ هزار مسافر از سوی قطارهای مسافری استان هرمزگان در مسیرهای اصفهان، تهران و مشهد و شهرهای بین این مسیرها جا به جا شده اند.

نصیری برازنده اضافه کرد: ضریب اشغال در این مسیرها به طور متوسط بین ۸۰ تا ۹۰ درصد بوده و زمان انتظار برای تهیه بلیت در ایام معمولی را بین هفت تا ۱۰روز ثبت و گزارش شده است.

به گفته وی با توجه به اینکه سفر ریلی نیازمند برنامه ریزی قبلی است، زمان انتظار یاد شده به طور تقریبی و نسبی، مناسب ارزیابی می شود.

مدیرکل راه آهن هرمزگان از رایزنی های موفق برای افزودن سالن های پنج ستاره به قطارهای فعلی هرمزگان در مسیرهای تهران و مشهد خبر داد و افزود: امیدواریم این خواسته زودتر اجرایی و محقق شود.

وی با تایید وقفه ۲ماهه در حمل ریلی خودرو از بندرعباس به تهران گفت: این وقفه به دلیل برخی مشکلات فنی بوده که به زودی رفع می شود و تا پایان شهریورماه جاری این روند دوباره از سر گرفته می شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.