بازدید سایت : ۳۵۰۴۷

ارزش راه‌ آهن همدان- سنندج ۱۵۰ هزار میلیارد ریال شد

ارزش کل محور غرب؛ سنندج به تهران حدود ۵۰ هزار میلیارد تومان است، هزینه‌ کرد بودجه و نگاه ویژه دولت سیزدهم، امتیازی برای غرب کشور است.

تین نیوز

مدیرعامل راه آهن غرب ارزش راه آهن همدان- سنندج را حدود ۱۵ هزار میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: ارزش کل محور غرب؛ سنندج به تهران حدود ۵۰ هزار میلیارد تومان است، هزینه کرد بودجه و نگاه ویژه دولت سیزدهم، امتیازی برای غرب کشور است.

به گزارش تین نیوز به نقل از تسنیم، سید سعید ابراهیم نژاد در آیین افتتاح و بهره برداری از پروژه بارگیری و حمل ریلی گندم و کالاهای اساسی استان کردستان که با حضور مسئولان استانی و شهرستانی در ایستگاه پایانی راه آهن سنندج برگزار شد، اظهار داشت: تمام تلاش مجموعه راه آهن و استان کردستان فراهم شدن بستری مناسب ویژه فعالیت های اقتصادی و بهره مندی تجار و بازرگانان بود که محقق شد.

وی افزود: خوشبختانه در این دولت، زمینه بهره برداری از راه آهن همدان – سنندج فراهم شد و پس از آن در کوتاه ترین زمان و در فاصله چند ماهه در حوزه حمل بار نیز به شبکه سراسری کشور متصل شده که این، اتقاق بسیار خوبی برای استان کردستان است.

مدیرعامل راه آهن غرب تصریح کرد: امیدوارم تا پایان نیمه اول سال جاری اتفاقات بزرگتری در مجموعه ریلی غرب کشور و استان کردستان رخ دهد و مجموعه اقتصادی، مشاغل و معادن بتوانند از این ظرفیت استفاده کنند.

وی ارزش راه آهن همدان- سنندج را حدود ۱۵ هزار میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: ارزش کل محور غرب؛ سنندج به تهران حدود ۵۰ هزار میلیارد تومان است، هزینه کرد بودجه و نگاه ویژه دولت سیزدهم، امتیازی برای غرب کشور است.

ابراهیم نژاد بیان کرد: هدف گذاری های دیگری هم انجام شده که تا پایان نیمه اول امسال اتفاقات بزرگتری در مجموعه استان بیفتد، که به موقع اطلاع رسانی خواهد شد. به دنبال این هستیم راه آهن غرب کشور و مجموعه استان کردستان به عنوان یک راه آهن فعال شناخته شود، امیدواریم در کوتاه مدت شاهد اتفاقات خیلی بهتری باشیم.

مدیرعامل راه آهن غرب کشور، خاطرنشان کرد: در وضع موجود در ساعت، ۱۰۰ تن بارگیری در این ایستگاه انجام می شود.

به گزارش تسنیم، پروژه راه آهن همدان – سنندج شامل سه قطعه و از سمت همدان به سنندج دارای هفت ایستگاه بهار، آق بلاغ، دوسر، قروه، آونگان، دهگلان و سنندج است.

طول قطعه یک این پروژه ۶۴.۵ کیلومتر، قطعه دوم ۵۶ کیلومتر و قطعه سوم ۲۹.۵ کیلومتر است واین خط راه آهن یک خطه، دارای عرض مسیر ۶ متر و طول پل ها ۲ هزار و ۵۲۴ متر است.

ظرفیت انتقال مسافر در سال ۳۰۰ هزار نفر و باری ۵۰۰ هزار تن است که بر اساس برنامه مقرر شده این رقم در بخش مسافری در سال ۱۴۲۰ به ۶۰۰ هزار نفر و ظرفیت انتقال بار نیز به یک میلیون تن افزایش می یابد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.