بازدید سایت : ۷۲۴۸۷

◄​توافق نهایی برای تأمین مالی خرید ۷۷ هواپیما / توافق آسمان برای خرید ۱۰۰ موتور هواپیما

◄​توافق نهایی برای تأمین مالی خرید ۷۷ هواپیما / توافق آسمان برای خرید ۱۰۰ موتور هواپیما
|

تین‌نیوز| وزارت راه و شهرسازی از توافق نهایی با یك شرکت لیزینگ برای تأمین مالی خرید 77 فروند هواپیمای ایرباس و بوئینگ به عنوان یكی از اقدامات پسابرجامی این وزارتخانه خبر داد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از مركز ارتباطات و اطلاع رسانی وزارت راه وشهرسازی، با توجه به اجرایی شدن برجام، وزارت راه و شهرسازی علاوه بر خرید لیزینگی 77 فروند هواپیمای نو، مذاكرات برای تامین مالی خرید 17 فروند توسط ایرباس، 6 فروند بوئینگ توسط خود شركت بوئینگ و هشت فروند ATR توسط شركت سازنده این هواپیما ادامه دارد.

همچنین مذاكره با شركت MTU آلمان در زمینه تعمیرات موتور و قطعات هواپیماها ادامه یافته و موتورهای هواپیما توسط این شركت و دیگر شركت‌ها تعمیر و به كشور بازگردانده شده است.

بنا بر این گزارش پیش از این انعقاد قرارداد خرید 80 فروند هواپیمای مسافربری با بوئینگ به ارزش دفتری 16.6 میلیارد دلار و انعقاد قرارداد خرید 100 فروند هواپیمای مسافربری با ایرباس به ارزش دفتری 17 میلیارد دلار و انعقاد قرارداد خرید 20 فروند هواپیمای مسافربری متوسط مقیاس از ATR به ارزش دفتری 400 میلیون دلار از دیگر نتایج عملكردها و نتایج پسابرجامی وزارت راه وشهرسازی بوده است.

خرید 3 دستگاه رادار از فرانسه برای شركت فرودگاه‌ها
هم‌چنین در اقدامات وزارت راه و شهرسازی در حوزه حمل‌ونقل قرارداد خرید 3 دستگاه رادار بین شركت فرودگاه‌های كشور و شركت تالس فرانسه منعقد و تجهزات وارد كشور شد.

انعقاد قرارداد خرید 3 دستگاه رادار با شركت تالس فرانسه به ارزش تقریبی 11 میلیون دلار و عقد نهایی قرارداد با شركت Vinci فرانسه برای توسعه فرودگاه‌های مشهد و اصفهان، سرمایه‌گذاری، ساخت و تجهیز ترمینال جدید فرودگاه تبریز و عقد قرارداد مشاوره با شركت ناكو هلند برای اجرای پروژه شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) از دیگر اقدامات صورت گرفته است.

توافق آسمان با شرکت رولزرویس برای خرید 100 موتور هواپیما
 شرکت هوایی آسمان نیز  در زمینه  خرید 100 دستگاه موتور Tay-650 و تسهیل در تأمین قطعات یدکی برای تعمیر موتور در ایران با شرکت رولزرویستوافق كردند كه اجرایی‌شدن مراحل تکمیلی انجام این توافقات، منوط به حل مشکل نقل و انتقالات مالی است.

به دلیل کم بودن سهم آمریکا در ساخت موتورهای هواپیمای فوكر نیازی به مجوز اوفك نیست و تاكنون شرکت هوایی آسمان یک دستگاه موتور فوکر 100 از شرکت رولزرویس انگلیس خریداری کرده است و مذاكرات برای عقد قرارداد خرید موتورهای بیشتر از این شرکت در حال انجام است. 

عقد قرارداد شرکت هواپیمایی آسمان با شرکت لوفت‌هانزا تکنیک و ارسال موتور ایرباس 340 برای تعمیرات اساسی به آلمان و اعلام آمادگی آلمان برای فروش هواپیما به شركت آسمان از دیگر اقدامات پسابرجامی در حوزه حمل‌ونقل هوایی بوده است.

همچنین مذاكره با شركت آلمانی  TUIبرای اجاره سه فروند هواپیمای بوئینگ 738 به مدت سه سال در حال انجام است.

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • Irani @ gmail. com پاسخ

    بیائید و این واژه سیاسی پسابرجام را فراموش کرده و به اصل موضوع بپردازیم۰ اگر واقعا ۱۰۰ موتور تِی ۶۵۰ از رولزرویس وارد شود خوب است، بهرحال کارخانه رولزرویس مدتهاست ضرر می دهد و نیاز شدید به سفارشات جدید دارد۰تعمیرات در آلمان هم خوب است، چون علیرغم ادعاهای واهی سالهای اخیر، توان تعمیرات اصولی و سنگین در ایران ضعیف و حتی لاوجود است، ولی بهتر است تکنسین های ایرانی هم به آلمان برای آموزش اعزام شوند، چون مرکز آموزش صنعت هواپیمائی مستقر در مهرآباد چیز مطلوب و بروزی به تکنسین ها یاد نمی دهند و در دهه ۷۰ میلادی گیر کرده اند۰ پیشنهاد می شود این مرکز کاملا دگرگون شود و از این حالت دبیرستانی به سوی یک مرکز آموزش صنعتی با رئیس و مدیران مرتبط با صنعت درآید، یک دانش آموخته فیزیک از هندوستان در رأس این مرکز فایده ندارد، حتی اگر{…} باشد۰امید است بحثفاینانس و لیزینگ واقعی باشد و پس از استیضاح فراموش نشود که ایمنی هوانوردی در ایران در وضعیت هشدار است۰