رقابت بوئینگ و ایرباس تشدید شد
بوئینگ به تازگی سفارشهای زیادی برای پیشی گرفتن در راهاندازی هواپیماهای باریک پیکر و تک راهرو 737 مکس در نمایشگاه پاریس دریافت کرده، روندی که تشدید رقابت بوئینگ و ایرباس را به همراه داشته است.
بوئینگ به تازگی سفارشهای زیادی برای پیشی گرفتن در راهاندازی هواپیماهای باریک پیکر و تک راهرو 737 مکس در نمایشگاه پاریس دریافت کرده، روندی که تشدید رقابت بوئینگ و ایرباس را به همراه داشته است.
به گزارش مهر، این شرکت بهعنوان سازنده جت جنگنده اف-18 رقابت شدیدی با ایرباس دارد. بر اساس آمارهای اعلام شده تا پایان ماه مه سال جاری، ایرباس تنها 73 سفارش دریافت کرده بود، اما بوئینگ برای هواپیمای جدیدش 205 سفارش داشته است.
پیشی گرفتن بوئینگ از ایرباس در حالی است که در سال 2014، ایرباس 1456 سفارش دریافت کرده بود در حالی که بوئینگ 1432 سفارش داشت. این سازنده هواپیماهای دفاعی و مسافری همچنین اعلام کرد 20 سفارش برای جت 737 مکس 10 از شرکت GE Capital Aviation Services داشته است، شرکتی که لیزینگ هواپیماهای تجاری و بازوی مالی جنرال الکتریک است. این سازنده همچنین 10 سفارش هواپیمای737 مکس 10 از شرکت حمل و نقلی BOC به ارزش 25/ 1 میلیارد دلار داشته است. علاوه بر این، شرکت TUI هم 18 جت737 مکس 10 سفارش داده است.
کوین مک آلیستر، رئیس هواپیماهای تجاری بوئینگ اعلام کرد: 737 مکس 10 سودآورترین هواپیمای تک راهرو و باریک پیکر خواهد بود که تاکنون دیدهاید. هواپیمای 737 مکس 10 جدید بوئینگ، 190-230 صندلی دارد که احتمالا پاسخی به ایرباس A321neo است. در حاشیه نمایشگاه هوایی پاریس، دنیس مویلینبرگ، مدیرعامل بوئینگ در گفتوگو با سیانبیسی اعلام کرد که این شرکت در حال حاضر 4 هزار هواپیمای 737 ناتمام دارد. وی افزود: شرکت امیدوار است شیب تولید هواپیما از 42 هواپیما در ماه در سال 2017 به 57 هواپیما در ماه در سال 2019 برسد.