بازدید سایت : ۴۵۷۲۲

ساختمان یگان حفاظت هواپیمایی فردوگاه بیرجند ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

تین نیوز | رئیس فرودگاه بیرجند گفت: در حال حاضر ساختمان یگان حفاظت فردوگاه بیرجند دارای ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی است.
 
هادی سلامی صبح چهارشنبه با اشاره به پروژه‌های در دست احداث در فرودگاه بیرجند، اظهارکرد: در حال حاضر طرح توسعه ترمینال فرودگاه بیرجند در دستور کار قرار گرفته است.
 
وی با بیان اینکه باید برای توسعه، ترمینال فرودگاه بیرجند به هشت هزار مترمربع افزایش یابد، افزود: در حال حاضر ترمینال موجود فرودگاه بیرجند دارای سه هزار و ۲۰۰ مترمربع زیر بنا بوده که پیگیر جذب اعتبار برای توسعه این ترمینال هستیم.
 
نیاز ۲ میلیارد تومانی در زمینه ساخت پاویون فرودگاه بیرجند
رئیس فرودگاه بیرجند افزود: احداث مسجد فرودگاه بیرجند با زیربنای ۱۰۰ مترمربع کلید خورده است که در زمینه ساخت مسجد فرودگاه، خیرین اعلام آمادگی کرده‌اند.
 
سلامی گفت: تکمیل مسجد در فرودگاه بیرجند می‌تواند در زمینه اقامه نماز به موقع مسافران و استراحت آنها در مواقع اضطراری موثر واقع شود.
 
وی احداث پاویون در فرودگاه بیرجند را ضروری دانست و گفت: طرح و نقشه این پروژه آماده شده که برای احداث تشریفات اختصاصی شخصیت‌ها در فرودگاه بیرجند به دو میلیارد تومان اعتبار نیاز است که این اعتبار باید توسط استانداری تامین شود.
 
سلامی احداث ساختمان یگان حفاظت هواپیمایی فردوگاه بیرجند را از پروژه‌های مهم در دست احداث عنوان کرد و افزود: این پروژه دارای ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی است که تاکنون در زمینه احداث این پروژه سه میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است.
 
وی ادامه داد: زیربنای این پروژه یک‌هزار و ۸۰۰ مترمربع است که برای تکمیل این پروژه به ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار نیاز داریم.
 
افتتاح ساختمان یگان حفاظت هواپیمایی فردوگاه بیرجند در دهه فجر امسال
رئیس فرودگاه بیرجند ادامه داد: ساختمان یگان حفاظت هواپیمایی فردوگاه بیرجند در دهه فجر به بهره‌برداری می‌رسد.
 
سلامی با بیان اینکه جایگاه سوختگیری در طرح جامع فرودگاه بیرجند دیده شده است، تصریح کرد: زمین این پروژه و نقشه‌های آن آماده تحویل است.
 
وی افزود: احداث جایگاه سوختگیری فرودگاه بیرجند برعهده شرکت پخش فرآورده‌های نفتی است که برای احداث این پروژه به سه تا چهار میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم.
 
سلامی تصریح کرد: در خصوص افزایش پرواز‌های بیرجند با وزیر راه و شهرسازی مذاکره شده که افزایش پروازهای فرودگاه بیرجند را در دستور کار خود قرار دهند.
 
رئیس فرودگاه بیرجند با بیان اینکه تاکنون آنچه وظیفه مسئولین استان در زمینه حل مشکلات پروازها بوده، انجام شده است؛ افزود: هم اکنون بیشتر شرکت‌های هواپیمایی ایران خصوصی هستند که برای افزایش پروازها صرفه اقتصادی خود را در نظر می‌گیرند.
 
وی ادامه داد: در خراسان جنوبی به دلیل کمبود مسافر تضمینی برای تکمیل صندلی‌های شرکت‌ها وجود ندارد.
 
خراسان جنوبی نیازمند هواپیماهایی با بدنه متوسط و کوچک است
سلامی عنوان کرد: در خراسان جنوبی تنها ۸۰ درصد صندلی‌های هواپیما پر می‌شود و ۲۰ درصد خالی است که برای افزایش پروازهای استان باید شرکت‌های خصوصی مورد حمایت استان قرار گیرند و برای دریافت تسهیلات به بانک‌ها معرفی شوند.
 
وی با اشاره به اینکه تاکنون برای افزایش تعداد پروازهای استان با شرکت‌های هواپیمایی مذاکره کرده‌ایم، اظهارکرد: مهمترین مشکل در کشور و در استان کمبود ناوگان حمل و نقل هوایی است.
 
رئیس فرودگاه بیرجند افزود: خراسان جنوبی نیازمند هواپیماهایی با بدنه متوسط و کوچک است که ظرفیت آنها بین ۵۰ تا ۷۰ نفر بوده که این مدل هواپیماها در کشور کم است.
 
وی اظهارکرد: هواپیماهایی با ظرفیت ۱۰۰ تا ۱۶۰ نفر برای خراسان جنوبی صرفه اقتصادی ندارد.
 
سلامی فرودگاه بیرجند را جزو فرودگاه‌های بین‌المللی کشور دانست و افزود: بیشترین پروازهای خارجی که از این فرودگاه صورت گرفته بیشتر به مقصد عتبات عالیات (نجف و بغداد) و حج (جده) است.
 
رئیس فرودگاه بیرجند در پایان یادآور شد: جاده ورودی به فرودگاه بیرجند دارای ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی است که هم اکنون به صورت موقت بازگشایی شده است.

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.