بازدید سایت : ۷۲۴۸۷

وارسی پروازی دستگاه‌های کمک‌ناوبری ۱۸ فرودگاه انجام شد

|

تین نیوز | سومین مرحله وارسی پروازی از سامانه‌های کمک‌ناوبری در ۱۸ فرودگاه کشور با موفقیت انجام شد.

به‌گزارش تین نیوز از روابط‌عمومی شرکت فرودگاه‌های کشور؛ سومین مرحله وارسی پروازی از سامانه‌‌های کمک‌ناوبری در سال جاری از ۱۹ آذر ماه تا ۱۲ دی ماه در فرودگاه‌های زنجان، همدان، اهواز، آبادان، ارومیه، نوشهر، انارک، یزد، بیرجند، یاسوج، کرمان، کیش، لار، لامرد، خارک، ماهشهر، سیری و لاوان با موفقیت به اتمام رسید.

این اقدام با پیگیری‌های مسئولان شركت فرودگاه‌های كشور و سازمان هواپیمایی كشوری و با تلاش شبانه‌روزی متخصصان ناوبری شرکت فرودگاه‌ها صورت گرفت. 

در این مرحله 23 سامانه كمك ناوبری در 18 فرودگاه کشور مورد وارسی پروازی قرار گرفت .

بر این اساس در فرودگاه‌های یاسوج، نوشهر و بیرجند چك اولیه پروازی(Commissioning)  برای سیستم كمك‌ناوبری VOR/DME و DVOR/DME با موفقیت انجام شد كه با عملیاتی شدن سامانه‌های مذكور در این فرودگاه‌ها، دقت طرح‌های پروازی و ایمنی پروازها در این فرودگاه‌ها به شکل قابل ملاحظه‌یی افزایش یافت.

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • فلایت چک پاسخ

    خوب کامنت را درج نکنید من ضرر می کنم!!!!!!! اینها فقط تلنگری به وضعیت صنعت است و نه برای امثال من نان دارد و نه آب ولی برای افراد تاثیر گذار بر روی تین نیوز همه چیز دارد والعاقبه للمتقین

  • دلسوز پاسخ

    واقعا مسئولین سازمان هواپیمائی کشوری و شرکت فرودگاهها خسته نباشند که هواپیمای فلایت چک پاکستان با اخذ هزینه سرسام آور مبادرت به واررسی پروازی سیستمهای ناوبری نموده!!!!!

  • حمیدی پاسخ

    باید از خلبانان و کادر فنی هواپیمای فلایت چک پاکستان تشکر نمود که باعثتقویت رزومه کاری سازمان هواپیمائی کشوری شده اند!!!!!!!

  • حسینی پاسخ

    با سلام ایران اولین کشوری بود که در منطقه خاورمیانه دارای هواپیمای فلایت چک شد و متعاقبا با خرید دو فروند هواپیمای جت فالکون که در پهنای آسمان کشور و به مدت ۳۷ سال کلیه تجهیزات CNSرا وارسی مینمودند باعثافتخار. لیکن در سالهای اخیر عدم شناخت مسئولین به وظیفه خطیر امر فلایت چک به جائی رسیده ایم که از کشورهائی همچون پاکستان و مغولستان جهت آزمایش پروازی تجهیزات استمداد طلبیده و در خرید هواپیمائی که قادر به این امر باشیم نیستیم!!!! و این در حالی است که چندین شرکت پیشنهاد فروش اینگونه هواپیماها را به سازمان هواپیمائی کشوری و شرکتهای هوائی از جمله ماهان و آسمان داده اند لیکن عدم شناخت مدیران این دستگاهها سبب بلاتکلیفی در این بخش از صنعت شده است …به امید روزی که مدیران دارای تخصص و یا لااقل فن مدیریت باشند.

  • محمدی پاسخ

    واقعا جای تاسف دارد که پس از گذشت ده ماه از سانحه دلخراش سقوط هواپیمای فلایت چک در اطراف جزیره کیش سازمان هواپیمائی کشوری از کشورهائی همچو ن پاکستان و مغولستان جهت وارسی پروازی و با هزینه سرسام آور استفاده میکند!!!!

  • راغفر پاسخ

    چرا سازمان هواپیمائی کشوری، تامین هواپیمای مخصوص فلایت چک را به مناقصه بین المللی نمیگذارد؟ و چرا جهت هواپیمای جت فالکونی که چهار سال پیش خریده موتور تهیه نمیکند!!!! باور بفرمائید که هواپیمائی که خریداری شده و از نوع جت فالکون است موتورش ایراد دارد و …

  • مهندس … پاسخ

    یعنی یه هواپیمای فلایت چک اینقدر بازار سیاه شده که نشه خرید!... شرکت فرودگاه و سازمان هواپیمایی کشوری واقعا در توان تهیه این مهم نیستند!!!!؟

  • خوشرو پاسخ

    تا اونجا که بنده اطلاع دارم چند شرکت فروش هواپیمای فلایت چک را به سازمان هواپیمائی کشوری پیشنهاد دادند و حتی یکی از آنها مبادرت به امضائ LOA با سازمان نمود ولی به دلایل واهی سازمان از خرید هواپیما امتناع نمود …اللهم اعلم!!!!