بازدید سایت : ۵۷۹۷۴

بیم و امیدها در اولین گام پزشکیان

پزشکیان ضمن ابراز خرسندی از حساسیت مردم نسبت به کابینه معرفی شده، از منتقدان خواسته است صبور باشند و در آینده عملکرد این کابینه را مورد نقد قرار دهند.

بیم و امیدها در اولین گام پزشکیان
تین نیوز

کابینه پزشکیان معرفی شد. انتقادات زیادی بدان وارد شد. حمایت ها هم از این کابینه از سوی محمد خاتمی و چهره های شاخص سیاسی از جمله عباس عبدی صورت گرفت و نقدهایی نیز از سوی آنان بر لیست معرفی زده شده است. این کابینه در حال طی مراحل گرفتن تایید صلاحیت و رای اعتماد از مجلس است. پزشکیان ضمن ابراز خرسندی از حساسیت مردم نسبت به کابینه معرفی شده، از منتقدان خواسته است صبور باشند و در آینده عملکرد این کابینه را مورد نقد قرار دهند.

اکنون توپ در زمین مجلس است. داخل کوزه مجلس جنس های مختلفی است. قالیباف چهره مطلوبی نیست اما بازیگر ماهری است. اگر پزشکیان در قبال بعضی امتیازات توانسته باشد قالیباف را در مقابله با جریان تندرو و پر سر وصدای پایداری مجلس پشت خود نگاهدارد شاید معامله سیاسی سودمندی کرده باشد. اگر هفته بعد تمامی کابینه او قریب به اتفاق رای اعتماد بگیرند، صحت این معامله تایید می شود. اما اگر خوبان لیست او هم حذف شوند معلوم می شود یک بازیگر ناشی در عالم سیاست است. هفته بعد با شنیدن مشروح مذاکرات مجلس، نوع پاسخ وزرای معرفی شده و نوع آرای مجلس به وزرا می توانیم درک بیشتری از گام اول پزشکیان بدست آوریم‌ و به اولین خروجی کارنامه او نمره بدهیم.

اصلاحات در سال ۷۶ با حمله به هاشمی نه تنها حمایت او را از دست داد بلکه او را تقدیم رقیب خود کرد. امروز ما نیازمند یک رئیس جمهور نیستیم که گاه به مانند روحانی حرف های دلچسب ما را بزند و در عمل پایش در گل گیر کند.

پزشکیان برای جلو رفتن حتما به حمایت رهبری و مساعدت قالیباف نیاز دارد. البته با مردم نیز باید شفاف از مشکلات سخن بگوید. زیرا اگر به مانند روحانی بعد از سال ۹۶ حمایت مردم را هم از دست بدهد دستگاه حاکم نیز بیش از یک مترسک روی او حساب باز نمی کند. پزشکیان هم به حمایت نظام و هم مردم نیاز دارد. تامین همزمان این دو، کار بسیار سختی است!

پزشکیان با از دست دادن پشتوانه مردمی هیچ مقبولیت در داخل قدرت نیز بدست نخواهد آورد. با اینحال او حتما باید بازیگری اهل عمل و نه حرف در داخل قدرت نیز باشد. کسانیکه به او رای دادند از او انتظار عمل و نه حرف زدن خوب دارند. 

او باید بتواند کابینه خود را از مجلس عبور دهد و بدنبال آن تغییراتی در سطح دانشگاه ها و استانداری ها ایجاد کند. اولین مورد در هفته بعد و در ادامه نوع چیدمان او در دانشگاه ها ادارات و استانداری ها حداکثر ظرف ۳ ماه آینده روشن می شود. 

برای اینکه کارآمدی دولت او را هم قضاوت کنیم به یک فرصت یکساله نیاز داریم. در تمامی این موارد نگاه صفر و یک به کارنامه او نباید داشت. اگر پزشکیان در هر یک از این مراحل نمره بالای ۱۰ الی ۱۵ هم بگیرد باید از او راضی باشیم. واضح است که انتظار یک نمره بالا از عملکرد دولت او در هیچیک از مراحل فوق عاید نخواهد شد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.