بازدید سایت : ۳۶۸۲۷

◄ دستورالعمل تحویل موقت و قطعی راه و ابنیه فنی شهر تهران

◄ دستورالعمل تحویل موقت و قطعی راه و ابنیه فنی شهر تهران

تین نیوز | تدوین «دستورالعمل تحویل موقت و قطعی راه و ابنیه فنی شهر تهران» توسط مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران در حال انجام است.

به گزارش تین نیوز از روابط عمومی مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران، مدیر فنی، عمرانی و امور استاندارد سازی مرکز مطالعات با بیان این خبر افزود: تهیه و تدوین «دستورالعمل تحویل موقت و قطعی راه و ابنیه فنی شهر تهران»،‌ تعیین محدوده تطابق آیتم‌ها و شاخص‌های فنی با استانداردها و ضوابط فنی مربوطه؛ تعیین و تبیین آیتم‌ها و شاخص‌های فنی که بایستی در زمان تحویل، کنترل و بازرسی گردند؛ حصول اطمینان کارفرما از فرایند نظارت و کفایت گزارش‌های مجموعه دستگاه نظارتی، علاوه بر مسئولیت‌های مصرح دستگاه نظارت در کنترل کیفی و کمی مشخصات فنی و  ثبت نتایج و تهیه مستندات کافی جهت ارائه به دستگاه بهره‌بردار و سازمان نگهداری مربوطه در صورت نیاز به بررسی مجدد از جمله اهداف در نظر گرفته شده در این پروژه است.

مهدی آشتیانی تسریع کرد: وزارت راه و ترابری در راستای تدوین دستورالعملی واحد و مشخص جهت ارزیابی عملیات انجام شده و چک لیست‌هایی که فرآیند گردش کار را مشخص نماید، در سال ۱۳۸۵حویل پروژه است و برای سهولت فرم‌های اطلاعاتی مختلفی برای ثبت اطلاعات مورد نیاز جهت کنترل مشخصات و نظایر آن پیشنهاد کرده است.

وی افزود: هدف از تهیه این دستورالعمل، تجمیع بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌های مختلف تا آن زمان بوده است. در دستورالعمل تحویل موقت وزارت راه عمدتاً به مسایل مربوط به راه‌های برون شهری پرداخته شده که ممکن است در شکل فعلی برای پروژه‌های شهرداری تهران کاربردی نباشد.

مدیر فنی، عمرانی و امور استاندارد سازی مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران با تاکید بر اینکه شهرداری تهران نیز برای تحویل پروژه‌های راه و ابنیه فنی بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌های مختلفی دارد که در حال حاضر به کار می‌رود، خاطرنشان کرد:  در این خصوص می‌توان به دستورالعمل ۲۰-۸-۷ نظام فنی و اجرایی شهرداری تهران با عنوان «دستورالعمل تحویل موقت و قطعی پروژه‌های عمرانی» اشاره کرد.

دستورالعمل‌ موجود و مورد کاربرد در حال حاضر عمومی بوده و اطلاعات تخصصی لازم برای انجام فرآیند تحویل و تهیه مستندات جهت ارائه به مجموعه نگهداری در حد مورد نیاز شهرداری را در پروژه های راه و ابنیه فنی در بر نمی‌گیرد و از این لحاظ این دستورالعمل نمی‌تواند به طور مستقیم مورد استفاده قرار گیرد.

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.