◄ سپردن بخشی از فعالیتهای بنادر به یک اپراتور امری رایج است
معاون وزیر راه و شهرسازی عنوان کرد: سپردن بخشی از فعالیتهای بنادر به یک اپراتور و سرمایهگذار خارجی امری رایج در دنیای امروز است.
معاون وزیر راه و شهرسازی عنوان کرد: سپردن بخشی از فعالیتهای بنادر به یک اپراتور و سرمایهگذار خارجی امری رایج در دنیای امروز است.
به گزارش تیننیوز، مهرداد تقی زاده در برنامه چهارسو به واگذاری بندر چابهار به هندیها واکنش نشان داد و تأکید کرد که هیچگاه بندر چابهار به هندیها واگذار نشده است.
وی در ادامه سخنان خود اعلام کرد که درواقع فعالیتهای اپراتوری بخشی از بندر چابهار به یک اپراتوری هندی-ایرانی بر اساس توافقی در سال ۱۳۹۲ سپردهشده است و افزود: باید در نظر داشت که اپراتوری اسکلههای نفتی، معدنی و جنرال کارگو در اختیار حاکمیت و توسط سازمان بنادر و دریانوردی مدیریت میشود.
تقی زاده تصریح کرد: تمامی فعالیتهای اپراتور هندی-ایرانی تحت نظر اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان در چارچوب سیاستها و استراتژیهای وزارت راه و شهرسازی در زمینههای تخلیه و بارگیری، انبار داری و نگهداری از تجهیزات انجام میگیرد.
وی خبر واگذاری بندر چابهار را شایعه خواند و گفت: سپردن بخشی از فعالیتهای بنادر به یک اپراتور و سرمایهگذار خارجی امری رایج در دنیای امروز است و میتوان به اقدام مشابه کشوری مختلف مانند آلمان و سوئد حتی قطر در منطقه خاورمیانه اشاره کرد.
معاون وزیر راه و شهرسازی هدف از این اقدام را استفاده از ظرفیتهای حملونقلی سایر کشورها خواند و گفت: با توجه به تجارت گندم بین هند و افغانستان در سال گذشته که بنا بر ترانزیت این محصول از خاک ایران شاهد رونق اقتصادی و ایجاد کسبوکار در منطقه چابهار بودیم، وقتی سرمایهگذار هندی درگیر فعالیتهای اپراتوری شود به دلیل تلاش برای بازگشت سرمایه در مدت کوتاهتر خود را موظف به عبور بار بیشتر از بندر چابهار خواهد دانست.
تقی زاده این اقدام وزیر راه و شهرسازی را یک ابتکار مدیریتی بسیار خوب در سطح بینالمللی دانست که هماکنون بسیاری از کشورهای جهان از آن بهره میبرند.