بازدید سایت : ۷۲۴۸۷

منطقه دو آزادراه تهران ـ شمال به کجا می رسد؟

منطقه دو آزادراه تهران ـ شمال به طول تقریبی ۲۲ کیلومتر بهار سال آینده به بهره برداری می‌رسد که البته به گفته مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، یک باند از این منطقه در این پروژه افتتاح خواهد شد و زیر بار ترافیکی به صورت توامان با محور چالوس (جاده قدیم تهران ـ چالوس) خواهد رفت.

منطقه دو آزادراه تهران ـ شمال به کجا می رسد؟
تین نیوز |

منطقه دو آزادراه تهران ـ شمال به طول تقریبی ۲۲ کیلومتر بهار سال آینده به بهره برداری می‌رسد که البته به گفته مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، یک باند از این منطقه در این پروژه افتتاح خواهد شد و زیر بار ترافیکی به صورت توامان با محور چالوس (جاده قدیم تهران ـ چالوس) خواهد رفت.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، منطقه دو آزاد راه تهران ـ شمال از شهرستانک یعنی انتهای منطقه یک این آزادراه که اسفندماه سال گذشته افتتاح شد تا پل زنگوله و به طول تقریبی ۲۲ کیلومتر در حال ساخت بوده و به گفته مسوولان تا بهار سال آینده به صورت یک باند به بهره برداری می رسد.

البته از همان زمانی که منطقه یک آزادراه تهران ـ شمال در حال احداث وبهره برداری بود مذاکرات و توافقاتی بین دولت و سرمایه گذار آزادراه یعنی بنیاد مستضعفان انجام شد تا منطقه دو آزادراه تهران ـ شمال سریعتر به بهره برداری برسد که مشکل ترافیک در این منطقه حل شود.

در این راستا مقرر شد تا یک باند (باند مسیر شهرستانک به پل زنگوله) از این آزادراه ساخته شده و به بهره برداری برسد تا به کمک جاده قدیم تهران ـ شمال یعنی محور چالوس و این باند از آزادراه به عنوان مسیرهای رفت و برگشت بتوان در بهار سال ۱۴۰۰ آزادراه تهران ـ شمال را ۲۲ کیلومتر دیگر افتتاح کرد.

البته در زمستان سال گذشته برآوردهای صورت گرفته نشان می داد که ۴ هزار میلیارد تومان اعتبار برای منطقه دو آزاد راه تهران ـ شمال نیاز است که برای بهره برداری از یک باند آن نیمی از این سرمایه باید تامین شود.

خیرالله خادمی، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور درباره جزئیات این پروزه و روند پیشرفت آن گفت: برنامه ما این است که تا بهار ۱۴۰۰ یک باند از منطقه دو آزادراه تهران ـ شمال را که تونل ۶/۵ کیلومتری البرز در آن قرار دارد را افتتاح کنیم که البته به ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم.

وی با بیان این که برآورد این اعتبار در سال گذشته صورت گرفته و نرخ تورم نیز برای آن محاسبه خواهد شد افزود: از این میزان اعتبار مقرر شده که هزار میلیارد تومان را دولت و نیمی دیگر آن را سرمایه گذار یعنی بنیاد مستضعفان تامین کند. که در بازدید اخیر رئیس سازمان برنامه و بودجه، وزیر راه و شهرسازی و رئیس بنیاد مستضعفان ۵۵۰ میلیارد تومان از سهم دولت در این پروژه تصویب و ابلاغ شد.

خادمی با اشاره به این که تخصیص اعتبار به این پروژه قدری با تاخیر انجام شد گفت: امیدواریم به مرور زمان ۴۵۰ میلیارد تومان باقی مانده سهم دولت از این پروژه تامین شود چرا که هم اکنون بنیاد مستضعفان سرمایه خود را وارد پروژه کرده و روند اجرایی خوبی در جریان است.

مدیر عامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور گفت: پیشرفت فیزیکی منطقه دو آزادراه تهران ـ شمال ۳۲ درصد بوده که برای یک باند از آن که در این پروژه تعریف شده به حدود ۴۰ درصد می رسد که امیدواریم بتوانیم به زمان بندی صورت گرفته برسیم و این آزادراه را افتتاح کنیم.

خادمی اعلام کرد: ادامه آزادراه تهران ـ شمال از نقطه پایانی منطقه یک آزاد راه یعنی شهرستانک شروع می شود و بعد از گذشتن از تونل البرز و کندوان به پل زنگوله خواهد رسید و با توجه به این که به آن طرف کوه البرز می رسیم که جزء استان مازندران است بخش زیادی از مشکلات ترافیکی و تردد در این منطقه حل می شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.