بازدید سایت : ۱۲۸۹۱۸

◄ جوابیه وزارت راه و شهرسازی به خبر درخواست حذف معاونت حمل و نقل در وزارت راه و شهرسازی

پس از ادغام دو وزارتخانه و تشکیل وزارت راه و شهرسازی، توسعه همزمان دو بخش حمل و نقل و مسکن و شهرسازی، ضرورت وجودی بازوی سیاستگذاری امور حمل و نقل احساس می شد که خوشبختانه این امر با تشکیل معاونت حمل و نقل در دولت دوازدهم محقق شد.

جوابیه وزارت راه و شهرسازی به خبر درخواست حذف معاونت حمل و نقل در وزارت راه و شهرسازی
تین نیوز |

پیرو انتشار مطلبی در تین نیوز ( شبکه خبری تحلیلی صنعت حمل و نقل )  در تاریخ ۱۳ شهریور ۱۴۰۳ با عنوان " درخواست حذف معاونت حمل و نقل در وزارت راه و شهرسازی از سوی فعالان صنف حمل و نقل جاده ای مسافری" روابط عمومی وزارت راه و شهرسازی جوابیه ارسال کرد.

به گزارش تین نیوز، متن این جوابیه به شرح زیر است:

« جناب آقای مهندس مسعود ذهبیون

مدیر مسئول محترم پایگاه اطلاع رسانی تین نیوز

موضوع: جوابیه تین نیوز به مطلب حذف معاونت حمل و نقل

با سلام و احترام

پیرو انتشار مطلبی در پایگاه اطلاع رسانی تین نیوز در بخش اخبار شبکه های اجتماعی با کد خبر:279980/130 که در تاریخ ۱۳ شهریور ۱۴۰۳ با عنوان "درخواست حذف معاونت حمل و نقل در وزارت راه و شهرسازی از سوی فعالان صنف حمل و نقل جاده ای مسافری" منتشر شده است؛ جوابیه این مرکز جهت انتشار طبق ماده 23 قانون مطبوعات تقدیم حضور می شود.

تقاضا می‎ شود دستور فرمایید، مطلب ارائه شده با عنوان "بازوی سیاستگذاری امور حمل و نقل در وزارت راه و شهرسازی" به منظور تنویر افکار عمومی در آن پایگاه خبری منتشر شود.

بازوی سیاستگذاری امور حمل و نقل در وزارت راه و شهرسازی

پیرو درج محتوایی با عنوان «درخواست حذف معاونت حمل و نقل در وزارت راه و شهرسازی از سوی فعالان صنف حمل و نقل جاده ای مسافری» به نقل از رئیس کانون انجمن های صنفی رانندگان و دارندگان ناوگان حمل و نقل جاده ای مسافر کشور در 13 شهریور در پایگاه اطلاع رسانی تین نیوز به استحضار می رساند: پس از ادغام دو وزارتخانه و تشکیل وزارت راه و شهرسازی، توسعه همزمان دو بخش حمل و نقل و مسکن و شهرسازی، ضرورت وجودی بازوی سیاستگذاری امور حمل و نقل احساس می شد که خوشبختانه این امر با تشکیل معاونت حمل و نقل در دولت دوازدهم محقق شد.

علاوه بر این براساس قانون تشکیل معاونت حمل و نقل وظایفی از جمله تدوین سیاست‎های کلان توسعه حمل و نقل، نظارت و تطبیق سیاستهای کلان ناظر بر زیربخش ها و پیگیری موثر برای اصلاح انحرافات از جمله تطابق پروژه های جدید با طرح جامع و اسناد بالادستی،  بررسی محتوایی دقیق عملکرد زیربخشها و سازمانها و شرکتهای تابعه حمل و نقلی در قالب مجامع عمومی آنها، بررسی و رصد مستمر حوزه های مختلف دانشی، تکنولوژیکی و فرایندهای نوین بخش در سطوح بین المللی و منطقه ای و فراهم سازی زمینه های انتقال و بهره گیری کشور از آنها، تمهید محتوایی و کارشناسی حضور وزیر محترم از منظر حمل و نقل در مجامع تصمیم گیری و سیاستگذاری کشور، شرکت در کمیسیون ها و مجامع داخلی و بین المللی مرتبط با بخش، هدایت دبیرخانه اجرایی و محتوایی شوراها و ستادهای مرتبط به حوزه لجستیک و حمل و نقل، پیگیری اثربخش پروژه های حمل و نقل چندوجهی، تشکیل اتاق فکر توسعه ای با حضور نمایندگان بخش خصوصی و نخبگان فکری و...برعهده این معاونت گذاشته شده است.

همچنین با عنایت به وظیفه ذاتی این معاونت در تنظیم گری و رگولاتوری بخش حمل و نقل برون شهری،  تدوین، ابلاغ و نظارت بر اجرای طرح جامع حمل و نقل، هماهنگی امور فرامدی و فرابخشی، سیاستگذاری و برنامه ریزی برای ترانزیت کشور از طریق تشکیل شورای عالی ترانزیت، طراحی سند آمایش مراکز لجستیک، تهیه سند استراتژی های بخش حمل و نقل، تهیه نقشه راه ایمنی جاده ها تنها بخشی از اقداماتی است که از سوی این معاونت صورت پذیرفته است.  

همه این اقدامات نشان می دهد با تشکیل معاونت حمل و نقل، تنظیم گری و رگولاتوری امور حمل و نقل، ارتقاء حمل و نقل ترکیبی، توسعه ظرفیت های ایران به عنوان غنی ترین کشور غرب آسیا از حیث ظرفیت های لجستیک و ژئوپلیتیک، ایجاد مدیریت واحد و یکپارچگی ترانزیت کالا و مسافر از کشور و هماهنگی بین دستگاه های مداخله گر، تجاری سازی کریدورهای اصلی بین المللی و باز آفرینی های  نقش لجستیک منطقه ای کشور، بهبود بازرگانی و بازاریابی ترانزیت و گسترش مناسبات و مبادلات حمل ونقلی با سایر کشورها و توسعه همکاری های صیانتی در معاهدات و عهدنامه های بین المللی، توجه به امور راهبردی نظیر ترانزیت، بنادر خشک و مدیریت لجستیک، تبادل تفاهم نامه ها و موافقت نامه های بین المللی به منظور افزایش سهم کشور از ترانزیت منطقه، تدوین برنامه هایی برای تسریع در امر ترانزیت، ایجاد مدیریت واحد در حمل و نقل حومه ای مسافر، هماهنگی های بخشی و بین بخشی برای ارتقای ایمنی، تغییر ساختار سنتی حمل و نقل و حرکت به سمت سازمان دهی و توسعه یکپارچه، هوشمند و نظام مند شبکه لجستیک در کشور و همچنین اولویت بندی پروژه های مبتنی بر ترانزیت و کریدورهای عبوری و... نقش مناسبی داشته است.»

جوابیه وزارت راه و شهرسازی در مورد حذف معاونت حمل و نقل

جوابیه وزارت راه و شهرسازی به خبر حذف معاونت حمل و نقل

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس

    با سلام
    واقعاً ادغام و یا انحلال برخی معاونت ها و مراکز و سازمان ها هم از لحاظ اقتصادی و هم از لحاظ بهره وری حائز اهمیت می باشد. به عنوان مثال معاونت حمل و نقل با وجود سازمان راهداری،سازمان هواپیمایی، سازمان بنادر، شرکت راه آهن و ... که همگی به عنوان معاون وزیر و رئیس آن سازمان مشخص می گردند، چه کارایی دارد. و یا مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با زمینی به وسعت بیش از 27 هکتار در منطقه 2 تهران که می توان نسبت به واگذاری آزمایشگاه های آن به بخش خصوص کارایی و بازدهی و خدمات بیشتری به مردم ارائه داد نه اینکه منبع درآمدی برای یک سری مدیر که از حقوق و مزایای بالایی برخوردارند و هم از محل تست و آزمایش و پروژه های پژوهشی که از وظایف ذاتی ایشان است پول ها و شتیل های هنگفتی به جیب زده و با ماشین های چند میلیاردی تردد می کنند و ریالی به عنوان مالیات پرداخت نمی کنند.

  • کارشناس حمل و نقل با ۲۰ سال تجربه

    به نظر بنده، وزیر راه و شهرسازی، به دلیل اینکه هیچ دانش و تجربه ای در مُدهای مختلف حمل و نقل را ندارد. ریسک نمیکنه و این معاونت را حداقل برای یکسال آینده در ساختار وزارتخانه حفظ خواهد کرد. چون واقعا در حال حاضر نمیدونه چالش ها و فرصت های حمل و نقلی کشور چه ها می باشد. اگر هم تا حدودی بداند، چون آگاهی حداقلی از این صنعت را ندارد نمی تونه تصمیم بگیره. البته پیش نیاز حل مشکلات گسترده و مزمن صنعت حمل و نقل کشور (جاده، دریا، هوا و ریل) و همچنین توسعه حساب شده و علمی آن، داشتن وزارت حمل و نقل و وزارت مسکن و شهرسازی است.

  • ناشناس

    بسمه تعالی
    این دولت واقعاً اگر بخواهد کار کند و گره ای از مشکلات مردم وخصوصاً از لحاظ اقتصادی باز کند، می تواند با ادغام و انحلال برخی از سازمان ها، معاونت ها و مراکزی که بازدهی ندارند و موازی سایر دستگاه ها کار می کنند، اقدامات خوبی رقم بزند. در خصوص مرکز تحقیقات راه و شهرسازی، آزمایشگاه فنی مکانیک خاک، معاونت حمل نقل که به نوعی حیات خلوت و منبعی برای رانت، رشوه و ... شده است، می توان با ادغام و واگذاری یک سری فعالیت های ایشان به شرکت های دانش بنیان بهره وری و خدمات بیشتری ارائه داد. در ثانی از محل فروش زمین ها و ساختمان های اضافی اقدامات ارزشمندی در پیشرفت آن وزارتخانه ایفا نمود. زمین مرکز تحقیقات راه و شهرسازی را که دیگه نگو، زمینش خیلی می ارزه به اندازه بودجه یک سال کشوره