بازدید سایت : ۴۵۷۲۲

◄ بازدید معاون ساخت آزادراه ها از قطعه یک پروژه حرم تا حرم

◄ بازدید معاون ساخت آزادراه ها از قطعه یک پروژه حرم تا حرم

تین نیوز | معاون ساخت آزادراه‌های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل، از قطعه یک پروژه حرم تا حرم، حد فاصل قم تا گرمسار به طول 152 کیلومتر بازدید خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار تین نیوز، حسن احمدی نوری، فردا، 16 اردیبهشت از قطعه یک آزاد راه حرم تا حرم، شامل مسیر قم- گرمسار به طول 152 کیلومتر و در حضور خبرنگاران بازدید می کند.

پروژه حرم تا حرم شامل سه قطعه است و قطعه یک آن آزادراه قم- گرمسار به طول 152 کیلومتر، قطعه دوم مسیر گرمسار-سمنان به طول 120 کیلومتر و قطعه سوم نیز مسیر نیشابور- مشهد به طول 80 کیلومتر است که در حال حاضر پیشرفت فیزیکی طرح، حدود 60 درصد است.

همچنین همزمانی سه فعالیت عملیات اجرایی، طراحی و تملک اراضی، عبور مستمر قطارها در محورهای راه‌آهن، تهران – قم – اصفهان و تهران - مشهد، انجام عملیات اجرایی در بستر رودخانه‌های موجود در مسیر برای احداث پل‌ها بخصوص در فصل زمستان و عبور از مناطق با تلاقی به طول 10 کیلومتر از عمده‌ترین مسایلی است که مهندسان در محل با آن‌ها درگیر هستند که موجب تاخیراتی در عملیات اجرایی شده است.

پروژه آزادراه حرم تا حرم با عنوان بزرگ ترین پروژه تاریخ کشور نامیده شده است که به طول 1000 کیلومتر استان‌های قم، تهران، سمنان و خراسان رضوی را به یکدیگر پیوند می‌زند و دو کلان شهر مذهبی مشهد و قم، هر طرف نقاط شروع و پایان این آزادراه هستند.

از جمله مزایای مسیر قم- گرمسار می توان به کاهش چشمگیر ترافیک جنوب تهران، کاهش ترافیک آزادراه تهران - قم، کاهش زمان سفر حدود سه ساعت در این بخش، ارتقای ضریب ایمنی جاده‌ای، صرفه‌جویی در مصرف سوخت و کاهش تصادفات جاده‌ای اشاره کرد.

همچنین در این بازدید پیمانکار پروژه، مشاور و مجری طرح نیز احمدی نوری را همراهی خواهند کرد.

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.