بازدید سایت : ۶۴۱۰۰
وعده معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی:

◄ شبکه بهینه حمل و نقل جاده ای طراحی می شود

طراحی شبکه بهینه آتی حمل و نقل جاده ای در افق سال ۱۴۱۴ در قالب فاز دوم طرح جامع حمل و نقل کشور با همکاری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای به عنوان متولی نگهداری این شیوه در دستور کار قرار دارد.

تین نیوز |

معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی، حمل و نقل جاده ای را اصلی ترین شیوه جابجایی بار و مسافر داخلی در سطح کشور دانست و گفت: طراحی شبکه بهینه جاده ای نیاز آتی حمل و نقل کشور است.

به گزارش تین نیوز، شهریار افندی زاده ،  17 تیر ماه در خصوص پیشرفت مطالعات طراحی شبکه بهینه جاده ای به عنوان بخشی از فاز دوم طرح جامع حمل و نقل کشور، گفت: شبکه جاده ای اصلی و فرعی کشور، دسترسی روستاها، نقاط مرزی و دورافتاده ترین مناطق را به سایر نقاط کشور از جمله مراکز استانی تامین می کند.

وی عنوان کرد، به همین دلیل از منظر عدالت اجتماعی حائز اهمیت و نیازمند توجه خاص به منظور برنامه ریزی دقیق و توسعه بهینه شبکه آن در راستای توسعه همه جانبه و عدالت محور است.

افندی زاده گفت: در این راستا، طراحی شبکه بهینه آتی حمل و نقل جاده ای در افق سال ۱۴۱۴ در قالب فاز دوم طرح جامع حمل و نقل کشور با همکاری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای به عنوان متولی نگهداری این شیوه در دستور کار قرار گرفت.

معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: بدین منظور و با بررسی همه جانبه موضوع توسط بخش های مختلف آن سازمان، مجموعه ای متشکل از مشارکت اساتید جوان دانشگاه های شناخته شده کشور به عنوان مشاور منتخب مطالعات طرح، برگزیده و پروژه از پیشرفت مناسبی برخوردار بوده و در مراحل پایانی انجام آن قرار دارد.

افندی زاده تاکید کرد: با توجه به اهمیت موضوع، سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای اقدام به تشکیل کارگروه تخصصی بررسی و پایش پیشرفت این مطالعات کرده و نمایندگان بخش های مرتبط داخلی آن سازمان و دفتر طرح جامع و مدل های حمل و نقل معاونت حمل و نقل در آن عضویت دارند و جلسات دوره ای آن به صورت منظم تشکیل می شود. علاوه بر این، یکی از اساتید صاحب کرسی استاد تمام در این عرصه، به عنوان ناظر دانشگاهی مطالعات برگزیده شد.

وی تصریح کرد: تنوع رده عملکردی در شبکه جاده ای، حجم قابل توجه و انبوه طرح های توسعه در جدول پیوست یک قانون بودجه سنواتی کشور و ارتباط تنگاتنگ این حوزه با مباحث زیست محیطی و پدافند غیرعامل از خصوصیات این شیوه بوده که در مطالعات بدان توجه شده است.

معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی گفت: در این راستا شاخص های مختلفی ذیل موضوعات اقتصادی، ایمنی، عدالت، تاب آوری شبکه و زیست محیطی مبنای طراحی شبکه بهینه این شیوه قرار گرفته است. در فاز سوم طرح جامع حمل و نقل کشور، نیز این معاونت اقدام به طراحی شبکه تلفیقی بهینه حمل و نقل کشور کرده و با لحاظ کردن اثر رقابت و هم افزایی شیوه های مختلف، شبکه نهایی و برتر حمل و نقل کشور را ارائه خواهد کرد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس پاسخ

    راه‌آهن هم هیچ، انگار نه انگار حداقل ده برابر راه‌آهن برقی نیاز دارین!

  • علیرضا اسداللهی نودهی پاسخ

    سلام باورکنید برادرم خواهرم بعضی انسان‌ها حتی درشرایط بد اقتصادی آینده را در نظر گرفته شود نگاهی به نقشه راههای جاده وراه آهن کشورهای جهان خصوصا ایالت متحده آمریکا شمالی کانادايی آلمانی فرانسوی ژاپن چین حتی ترکیه امارات متحده عربی واقعا خوب فکر کنیم برای ساختن جاده وراه آهن تونل‌ها بزرگ وپلهای بزرگ چقدر آینده نگر بودند که حتی پیش‌بینی جمعیتی را مدنظر قرار گرفته است با توجه به اینکه آمایش سرزمین بزرگ ایران واقعا توزیع جمعیتی وتوزیع امکانات باز طراحی مجدد طوری طراحی شود که حداقل یک بار برای ۱۰۰تا ۱۵۰ سال نیاز مجدد برای ساختن جاده وراه آهن جدید نباشد خصوصا مناطق کوهستانی و صعب العبور ایران بنابراین اگر مشاوره‌ای بدوراز فشارهای سیاسی فرهنگی اجتماعی گردشگری جناحی نشود که مثلا بعضی مناطق ثروتمندتر شوند و مناطق محروم همانطور محروم بمانند انشالله آمایش سرزمین بزرگ وکوهستانی ایران عادلانه باشد چون معنی ندارد کریدور شمال جنوب واقعا شرق وغرب یک درآمد حاصل از ترانزیت کالا می‌تواند مارا از خام فروشی نفت وگاز بی نیاز گند ویا با توجه به اینکه چهار فصل بودن ایران با توسعه صنعت گردشگری ومیراث فرهنگی اندازه کافی درآمد حاصل از صادرات نفت خام وگاز وپتروشیمی بی‌نیاز می‌شویم انشالله

  • علیرضا اسداللهی نودهی پاسخ

    سلام باورکنید برادرم خواهرم ایران دارای ۳دریای بزرگ در شمال جنوب وجنوب شرقی است که مثلا اگر یک سرمایه‌گذاری خارجی وداخل در سازه های آبی بشود چه در زمینه شیلات وصیادی وچه کشتی های بزرگ توریستی وباری که بشدت علاقه مندان زیادی در این زمینه وجود دارد خصوصا در فصل زمستان به علت اینکه سرما در اروپا وجود دارد که برای تعطیلات کریسمس سال جدید به کشور قطر کویت بحرین وامارات متحده عربی و عمان می‌آیند و در فصل تابستان و بهار به مناطق شمال ایران دارای جاذبه های گردشگری تجاری فراوان دارند خصوصا برای مردمان شهرهای بندری جنوب خلیج‌فارس واستانهای گرم جنوب شرقی وجنوب غربی خصوصا جزایر کیش وقشم وهرمز بسیار زیبا و جذاب عالی بوده که بشدت علاقه مندان دارد بخاطر اینکه اگر کشتی های بزرگ توریستی داشته باشیم با این همه چیز دیدنی ارزهای خارجی سرگردان حتما باید جذب کنند که جزیره مالدیو در کنار اقیانوس هند ویا جزایر سیشل موریس ماداگاسکار دارند یورو دلار پوند انگلیس وفرانسه بخاطراینکه ناشناخته است خیلی خیلی موفقیت آمیز بودن وخوب جواب داده است بخدا قسم به عنوان یک انسان کنجکاوانه به تورهای
    گردشگری اروپای غربی وآمریکا شمالی دقت شود

  • علی پاسخ

    میدونید با هر متر ریل چند ناوگان از نون خوردن میوفتند