بازدید سایت : ۴۱۰۹۳

نرخ جدید جرایم رانندگی چه زمانی اعمال می شود؟

رئیس پلیس راهور فراجا با اعلام ابلاغ نرخ جدید جریمه تخلفات رانندگی گفت: اجرای اصلاح نرخ جریمه بعد از فراهم سازی بستر آن اجرایی خواهد شد.

نرخ جدید جرایم رانندگی چه زمانی اعمال می شود؟
تین نیوز

رئیس پلیس راهور فراجا با اعلام ابلاغ نرخ جدید جریمه تخلفات رانندگی گفت: اجرای اصلاح نرخ جریمه بعد از فراهم سازی بستر آن اجرایی خواهد شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، سردار تیمور حسینی روز یکشنبه درباره آخرین وضعیت اجرای اصلاح نرخ جرایم تخلفات رانندگی، اظهار داشت: از لحاظ فرایند رسمی، نرخ های جدید توسط دولت ابلاغ شده است.

حسینی درباره زمان اجرای نرخ های جدید توضیح داد: زمان دقیق نمی توان اعلام کرد اما در حال حاضر مشغول بسترسازی و انتقال نرخ جدید به سامانه های هوشمند ثبت تخلف و نرم افزارهای پلیس هستیم.

به گفته وی باید همه سامانه های ثبت تخلفات پلیس از جمله هوشمند و دستی، اصلاح شود و تا آن زمان نرخ های جریمه با قیمت سابق محاسبه خواهد شد.

به احتمال زیاد تغییرات نرخ جریمه ها در تابستان جاری انجام خواهد شد اما زمان دقیق آن از طریق رسانه ها اطلاع رسانی می شود.

سردار حسینی تاکید کرد که به احتمال زیاد تغییرات نرخ جریمه ها در تابستان جاری انجام خواهد شد اما زمان دقیق آن از طریق رسانه ها اطلاع رسانی می شود.

مطابق قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی، میزان جریمه های نقدی متناسب با افزایش یا کاهش تورم هر سه سال یک بار بنا به پیشنهاد نیروی انتظامی و تأیید وزارتخانه های دادگستری، کشور و راه و ترابری و تصویب هیأت وزیران قابل تعدیل است که البته این مهم از حدود یک دهه گذشته مورد غفلت قرار گرفته بود.

با این حال این مناسب سازی و اصلاح مبلغ جرایم تخلفات رانندگی بعد از سه دوره و با ۹ سال تاخیر، خرداد ماه امسال توسط هیات دولت سیزدهم مصوب و به پلیس راهنمایی و رانندگی ابلاغ شد.

محمد مخبر سرپرست ریاست جمهوری ۱۵ خرداد امسال مصوبه هیات وزیران در خصوص اصلاح نرخ جرایم رانندگی را به سه وزارتخانه کشور، دادگستری و راه و شهرسازی ابلاغ کرد.

براساس این گزارش، هیات وزیران در جلسه دوم خرداد ۱۴۰۳ به پیشنهاد وزارتخانه های دادگستری، کشور و راه و شهرسازی و به استناد ماده (۲۱) قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی مصوب ۱۳۸۹ و ماده (۲۸) اصلاحی قانون مجازات اسلامی مصوب ۱۳۹۹، عناوین و جریمه های تخلفات مربوط به حمل و نقل و عبور و مرور در تمامی نقاط کشور و مناطق آزاد تجاری صنعتی را تعیین کرد.

بنابر اعلام و ابلاغ هیات دولت، تخلفات جرایم رانندگی با در نظر گرفتن ماده ۲۸ قانون رسیدگی به تخلفات پلیس، افزایشی ۴ تا ۵ برابری خواهند داشت و تنها تخلفی که ۷ برابری داشته، رانندگی در مواقعی است که فرد مشروبات الکلی یا مواد مخدر مصرف کرده باشد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.