بازدید سایت : ۳۶۷۶۸

◄ هماهنگی ایران و عراق برای بهبود وضعیت ایمنی راه ها و ترافیک

رصد جاده های منتهی به مرزهای اربعین با پهپاد

هماهنگی ایران و عراق برای بهبود وضعیت ایمنی راه ها و ترافیک
تین نیوز

رئیس پلیس راهور فراجا از برگزاری جلسات هماهنگی با مسئولان کشور عراق برای بهبود وضعیت ایمنی راه ها و ترافیک در این کشور خبرداد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، سردار سید تیمور حسینی با اشاره به همکاری ایران و عراق در زمینه ایمنی راه های این کشور در ایام اربعین گفت: طی سالی که گذشت، ما بیش از چهار جلسه با هیئتی از مسئولان عراقی داشتیم و نتایج جلسات با پلیس و وزارت کشور عراق امیدبخش بود. قطعا نتیجه این جلسات، باعث نمی شود  کل وضعیت ترافیکی و جاده ای کشور عراق کن فیکون شود و ممکن است تغییرات برای مردم عادی ناملموس باشد اما اتفاقات خوبی افتاد.

حسینی ادامه داد: به عنوان مثال قرار شد پلیس عراق، کنترل های دقیق تری در زمینه ترافیکی انجام دهند. همچنین وزیر کشور عراق به ما قول داد شرایط ایمنی جاده های این کشور را بهبود بخشد.

وی در پاسخ به این سوال که نقاط حادثه خیز کشور عراق شناسایی شده است؛ گفت: قطعا این کشور این اقدامات را انجام داده اما ما در این باره نقشی نداشتیم ولی امیدوارم امسال کمتر شاهد تصادفات باشیم. 

وی در مورد وضعیت راه ها در کشور نیز اظهارکرد: آمارهای ما نشان می دهد که در داخل کشور تصادفات مربوط به زائران اربعین کاهش داشته است. امیدواریم که در سال های آتی نیز طرف عراقی اهتمام بیشتری در ایمن سازی جاده ها داشته باشد.

ظرفیت خالی ۴۰ درصدی در پارکینگ های مهران

رئیس پلیس راهور فراجا از استفاده از پهپاد برای رصد ترافیک جاده های منتهی به مرزهای اربعین خبر داد.

حسینی با اشاره به نظارت پلیس بر جاده های منتهی به پایانه های مرزی اربعین اظهارکرد: پلیس راهنمایی و رانندگی اقدام به اجرای طرح های نوین برای مدیریت هوشمندانه ترافیک در مرزهای زمینی کشور کرده و در همین راستا از تمامی توان و امکانات موجود برای نظارت دقیق بر جریان ترافیک و همچنین رصد برخط ظرفیت پارکینگ ها برای حفظ ایمنی خودروهای پارک شده بهره می برد.

وی ادامه داد: یکی از مهم ترین چالش های ترافیکی در ایام اربعین، مدیریت پارکینگ هاست، برای رفع این چالش، پلیس راهور اقدامات ویژه ای را در نظر گرفته است. از جمله این اقدامات می توان به نصب دوربین های مداربسته با قابلیت تشخیص پلاک در ورودی و خروجی پارکینگ ها، استفاده از پهپاد برای نظارت بر ظرفیت پارکینگ ها و شناسایی خودروهای رها شده اشاره کرد. همچنین گشت های موتوری برای کنترل مداوم پارکینگ ها نیز مورد استفاده قرار گرفته است. علاوه بر آن گشت های انتظامی نیز در پارکینگ ها حضور دارند.

رئیس پلیس راهور فراجا همچنین درباره وضعیت پارکینگ ها در مهران نیز گفت: آمارهای ما نشان می دهد که حدود ۴۰ درصد ظرفیت پارکینگ ها در مرز مهران هنوز خالی است و تکمیل نشده است.

حسینی در مورد وضعیت ترافیکی محورهای منتهی به پایانه های مرزی نیز اظهارکرد: پهپادها نقش بسیار مهمی در نظارت بر ترافیک، شناسایی نقاط حادثه خیز، کنترل پارکینگ ها و هدایت خودروهای امدادی ایفا می کنند، در همین راستا نیز با استفاده از پهپادها، می توانیم به صورت لحظه ای از وضعیت ترافیک در مناطق مختلف مطلع شده و در صورت نیاز، اقدامات لازم را اتخاذ کنیم.

رئیس پلیس راهور فراجا با بیان اینکه پلیس راهور از پهپادها برای رصد پایانه های مرزی استفاده می کند، گفت: ایجاد مسیرهای ویژه برای ورود و خروج خودروها، نصب علائم راهنمایی و رانندگی کافی و هدایت رانندگان توسط نیروهای پلیس راهور، از جمله اقداماتی است که برای روان سازی ترافیک در اطراف پارکینگ ها انجام می شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.