بازدید سایت : ۳۴۳۶۵

۳۰ هزار میلیارد تومان به پروژه راه آهن کرمانشاه خسروی اختصاص یافت

این پروژه ریلی به طول ۲۶۳ کیلومتر در حال حاضر حدود ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که با تزریق ۳۰ همت منابع نقدی از محل استجازه رهبر معظم انقلاب در یک بازه زمانی سه ساله تکمیل می شود.

۳۰ هزار میلیارد تومان به پروژه راه آهن کرمانشاه خسروی اختصاص یافت
تین نیوز

استاندار کرمانشاه از اختصاص ۳۰ هزار میلیارد تومان اعتبار از محل منابع استجازه رهبر معظم انقلاب و تصویب هیات دولت برای پروژه راهبردی راه آهن کرمانشاه خسروی خبر داد.

 

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، محمدطیب صحرایی روز پنجشنبه در نشست خبری در استانداری افزود: پروژه راه آهن کرمانشاه خسروی جزو مصوبات سفر رهبر معظم انقلاب به استان کرمانشاه است که تاکنون به پایان نرسیده و به دلیل اهمیت و راهبردی بودن آن در دولت سیزدهم مورد توجه جدی قرار گرفت و به عنوان یکی از پروژه های اولویت دار جهت تامین منابع مالی در دولت تصویب شد.

صحرایی توضیح داد که این پروژه ریلی به طول ۲۶۳ کیلومتر در حال حاضر حدود ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که با تزریق ۳۰ همت منابع نقدی از محل استجازه رهبر معظم انقلاب در یک بازه زمانی سه ساله تکمیل می شود.

وی در تشریح جزئیات این پروژه همچنین گفت که ۱۱ تونل در مسیر اجرای این پروژه است که ۹ مورد آن ساخته شده و ۲ تونل باقی مانده است.

وی ۳۰ هزار میلیارد تومان اعتبار نقدی این پروژه را ۶ برابر بودجه عمرانی سالانه استان کرمانشاه دانست و گفت: بودجه عمرانی سالانه استان اکنون حدود پنج هزار میلیارد تومان است.

صحرایی با اشاره به مرزی بودن استان کرمانشاه، گفت: ۲ مرز خسروی و پرویزخان در شهرستان قصرشیرین جزو مرزهای فعال و ترانزیتی کشور محسوب می شود به طوریکه مرز پرویزخان در ۲ ماه اول امسال مرز برتر در زمینه ترانزیت کشور شد و از این رو باید خطوط ریلی استان را به منظور توسعه صادرات افزایش دهیم.

استاندار کرمانشاه در مورد اهمیت توسعه حمل و نقل ریلی در استان کرمانشاه نیز گفت: سالانه در این استان ۱۲۰ میلیون تن تولید صنعتی، ۲۰ میلیون تن تولید معدنی و پنج میلیون تن نیز تولید کشاورزی داریم که این میزان تولیدات می طلبد حوزه حمل و نقل ریلی را برای جابجایی و صادرات محصولات استان توسعه و گسترش دهیم.

وی همچنین اضافه کرد که در کنار این میزان تولیدات کرمانشاه را نیز به عنوان یک استان گردشگری و از همه مهمتر بر سر راه عتبات عالیات است و سالانه ۲ میلیون زائر از طریق مرز خسروی عازم کشور عراق می شوند که ظرفیت بالایی است و باید به فکر توسعه شبکه ریلی استان باشیم.

صحرایی همچنین گفت: با اجرای پروژه راه آهن کرمانشاه خسروی علاوه بر توسعه شبکه حمل و نقل استان، چندین هزار شغل نیز در مرحله ساخت و پس از آن نیز به صورت مستقیم و غیرمستقیم ایجاد می شود و به رونق اقتصادی استان کرمانشاه کمک زیادی خواهد کرد.

وی به نامه نگاری و پیگیری فراوان برای اولویت دار کردن این پروژه در دولت اشاره کرد و گفت: در این راه از اعضای مجمع قبلی و کنونی نمایندگان استان کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی و مسوولان مربوطه در سطح ملی و استانی نیز قدردانی می کنم.

او تصریح کرد که پروژه ریلی راهبردی کرمانشاه خسروی، شبکه ریلی کشور ایران را به عراق متصل می کند و مسیر ترانزیتی کشور را در قالب کمربند ایران راه تکمیل می کند.

استان کرمانشاه با بیش از ۲ میلیون نفر جمعیت ساکن در ۳۴ شهر و ۲ هزار و ۵۹۰ روستا، بیش از هشت هزار و ۱۰۰ کیلومتر راه اصلی، فرعی و روستایی دارد.

خط ریلی در استان کرمانشاه اکنون تا شهر کرمانشاه به عنوان مرکز استان وصل است و هر هفته ۲ بار قطار از مسیر کرمانشاه به مشهد و برعکس اقدام به جابجایی مسافر و بار می کند هرچند به دلیل نواقص مختلف و ضعف زیرساختی بویژه از تهران تا کرمانشاه ظرفیت جابجایی کمتر از حد انتظار دارد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.