بازدید سایت : ۳۲۷۴۳

تردد قطار در مسیر کرمانشاه مشهد روزانه می شود

معاون فنی و زیربنایی اداره کل راه آهن اراک از تردد هر روزه قطار در مسیر مشهد کرمانشاه در ایام اربعین خبر داد.

تردد قطار در مسیر کرمانشاه مشهد روزانه می شود
تین نیوز

معاون فنی و زیربنایی اداره کل راه آهن اراک از تردد هر روزه قطار در مسیر مشهد کرمانشاه در ایام اربعین خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایمنا، مهرداد مشیدی امروز شنبه شانزدهم تیر در جمع خبرنگاران با اشاره به افتتاح ناقص پروژه ریلی ملایر کرمانشاه گفت: طی دو سال گذشته ۴۰۰۰ جوش ریل در این مسیر انجام شده تا بتوانیم سرعت قطار را افزایش دهیم.

وی افزود: در حال حاضر سرعت قطار در این مسیر بین ۵۰ تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت متفاوت است و با اتمام کار جوش ریل ها در تمام مسیر ظرف چند ماه آینده سرعت قطار در این مسیر به ۱۲۰ کیلومتر در ساعت می رسد.

معاون راه آهن اراک با اشاره به تعویض نوع قطار در مسیر مشهد –کرمانشاه خاطرنشان کرد: در حال حاضر یک قطار با کیفیت تر و با امکانات بیشتر در این مسیر جایگزین شده است.

مشیدی از پیگیری برای افزایش تردد قطار در مسیر مشهد کرمانشاه و برعکس هم خبر داد و افزود: در حال حاضر تردد قطار یک روز در میان است که برای ایام اربعین و پس از آن روزانه شده و مردم کرمانشاه می توانند به صورت روزانه از قطار استفاده کنند.

پیشرفت ۸۵ درصدی زیرسازی راه آهن کرمانشاه اسلام آبادغرب / اعتبار باشد قطار سال آینده به اسلام آبادغرب می رسد

الیاس سلیمانی، نماینده شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل کشور در کرمانشاه نیز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه شرکت ساخت و توسعه زیربناهای ریلی مجری اجرای طرح های ملی در حوزه راه، آزادراه و راه آهن است، به تشریح برخی از پروژه های مهم این شرکت در استان پرداخت و افزود: از جمله این پروژه ها، راه آهن غرب کشور است که در حال حاضر در مسیر کرمانشاه اسلام آباد غرب فعال است.

وی افزود: در حال حاضر راه آهن غرب تا کرمانشاه آمده و قرار است این مسیر تا مرز خسروی ادامه یابد که در قطعه کرمانشاه اسلام آبادغرب کار با تمرکز بیشتری ادامه دارد.

نماینده شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل کشور در کرمانشاه با اشاره به رکود این پروژه در اواخر دولت دوازدهم گفت: سال ۱۳۹۷ پروژه راه آهن ملایر کرمانشاه با کلی نواقص به بهره برداری رسید و پس از آن عملاً ادامه این مسیر ریلی به سمت اسلام آباد غرب متوقف شد.

مشیدی از فعال سازی دوباره این پروژه در دولت سیزدهم خبر داد و افزود: این پروژه هم اکنون با بیش از ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی زیرسازی در مسیر کرمانشاه اسلام آباد غرب فعال است.

وی اعتبار لازم برای رسیدن قطار به اسلام آباد غرب را بیش از ۲,۰۰۰ میلیارد تومان اعلام و تصریح کرد: در صورت تأمین اعتبار، روزانه می توان یک کیلومتر ریل گذاری انجام داد و قطار نهایتاً تا سال آینده به اسلام آباد غرب می رسد.

نماینده شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل کشور در کرمانشاه با بیان اینکه مجموع پیشرفت فیزیکی پروژه راه آهن کرمانشاه خسروی ۳۸ درصد است، تاکید کرد: این پروژه عملاً افتتاح شد اما نواقص موجود در آن موجب شد که قطار نتواند با سرعت در این مسیر تردد کند.

سلیمانی ادامه داد: بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان در دولت سیزدهم برای رفع نواقص این پروژه اختصاص داده شده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.