بازدید سایت : ۳۷۰۰۴

ارزش مبادلات تجاری گمرک پرویزخان از یک میلیارد دلار عبور کرد

ارزش مبادلات تجاری گمرک پرویزخان در سه ماه سپری شده از سال جاری از این مرز به یک میلیارد و ۶۳ میلیون دلار رسید.

ارزش مبادلات تجاری گمرک پرویزخان از یک میلیارد دلار عبور کرد
تین نیوز

مدیرکل گمرک پرویزخان گفت: ارزش مبادلات تجاری گمرک پرویزخان در سه ماه سپری شده از سال جاری از این مرز به یک میلیارد و ۶۳ میلیون دلار رسید.

 

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، رضا قربانی افزود: تجارت خارجی شامل صادرات، واردات، ترانزیت مبدا، ترانزیت مقصد، ورود موقت و خروج موقت است که از مجموع مبادلات تجاری در سه ماه سپری شده امسال از مرز رسمی پرویزخان به ارزش ۲۶۳ میلیون دلار به وزن ۶۸۰ هزار تن صادرات را شامل می شود.

قربانی اظهار کرد: در این مدت همچنین ۸۰۰ میلیون دلار کالای ترانزیتی به وزن یک میلیون و ۵۸۷ هزار تن ترانزیت شده که در زمینه ترانزیت، مرز پرویزخان رتبه اول کشور را برای سومین ماه پیاپی در کشور کسب کرد.

وی در ادامه گفت: مهمترین اقلام ترانزینی مبدا از گمرک پرویزخان شامل مازوت، نفتا، روغن صنعتی، بیتومین و ضایعات کارتن است که کشورهای امارات، هند، بنادر جنوبی کشور و مناطق آزاد و ویژه مهمترین مقاصد ترانزیتی این گمرک هستند.

وی با قدردانی از تلاش های شبانه روزی کارکنان گمرک پرویزخان، اضافه کرد: پرویزخان یک گمرک مهم و راهبردی در بخش مبادلات تجاری کشور است و هم اکنون روزانه ۲ هزار کامیون صادراتی و ترانزیت سوخت در آن تخلیه و بارگیری می شود و رشد چشمگیر ترانزیت از این گمرک بیانگر همکاری و تعامل نهادهای همجوار مستقر در این مرز است.

مجموع مبادلات تجاری مرز رسمی پرویزخان طی سال گذشته به پنج میلیارد و ۷۳۰ میلیون دلار به وزن هشت میلیون و ۱۳۴ هزار تن رسید.

استان کرمانشاه ۲ مرز رسمی و ۵ بازارچه مرزی دارد

استان کرمانشاه در مجموع ۳۷۱ کیلومتر مرز با کشور عراق دارد و در امتداد این مرز ۲ مرز رسمی و پنج بازارچه مرسی فعال است و سالانه بیش از سه میلیارد دلار کالا از این مرزها به خارج از کشور صادر می شود.

شهرستان مرزی قصرشیرین با بیش از ۲۷ هزار نفر جمعیت در غرب کرمانشاه، با عراق ۱۸۶ کیلومتر مرز دارد که در امتداد این مرز، ۲ معبر رسمی پرویزخان و خسروی قرار دارد که مبادلات اقتصادی، تجاری و صادرات کالا به اقلیم کردستان و حکومت مرکزی عراق از این ۲ مرز انجام می شود.

مرز رسمی پرویزخان قطب اقتصادی غرب کشور و از مرزهای فعال است و ۴۵ درصد صادرات کالاهای غیر نفتی از کشورمان به کشور عراق از طریق این مرز صورت می گیرد.

هم اکنون عمده کالاهای صادراتی از مرز رسمی پرویزخان قصرشیرین با مناطق کردنشین عراق به ویژه شهرهای کلار، سلیمانیه، موصل، خانقین و کرکوک در بخش مرکزی این کشور انجام می شود.

مرز خسروی در ۲۰ کیلومتری قصر شیرین دارای بزرگترین پایانه زمینی بین المللی خاورمیانه است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.