بازدید سایت : ۵۶۱۵۹

ایمن سازی نقطه ترافیکی بزرگراه کربلا در دستور کار راهداری کرمانشاه قرار گرفت

این محور پرترددترین محور استان و مسیر اصلی تردد زوار اربعین حسینی به شمار می رود و بر این اساس اصلاح هندسی آن در دستور کار قرار گرفته است.

ایمن سازی نقطه ترافیکی بزرگراه کربلا در دستور کار راهداری کرمانشاه قرار گرفت
تین نیوز

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای کرمانشاه، دوربرگردان کارخانه سیمان غرب در محور کرمانشاه بیستون را یکی از نقاط ترافیکی پرحادثه مهم دانست و گفت: این محور پرترددترین محور استان و مسیر اصلی تردد زوار اربعین حسینی به شمار می رود و بر این اساس اصلاح هندسی آن در دستور کار قرار گرفته است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، بزرگراه کربلا از سمت استان همدان ( شهرستان کنگاور) شروع و پس از عبور از شهرهای کنگاور و صحنه به شهر بیستون رسیده و از داخل این شهر عبور می کند، سپس از طریق کنار گذر شرقی کرمانشاه وارد محور کرمانشاه اسلام آبادغرب شده و از شهرهای اسلام آباد، کرند غرب، سرپل ذهاب، قصر شیرین و نهایتا شهر خسروی در مرز به کشور عراق متصل می شود.

این پروژه از سال ۱۳۷۶ شروع شده و تاکنون از شهرستان کنگاور تا سرپل ذهاب و بعد از آن اسلام آبادغرب تا مرز خسروی تکمیل و در حال بهره برداری است.

بزرگراه کربلا باتوجه به اینکه به ۲ مرز رسمی و بین المللی پرویزخان و خسروی در شهرستان قصرشیرین و سپس به کشور عراق منتهی می شود یکی از شاهراهای پرتردد غرب کشور محسوب می شود و در طول سال محل عبور کامیون های ترانزیتی و همچنین حجم بالای زوار اربعین است.

مرز خسروی در شهرستان قصرشیرین از چند سال گذشته به روی زائران اربعین بازگشایی شده و سال گذشته بیش از یک میلیون زائر از این مز عازم عتبات عالیات شدند و پیش بینی امسال تردد بیش از ۲ میلیون نفر زائر از این مرز است.

باتوجه به حجم بالای ترافیک در بزرگراه کربلا، ایمنی سازی برخی از نقاط پرحادثه آن در دستور کار اداره کل راهداری و حمل نقل جاده ای استان قرار گرفته و سید شهرام کهریزی مدیرکل راهداری استان در این ارتباط اظهار کرد که اصلاح یک نقطه از بزرگراه کربلا در مسیر کرمانشاه به اسلام آبادغرب به صورت زیرگذر اجرا می شود و مسیر دسترسی به درودفرامان، کارخانه سیمان غرب و روستای «سه چک» از طریق این زیرگذر انجام خواهد شد.

وی اعتبار مورد نیاز برای تکمیل و آسفالت این طرح را حدود ۹۰۰ میلیارد ریال برآورد کرد و گفت: در صورت تامین به موقع اعتبار، این پروژه تا پایان امسال به بهره برداری خواهد رسید.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده استان کرمانشاه در خصوص مزایای اجرای این پروژه نیز توضیح داد که این طرح حوادث و تصادفات را کاهش می دهد و تردد خودروها در محور کرمانشاه به بیستون که در مسیر دوربگردان با یکدیگر تلاقی داشتند را تسهیل خواهد کرد.

کهریزی افزود: برای اینکه در زمان اجرای این پروژه مشکلی در تردد خودروها ایجاد نشود، در این محور خط انحرافی ایجاد شده است.

وی تصریح کرد: ایجاد این خط انحرافی با ضریب ایمنی بالا انجام شده و در ایام تردد زوار اربعین حسینی (ع) نیز هیچ مشکلی برای تردد زوار ایجاد نخواهد شد.

استان کرمانشاه در مجموع بیش از هشت هزار کیلومتر راه اصلی، فرعی و روستایی دارد.

مرز خسروی در شهرستان مرزی قصرشیرین در گذشته جزئی از راه ابریشم بوده است که خسروی منذریه مسیر اصلی به سمت جاده بغداد پایتخت عراق و از این طریق به کشور سوریه و در نهایت به بندر حلب در ساحل دریای مدیترانه متصل می شود.

مرز رسمی خسروی در فاصله ۱۵ کیلومتری قصرشیرین تا بغداد پایتخت عراق ۱۹۰، نجف ۳۸۰، کربلا ۳۰۰، کاظمین ۲۰۳ و تا سامرا ۳۲۶ کیلومتر فاصله دارد و به دلیل مسافت کوتاهی که نسبت به سایر مرزهای کشورمان با شهرهای زیارتی و مهم عراق دارد، کانونی مهم برای تردد مسافران و زائران ایرانی و عراقی است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.