بازدید سایت : ۸۹۲۶۰

استاندار کرمانشاه از آخرین وضعیت زیرساخت های مرز خسروی سرکشی کرد

استاندار کرمانشاه با سفر به شهرستان قصرشیرین در غرب این استان از آخرین وضعیت زیرساخت های مرز رسمی خسروی برای خدمات رسانی به مسافران و زائران اربعین حسینی سرکشی کرد.

استاندار کرمانشاه از آخرین وضعیت زیرساخت های مرز خسروی سرکشی کرد
تین نیوز

استاندار کرمانشاه با سفر به شهرستان قصرشیرین در غرب این استان از آخرین وضعیت زیرساخت های مرز رسمی خسروی برای خدمات رسانی به مسافران و زائران اربعین حسینی سرکشی کرد.

به گزارش تین نیوز به نقل از استانداری کرمانشاه، محمد طیب صحرایی هنگام سرکشی از زیرساخت های پایانه مرز خسروی افزود: شرایط زیرساختی مرز آماده و مهیای خدمت رسانی به زائران است و در گام آخر با جانمایی های صورت گرفته موکب ها مستقر و مسیر ارائه خدمات به زوار روشن و آسان می شود.

گسترش سایبان های موقت در مسیر بلوار اصلی مرز خسروی و مقابل موکب های خدمات رسانی به زوار، گشایش ترافیکی و ارائه امکانات رفاهی و استراحت برای زائران از جمله مباحث مطروحه مسوولان ذیربط در حضور استاندار کرمانشاه بود.
در این بازدید که شماری از مسوولان استان کرمانشاه حضور داشتند، وضعیت بخش های مختلف مرز از جمله شرایط آماده سازی پارکینگ ها، ترمینال پایانه، جاده برکت، وضعیت گمرک خسروی، ترافیک و حمل و نقل زائران بررسی شد.

برخی برآوردها حاکیست در اربعین امسال دست کم یک و نیم میلیون زائر از مرز خسروی عبور خواهند کرد.

قصرشیرین در غرب کرمانشاه با بیش از ۲۷ هزار نفر جمعیت و افزون بر ۱۸۶ کیلومتر مرز با عراق دارای ۲ مرز رسمی خسروی و پرویزخان است.
مرز خسروی در گذشته جزئی از راه ابریشم بوده که خسروی - منذریه مسیر اصلی به سمت جاده بغداد پایتخت کشور عراق و سپس بندر حلب در سوریه و ساحل دریای مدیترانه بود.
خسروی در فاصله ۱۵ کیلومتری قصرشیرین تا بغداد پایتخت عراق ۱۹۰، نجف ۳۸۰، کربلا ۳۰۰، کاظمین ۲۰۳ و سامرا ۳۲۶ کیلومتر فاصله دارد و به دلیل مسافت کوتاهی که نسبت به سایر مرزهای کشورمان با شهرهای زیارتی و مهم عراق دارد، کانون مهم تردد مسافر و زائر ایرانی و عراقی است.
قصرشیرین ۱۴ واحد اقامتی شامل هتل و مهمانپذیر درجه یک تا سه با ۳۲۲ اتاق و یک هزار و ۲۰۰ تخت دارد و زائرانی که مرز خسروی را برای ورود به عراق انتخاب می کنند پس از عبور از شهرهای دیالی و بغداد به کاظمین سپس کربلا و نجف می رسند، همچنین پیش از زیارت امام حسین به امامان مدفون در کاظمین و سامرا مشرف می شوند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.