بازدید سایت : ۴۴۹۵۱

◄ توقف فعالیت تجاری گمرک خسروی از ۲۲ مرداد تا ۷ شهریور

در این بازه زمانی مرزهای پرویزخان و سومار برای فعالیت تجار و صادرکنندگان جایگزین خواهد شد. آماده باش تامین سوخت زوار اربعین و استقرار ۴ جایگاه در مرز خسروی.

توقف فعالیت تجاری گمرک خسروی از ۲۲ مرداد تا ۷ شهریور
تین نیوز

مدیر گمرک خسروی در استان کرمانشاه از توقف فعالیت تجاری این پایانه رسمی طی ۲۲ مرداد ماه جاری تا ۷ شهریور به مدت ۱۷ روز با هدف تسهیل تردد زائران اربعین حسینی خبر داد و گفت: در این بازه زمانی مرزهای پرویزخان و سومار برای فعالیت تجار و صادرکنندگان جایگزین خواهد شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، مهدی عباسیان افزود: این تصمیم با توجه به محدودیت های پایانه مرزی منذریه عراق در ایام اربعین حسینی از سوی کشور عراق اتخاذ شده که بر این اساس ۲ گمرک پرویزخان و سومار به عنوان مرزهای جایگزین برای صدور محموله های صادراتی تعیین شده است.

عباسیان اظهار کرد: روزانه به طور میانگین ۵۰۰ تا ۶۰۰ کامیون حامل کالای صادراتی از مرز خسروی به حوزه حکومت مرکزی عراق تردد می کند که با توجه به اعمال محدودیت در روزهای ۲۲ مرداد تا هفتم شهریور ماه امسال تجار و بازرگانان می توانند از مرزهای پرویزخان و سومار به عنوان مرزهای جایگزین برای ارسال محموله های صادراتی خود به کشور عراق استفاده کنند.

وی گفت: همچنین از اول تا ۱۵ ماه صفر ( ۱۶ تا ۳۰ مرداد ماه جاری) مرز خسروی به عنوان یکی از مرزهای خروج مواکب تعیین شده و موکب های خدمات رسانی زائران می توانند از این مرز عازم کشور عراق شوند.

او با بیان اینکه وظیفه اصلی گمرک خسروی انجام تشریفات کالاهای تجاری شامل صادرات، واردات و ترانزیت کالا است ادامه داد: گمرک در ایام اربعین حسینی با افزایش دستگاه ایکس ری و کارکنان و ارزیابان خود در کنار دیگر سازمان های مستقر در پایانه مرزی به منظور تردد راحت زائران زیارت اباعبدالله الحسین ایفای نقش می کند.

مدیر گمرک خسروی ادامه داد: طی چهار ماهه نخست امسال مبادلات تجاری صادر شده به کشور عراق از مرز خسروی شامل کالاهای اظهاری و عبوری مجموعا ۵۳۸ هزار و ۸۸۸ تن کالا به ارزش ۳۵۱ میلیون و ۲۰۰ هزار و ۲۲۹ دلار بوده است.

عباسیان همچنین حجم ترانزیت مقصد مرز رسمی خسروی را طی چهار ماه نخست امسال ۵۸ هزار تن به ارزش ۴۵ میلیون و ۸۰۶ هزار و ۵۶۸ دلار اعلام کرد.

قصرشیرین در غرب کرمانشاه با بیش از ۲۷ هزار نفر جمعیت و افزون بر ۱۸۶ کیلومتر مرز با عراق دارای ۲ مرز رسمی خسروی و پرویزخان است.

مرز خسروی در گذشته جزئی از راه ابریشم بوده که خسروی منذریه مسیر اصلی به سمت جاده بغداد پایتخت کشور عراق و سپس بندر حلب در سوریه و ساحل دریای مدیترانه بود.

خسروی در فاصله ۱۵ کیلومتری قصرشیرین تا بغداد پایتخت عراق ۱۹۰، نجف ۳۸۰، کربلا ۳۰۰، کاظمین ۲۰۳ و سامرا ۳۲۶ کیلومتر فاصله دارد و به دلیل مسافت کوتاهی که نسبت به سایر مرزهای کشورمان با شهرهای زیارتی و مهم عراق دارد، کانون مهم تردد مسافر و زائر ایرانی و عراقی است.

قصرشیرین ۱۴ واحد اقامتی شامل هتل و مهمانپذیر درجه یک تا سه با ۳۲۲ اتاق و یک هزار و ۲۰۰ تخت دارد و زائرانی که مرز خسروی را برای ورود به عراق انتخاب می کنند پس از عبور از شهرهای دیالی و بغداد به کاظمین سپس کربلا و نجف می رسند، همچنین پیش از زیارت امام حسین به امامان مدفون در کاظمین و سامرا مشرف می شوند.

آماده باش تامین سوخت زوار اربعین/ استقرار ۴ جایگاه در مرز خسروی

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه کرمانشاه از آماده باش جایگاه های سوخت استان برای ارائه خدمات به زوار اربعین خبر داد و گفت: چهار جایگاه سوخت نیز در مرز خسروی راه اندازی شده است.

پیمان بهرامی با اشاره به نزدیک شدن ایام اربعین و افزایش تردد زوار اربعین، از آمادگی کامل برای تامین سوخت مورد نیاز زوار خبر داد و عنوان کرد: هیچ کمبودی از نظر تامین انواع سوخت مورد نیاز ناوگان حمل و نقل عمومی و وسایل نقلیه شخصی نداریم.

بهرامی ادامه داد: هم زواری که با خودرو شخصی به سمت مرز خسروی تردد دارند و هم ناوگان حمل و نقل عمومی که زوار اربعین را جابجا می کنند، به اندازه کافی سوخت دریافت خواهند کرد.

وی با اشاره به اینکه چهار جایگاه سوخت نیز شامل سه جایگاه سیار و یک جایگاه ثابت در مرز خسروی برای ارائه خدمات به زوار در نظر گرفته شده، تاکید کرد: این جایگاه ها به صورت مستمر سوخت رسانی خواهند شد تا هنگام ازدحام زوار در مرز مشکلی برای تامین سوخت آنها وجود نداشته باشد.

بهرامی تاکید کرد: ۱۶۳ باب جایگاه دیگر که شامل ۱۲۸ جایگاه دو منظوره و ۳۵ جایگاه تک منظوره است نیز در سایر محورهای استان برای سوخت رسانی به زوار آماده هستند.

به گفته این مسئول، در ایام اربعین نظارت ها بر جایگاه های عرضه سوخت در سراسر استان تشدید می شود و جایگاه داران نیز به منظور ارائه خدمات مطلوب به زوار پای کار می باشند.

وی از ذخیره کافی سوخت در منطقه کرمانشاه برای ایام اربعین نیز یاد کرد و گفت: هیچ کمبودی برای تامین به موقع سوخت مورد نیاز جایگاه ها وجود ندارد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.