بازدید سایت : ۴۴۹۵۱

قطار ۳ سال دیگر به مرز خسروی می رسد

اگر همت کرده و این اعتبار را جذب کنیم، قطار تا سه سال دیگر به مرز خسروی می رسد.

قطار ۳ سال دیگر به مرز خسروی می رسد
تین نیوز

معاون عمرانی استانداری کرمانشاه با اشاره به تخصیص ۳۰ هزار میلیارد تومان اعتبار به پروژه راه آهن کرمانشاه خسروی، گفت: اگر همت کرده و این اعتبار را جذب کنیم، قطار تا سه سال دیگر به مرز خسروی می رسد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، طهماسب نجفی از پروژه راه آهن غرب کشور به عنوان یکی از مهمترین و استراتژیک ترین پروژه های ریلی کشور یاد کرد و افزود: این پروژه از مصوبات سفر مقام معظم رهبری در سال ۱۳۹۰ بوده و پیمانکار آن قرارگاه خاتم(ص) است.

نجفی با اشاره به فعال بودن پروژه گفت: طی سالهای گذشته قطار تا کرمانشاه رسیده و در حال حاضر پروژه در مسیر کرمانشاه تا مرز خسروی فعال است.

وی از پیشرفت ۳۹ درصدی این پروژه خبر داد و افزود: طول این مسیر ۲۶۳ کیلومتر است که با احتساب خطوط ایستگاهی و مسیرهای فرعی به ۳۳۰ کیلومتر افزایش می یابد.

نجفی از تقسیم بندی این پروژه به فازهای مختلف خبر داد و افزود: فاز اول پروژه مسیر کرمانشاه-اسلام آبادغرب است که زیرسازی این مسیر ۸۶ درصد پیشرفت داشته و در مجموع با ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجراست.

وی خاطرنشان کرد: طول این مسیر ۱۱۰ کیلومتر است که در حال حاضر ۲۰ کیلومتر آن آماده ریل گذاری است.

نجفی با بیان اینکه این ابرپروژه ریلی اعتبارات زیادی نیاز دارد، گفت: احداث راه آهن با اعتبارات بودجه سنواتی عملا شدنی نیست و نیاز است که اعتبارات ویژه ای به آن اختصاص یابد.

وی افزود: خوشبختانه در همین راستا ۳۰ هزار میلیارد تومان اعتبار به پروژه راه آهن کرمانشاه خسروی اختصاص یافت.

معاون عمرانی استانداری کرمانشاه با بیان اینکه این اعتبار باید ظرف سه سال جذب و صرف پیشبرد پروژه شود، گفت: در حال حاضر همه چیز به همت ما بستگی دارد که بتوانیم این اعتبار را طی سه سال جذب کرده و بتوانیم قطار را به مرز خسروی برسانیم.

وی با اشاره به توانمندی قرارگاه خاتم(ص) بعنوان پیمانکار پروژه، گفت: قرارگاه این توانایی را دارد که این پروژه را عملیاتی کند و همچنین می تواند از پیمانکاران فرعی برای قسمت های مختلف پروژه استفاده کرده که کار هرچه سریع تر پیش برود.

وی افزود: تمام مسئولین استان و رسانه ها باید پای کار آمده و همه تلاش کنیم که این اعتبارات هرچه سریع تر جذب شده و قطار تا سه سال دیگر به مرز خسروی برسد.

نجفی گفت: رسیدن قطار به مرز خسروی و اتصال آن به شبکه ریلی کشور عراق می تواند اتفاقات خوبی را در حوزه ترانزیتی و صادرات کشور و استان رقم بزند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.