بازدید سایت : ۳۵۴۱۵

آغاز طرح اربعین پلیس راه کرمانشاه/ ۱۱۰ تیم گشتی مسیر تردد زوار را پوشش می دهند

رییس پلیس راه استان کرمانشاه از آغاز طرح ترافیکی اربعین پلیس راه در محورهای مواصلاتی استان خبر داد.

آغاز طرح اربعین پلیس راه کرمانشاه/ ۱۱۰ تیم گشتی مسیر تردد زوار را پوشش می دهند
تین نیوز

رییس پلیس راه استان کرمانشاه از آغاز طرح ترافیکی اربعین پلیس راه در محورهای مواصلاتی استان خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، سرهنگ عبدالحسین زارع با اشاره به شروع این طرح از امروز (۱۷ مرداد)، گفت: این طرح تا هفتم شهریور و پایان موج بازگشت زوار اربعین ادامه خواهد داشت.

وی از حضور ۱۱۰ تیم گشتی محسوس و نامحسوس در این طرح خبر داد و افزود: علاوه بر این، در روزهای آتی تیم هایی از سایر استانهای معین به کرمانشاه اعزام می شوند.

زارع مسیر تردد زوار اربعین در استان را ۶۳۸ کیلومتر اعلام و تصریح کرد: زوار از چهار ورودی کنگاور، سنقر و کلیایی، کامیاران و نورآباد استان لرستان وارد کرمانشاه شده و به سمت مرزهای خسروی و مهران راهی می شوند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه بخش عمده زواری که قصد حرکت به سمت مرز مهران را دارند باید از کرمانشاه عبور کنند، عملا بیش از ۷۰ درصد زوار اربعین از محورهای استان به سمت دو مرز خسروی و مهران تردد می کنند.

رییس پلیس راه استان کرمانشاه در ادامه به شلوغی محورهای استان در این ایام اشاره و تصریح کرد: با توجه به این شرایط رانندگان باید بیش از هر زمان رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی را داشته  باشند و از سرعت و سبقت غیرمجاز در محورهای استان به طور جد خودداری کنند.

وی افزود: متاسفانه عمده موارد تصادف در این ایام مربوط به موج بازگشت است که زوار خسته هستند و با همین خستگی و خواب آلودگی اقدام به رانندگی می کنند، لذا توصیه اکید این است که حتما زوار چه در مسیر رفت و چه در مسیر برگشت در موکب ها توقف کرده و استراحت کنند.

زارع گفت: زوار باید برنامه سفر خود را زمانبندی کرده و از هرگونه عجله و شتاب برای برگشت خودداری کنند.

رییس پلیس راه استان کرمانشاه همچنین از سرنشینان خودروها خواست در صورت مشاهده خواب آلودگی راننده، حتما با اصرار از او بخواهند خودرو را متوقف کرده و استراحت کند، چرا که یک لحظه غفلت و خواب آلودگی راننده می تواند جان تمام سرنشینان را به خطر بیندازد، پس افراد نباید نسبت به این مسئله بی اهمیت باشند.

زارع با بیان اینکه در سالهای اخیر بازه زمانی برگزاری مراسم اربعین گسترده تر شده، گفت: همین امر موجب شده تردد زوار به یک زمان کوتاه محدود نشود و در همین راستا از امروز سفرهای زوار تقریبا آغاز شده و تا چند روز پس از اربعین ادامه دارد.

وی افزود: بر اساس تجارب سالهای گذشته عمده موج تردد زوار از حدود یک هفته مانده به اربعین یعنی ۲۷ مرداد ماه آغاز می شود و توصیه این است که زوار زمان اقامت در عراق را کوتاه کرده تا به این موج برخورد نکنند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.