بازدید سایت : ۳۶۷۶۸

افزایش ۸۰ درصدی تردد از مرز خسروی نسبت به مدت مشابه سال گذشته

این افزایش آمار نشان از اعلام رضایت زوار دارد که این مرز را به دیگران هم پیشنهاد می کنند.

افزایش ۸۰ درصدی تردد از مرز خسروی نسبت به مدت مشابه سال گذشته
تین نیوز

فرماندار قصرشیرین از افزایش ۸۰ درصدی تردد از مرز خسروی نسبت به مدت مشابه اربعین سال گذشته خبر داد و گفت: این افزایش آمار نشان از اعلام رضایت زوار دارد که این مرز را به دیگران هم پیشنهاد می کنند.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایمنا، محمد نجفی با اشاره به مهم ترین اقدامات و برنامه ها برای استقبال از زائران اربعین حسینی، اظهار کرد: روزبه روز، لحظه به لحظه با نزدیک شدن به اربعین حسینی بر تعداد زواری که مرز خسروی را برای خروج انتخاب می کنند، اضافه می شود.

نجفی از افزایش ۸۰ درصدی تردد از مرز خسروی نسبت به مدت مشابه اربعین سال گذشته خبر داد و افزود: این افزایش آمار نشان از اعلام رضایت زوار دارد که این مرز را به دیگران هم پیشنهاد می کنند.

وی خاطرنشان کرد: با وجودی که دو سال از بازگشایی رسمی مرز خسروی می گذرد، اما امکانات و تجهیزات فراهم شده در این مرز با دیگر مرزهای خروجی کشور برابری می کند.

نجفی تصریح کرد: هیچ گونه کمبودی نه تنها نسبت به دیگر مرزهای خروجی کشور نداریم، بلکه امکانات بیشتری هم داریم، البته مدعی نیستیم که مشکل و نقصی وجود ندارد اما در مقایسه با دیگر مرزها کمترین مشکلات را داریم.

وی با اشاره به توسعه سایبان ها در مرز خسروی، اضافه کرد: امسال از ورودی شهر خسروی تا نقطه خروج از کشور، زائران زیر سایبان حرکت می کنند.

فرماندار قصرشیرین با اشاره به خدمات رسانی موکب ها، تصریح کرد: خدمات بهداشتی و پزشکی، هلال احمر، آبفا و توزیع آب خنک برای خدمات رسانی بهتر به زوار مهیا است.

نجفی تاکید کرد: سال گذشته یکی از مشکلات در مرز منذریه (مرز مقابل خسروی) کمبود وسیله حمل ونقل بود که امسال با مذاکرات فشرده وزیران کشور دو طرف و استانداران استان های هم جوار، این مشکل برطرف شده و زائران تا به این لحظه هیچ گونه گلایه ای در خصوص حضور نداشتن وسیله نقلیه در آن سوی مرز نداشتند.

وی از تلاش برای رفع نقاط ضعف و تقویت نقاط قوت خبر داد و افزود: دمای هوا در مرز خسروی نسبت به مرزهای جنوبی یکی دو درجه خنک تر است و آمادگی پذیرش دو برابری بلکه بیشتر زوار را نسبت به اربعین سال گذشته داریم.

فرماندار قصرشیرین با مشکل دفع پسماندها در مرز خسروی و نقطه صفر مرزی، تاکید کرد: دو مکان در ضلع جنوب غربی شهر خسروی برای دفع زباله های بهداشتی و عفونی، همچنین زباله های مردمی و زوار در نظر گرفته شده است و هیچ گونه مشکلی در خصوص دفع زباله نداریم.

نجفی گفت: زائران ضمن اینکه مدت زمان سفر خود را مدیریت کنند، حتی المقدور با توجه به فعالیت ۲۴ ساعت مرز خسروی در ساعات خنک روز تردد داشته و وسایل سنگین به همراه نداشته باشند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.