بازدید سایت : ۳۸۷۷۵

آغاز ثبت نام حج عمره در کرمانشاه و کردستان از ۱۷ شهریور

مدیر حج و زیارت استان کرمانشاه از آغاز ثبت نام زائران حج عمره در کرمانشاه خبر داد.

آغاز ثبت نام حج عمره در کرمانشاه و کردستان از ۱۷ شهریور
تین نیوز |

مدیر حج و زیارت استان کرمانشاه از آغاز ثبت نام زائران حج عمره در کرمانشاه از ۱۷ شهریور خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، سعید کریمی خو با اشاره به برنامه ریزی سازمان حج و زیارت برای از سرگیری دور جدید اعزام های حج عمره، اظهار کرد: سازمان حج و زیارت برای ثبت نام زائران حج عمره برنامه زمان بندی برای استان ها مشخص کرده که براساس این برنامه، ثبت نام زائران دو استان کرمانشاه و کردستان از ۱۷ شهریور آغاز خواهد شد. 

کریمی خو در خصوص اولویت های اعزام به حج عمره گفت: برای این مرحله دو گروه از زائران اولویت دارند. یک دسته زائرانی هستند که سال گذشته برای حج عمره ثبت نام کردند، اما به دلیل محدود شدن سهمیه ها موفق به اعزام نشدند. 

وی تصریح کرد: سال گذشته برای حج عمره، استان کرمانشاه پنج کاروان سهمیه اعزام داشت که متاسفانه به دلیل محدود شدن تعداد کاروان های اعزامی، از استان کرمانشاه تنها دو کاروان - هر کاروان ۸۵ نفر - مشرف شدند، لذا زائرانی که سال گذشته از استان برای حج عمره ثبت نام کردند، اما اعزام نشدند، برای این مرحله از اعزام های عمره در اولویت قرار دارند. 

کریمی خو در ادامه با بیان اینکه دسته دوم زائران با اولویت یک تا ۱۸۰ هستند، گفت: زائران برای اینکه بدانند که آیا جزو اولویت های یک تا ۱۸۰ هستند می توانند از طریق تلفن همراه خود کد دستوری #۶۴۵۱۱*۴* را شماره گیری کنند و با وارد کردن اطلاعات خود اولویت خود را استعلام بگیرند. 

وی با بیان اینکه زائران کرمانشاهی که در اولویت اعزام هستند می توانند با مراجعه به سایت my.haj.ir نسبت به ثبت نام و تکمیل اطلاعات خود اقدام کنند، گفت: زائران پس از ثبت نام باید ظرف مدت ۴۸ ساعت نسبت به پرداخت وجوه اقدام کرده و مدارک خود را به دفاتر زیارتی تحویل دهند، درغیر اینصورت پس از گذشت این زمان ثبت نام آنها به صورت خودکار لغو خواهد شد. 

به گفته این مسئول، طبق اعلام مسئولین سازمان حج و زیارت میانگین هزینه پرداختی از سوی زائران برای حج عمره حدود ۴۵ میلیون تومان خواهد بود. 

مدیر حج و زیارت استان کرمانشاه درخصوص زمان اعزام ها نیز گفت: اعزام ها در دو مرحله صورت می گیرد. مرحله اول ۲۸ شهریور تا ۳۰ آذر و مرحله دوم نیز از اول دی ماه شروع خواهد شد و تا زمانی که سازمان حج و زیارت اعلام کند، ادامه دارد. 

وی در رابطه با سهمیه استان برای این مرحله از اعزام ها نیز اعلام کرد: هنوز سهمیه قطعی استان مشخص نیست و بستگی به میزان ثبت نامی ها دارد. 

کریمی خو در ادامه عنوان کرد: کسانی که قصد دارند به صورت خانوادگی به حج عمره تشرف پیدا کنند، حتما باید ثبت نام خود را نیز به صورت گروهی انجام داده و یک سرگروه برای خود مشخص کنند. 

وی همچنین یادآورشد: گذرنامه زائران نیز باید از زمان اعزام حدود هفت ماه فرصت داشته باشد. 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.