بازدید سایت : ۳۸۷۷۵

دادستان: وضعیت برخی از زیرساخت های گمرکات استان کرمانشاه نامناسب است

برخی از این گمرکات با مشکلات کارگری و نبود امکانات روبرو هستند.

دادستان: وضعیت برخی از زیرساخت های گمرکات استان کرمانشاه نامناسب است
تین نیوز |

دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه با اشاره به وضعیت نامناسب برخی زیرساخت های گمرکات استان گفت: برخی از این گمرکات با مشکلات کارگری و نبود امکانات روبرو هستند.

 

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی دادسرای عمومی و انقلاب استان کرمانشاه، حمیدرضا کریمی با اشاره به وضعیت نامناسب برخی زیرساخت های گمرکات استان کرمانشاه افزود: مشکلات کارگری، داشتن زمینه بروز تصادفات، وضعیت بسیار نامناسب امکانات رفاهی و پارکینگ ها، نامشخص بودن درب ورود و خروج گمرکات، اختصاص نیافتن نیروی کافی به گمرکات شیخ صله و شوشمی، وضعیت بسیار نامناسب و نداشتن هیچگونه امکانات در گمرکات شیخ صله و شوشمی و مشخص نبودن متولیان رسیدگی به گمرکات از جمله این مشکلات است.

کریمی خاطرنشان کرد: مقرر شده که با حضور دستگاه های متولی این مشکلات در اسرع وقت رفع شود.

وی درخصوص تشکیل برخی پرونده های قاچاق در مرز عنوان کرد: امکان استقرار شعبه تعزیرات حکومتی در محوطه مرز پرویزخان بررسی می شود.

کریمی بر لزوم ساماندهی، رفع مشکلات و بهبود زیرساخت ها در مرزهای رسمی کرمانشاه تاکید کرد و با اشاره به اهمیت تجاری مرز پرویزخان برای استان و کشور، اظهار کرد: متاسفانه باوجود اهمیت تجاری این مرز از مدتی پیش شاهد پاره ای از مشکلات در آن بودیم.

وی افزود: تصمیماتی با حضور دستگاه ذیربط برای این مرز گرفته شد که از جمله آن تامین امنیت بیشتر این مرز از سوی دستگاه های امنیتی و انتظامی است.

دادستان کرمانشاه ادامه داد: از آنجایی که در حال حاضر تعداد نیروهای انتظامی در این مرز کافی نیست، مقرر شده امکان راه اندازی و یا تقویت پاسگاه های انتظامی مرزی مورد بررسی قرار گیرد.

کریمی به موازی کاری و تفکیک نبودن وظایف برخی نهادهای مستقر در مرز پرویز خان اشاره کرد و گفت: مقرر شده، وظایف ذاتی هرکدام از نهادهای مستقر اعم از ادارات دولتی و مراجع انتظامی بر اساس قوانین و دستورالعمل های صادره تفکیک، احصاء و مورد نظارت قرار گیرد.

به گفته این مسوول هرگونه اهمال کاری از سوی دستگاه های مربوطه در انجام وظایف قانونی خود در مرز مستوجب پیگرد قانونی خواهد بود.

استان کرمانشاه با بیش از ۲ میلیون نفر جمعیت ۳۷۱ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق دارد و در امتداد این مرزها ۲ مرز رسمی و بازارچه مرزی فعال است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.