بازدید سایت : ۱۱۴۰۷۲

قطار شهری کرمانشاه روی ریل پیشرفت

در تونل منتهی به چهارراه مدرس، تاکنون ۹۰۰ متر حفاری انجام شده است و هم اکنون تونل قطعه یک از سه راه ۲۲ بهمن تا میدان آزادی آماده بهره برداری است.

قطار شهری کرمانشاه روی ریل پیشرفت
تین نیوز |

شهردار کرمانشاه گفت: در تونل منتهی به چهارراه مدرس، تاکنون ۹۰۰ متر حفاری انجام شده است و هم اکنون تونل قطعه یک از سه راه ۲۲ بهمن تا میدان آزادی آماده بهره برداری است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایمنا، نادر نوروزی در کرمانشاه با اشاره به آخرین اقدامات در خصوص پروژه قطار شهری اظهار کرد: عملیات اجرایی پروژه قطار شهری کرمانشاه از سال ۹۰ آغاز شده است، اما طی این مدت با توجه به کمبود اعتبارات از طریق دولت پروژه پیشرفتی متناسب با انتظارات شهروندان و دستگاه های اجرایی نداشته است.

نوروزی افزود: از سال ۱۴۰۱ تاکنون با توجه به رفع موانع بانکی پروژه قطار شهری کرمانشاه روی ریل پیشرفت قرار گرفته و تاکنون عملیات اجرایی در فاز نخست حدود ۴۸.۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

وی تصریح کرد: در تونل منتهی به چهارراه مدرس نیز تاکنون ۹۰۰ متر حفاری انجام شده و هم اکنون تونل قطعه یک از سه راه ۲۲ بهمن تا میدان آزادی آماده بهره برداری است.

نوروزی تصریح کرد: در ایستگاه های ابتدایی از بلوار طاق بستان حدود دو کیلومتر در دو خط مجزا ریل گذاری شده است و در تمام جهات درگیر کار اجرایی پروژه هستیم، فاز نخست پروژه قطار شهری کرمانشاه شامل هشت ایستگاه است که از مقابل خیابان ویلا پروژه به صورت زیرزمینی تغییر پیدا می کند.

وی اضافه کرد: برای بهره برداری از سه ایستگاه فاز نخست اعتباری بالغ بر ۱,۳۰۰ میلیارد تومان لازم است که این رقم در صورت تحقق اعتبار دولت دریافت خواهد شد و اقدامات لازم در این زمینه صورت گرفته است تا شاهد بهره برداری و حرکت قطار در زمان مقتضی باشیم، چراکه این پروژه سهم بسزایی در بهبود حمل ونقل شهری خواهد داشت.

شهردار کرمانشاه ادامه داد: این پروژه به طول ۱۳ کیلومتر از میدان معلم تا میدان فردوسی امتداد پیدا می کند و ۱۳ ایستگاه نیز در طول مسیر دارد، از این مسیر ۱۳ کیلومتری حدود ۷.۱ کیلومتر آن به صورت روگذر و مابقی به صورت زیرگذر است.

نوروزی با اشاره به اعتبارات خاص این پروژه گفت: برای افتتاح فاز نخست طرح اعتباری بالغ بر ۳,۵۰۰ میلیارد تومان نیاز است که با تأمین این اعتبار قطار حمل ونقل شهری خود را موظف به افتتاح پروژه تا پایان ۱۴۰۴ می داند، اعتبار کامل طرح تا میدان فردوسی ۸,۳۰۰ میلیارد تومان بر آورد شده است که این رقم با توجه به تورم سالیانه تغییر پیدا می کند.

وی افزود: پروژه قطار شهری در بخش های ریل گذاری، ایستگاه های هوایی، ایستگاه های زیرزمینی ۷ و ۸، ساختمان قطار شهری با وسعت ۷۷۰۰ مترمربع به عنوان مرکز پایش الکترونیک قطار (o.c.c) در حال احداث است که امیدواریم این ساختمان نیز تا سال آینده به بهره برداری برسد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.